De set van 100%

Gestart door 100%Marantz, oktober 10, 2013, 14:18:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Ik ben al lang aan het aarzelen om mijn set op het forum voor te stellen, maar aangezien ik het leuk vind om de sets van de anderen te zien, zal ik toch maar even een aantal dingen voorstellen. Het zou anderen op het formum misschien interesseren.

Velen onder jullie zullen al een klein idee hebben van wat ik heb omdat ik al over verschillende aankopen heb gesproken op het forum.
Mijn eerste set was een receiver en platenspeler van Philips, heb er geen foto's meer van en was trouwens niet bijzonder interessant.

Mijn eerste marantz set dateert van 1981. Ja sommigen onder jullie waren niet geboren  :-D
Een PM 350, ST 450L en casette deck SD 1030 en platenspeler, weet niet meer juist welke.
Kort daarop heb ik alles verkocht en overgegaan naar de PM 450 die een fader had tussen phono 1 en phono 2, enige reden van verandering.
Ik heb vorig jaar zowel de PM 350 als de 450 opnieuw gekocht en om de serie aan te vullen ook een 750 en zijn voorganger PM 710 DC

Toen ik 16 was heb ik een SM8 gekocht met marantz speakers LD200 die in de kamer van een van mijn zonen staan. Ik heb kort daarna de LS 17A gekocht (speakers) met een vrij hoog rendement.
De SM8 heeft het een aantal jaren geleden begeven en was niet meer te hestellen, heb ik vorig jaar stuk verkocht en vervangen door een SM 6. Zeer mooi.
Werkt of in A classe of in AB in tegenstelling tot de 8 die altijd in A werkt tot 30 W en in AB tot 120W en dus zeer heet wordt, wat met de jaren waarschijnlijk niet zo goed is.

Toen ik 18 werd heb ik de SM11 en SC11 gehad. Ik heb deze nog steeds en ben er zeer tevreden over.
Als bron heb ik CD 880 van Philips, CD 60, SD64 casettedecks, verkocht voor 2.50€ vorig jaar (stuk) en SL 1200 MKII van Technics (heb er nog steeds 2 in perfecte staat)
De SL 1200 heb ik gekocht omdat ik 10 jaar lang DJ geweest ben.
De opstelling was devolgende:
Versterking: actief =>
SM 11 voor Bass
SM8 voor Mid
SM500 voor hoog
Bron SL 1200 MKII x2 en CD 880 x2 wat in die tijd niet veel voorkwam, was het begin van de CD in de jaren 80.
Dit alles op een Rodec mengpaneel en enorme JBL boxen.
Daarnaast nog verlichting, equalizers, casettedecks om op te nemen enz... en duizenden vynilplaten die ik nog heb in de kelder.

Daarvan heb ik nog een aantal zaken die ik nog gebruik en andere die ik niet gebruik en de rest is stuk (mengpaneel) en de boxen heb ik verkocht. Onlangs ook de oude LS 17 A naar het containerpark gebracht.

Set die ik vandaag gebruik:

In mijn bureau staat de SM11 & SC11
Bron  SA 15 S1 en een Apple Airport Express. Nu met de CD 94
De spaekers zijn van Triangle:  Antal Ex
Heerlijk om naar te luisteren.

In mijn woonkamer staat de set die zowel in de woonkamer, de eetkamer als keuken muziek kan spelen.
Er is bedrading gelegd bij de bouw van het huis dus kan ik alles aansturen vanuit de woonkamer.

Bron: CD 880 van philips en CD 60, gebruik bijna altijd de 880 en Apple Airport Express. Nu SA15 S1
Versterkers:
SC 6 en SM 6 voor de woonkamer NU: SC500 EN SM500 VERVANGEN DOOR SC6 EN 2X SM6 + SC6 Nu SC7 en SM7
Op de SC 6 is ook een SM 500 aangesloten voor de eetkamer
En via een "Tape Out" een SC 500 Nu op de SC6 en daarop een andere SM 500 Nu SM6 die muziek speelt in de keuken.
Dit geeft me de mogelijkheid om muziek te beluisteren enkel in de keuken, zonder de rest te moeten aandoen, of in alle plaatsen tegelijkertijd, of woonkamer alleen.
Wat ingewikkeld, maar het werkt goed.
Speakers:
Woonkamer: Triangle Genèse Lyrr (I love them)
Eetkamer: JBL LX8
Keuken: JBL ?? (niet goed) Had een paar ES30 gekocht om te vervangen, maar is niet beter, dus terug verkocht.

En ten slotte voor de TV kamer:

TV: Philips Plasma 50"
Receiver: NR 1402
DVD: DV4003 (mooi beeld en geluid, maar maakt teveel lawaai als hij draait, vooral in het begin)
Speakers:
Voor: JBL ES 20
Achter: ES 10
Center ES 25C
Subwoofer ES 250PW
Ben zeer tevreden over het resultaat als HT, voor stereo is het niet goed, de ES20 geven niet voldoende. Heb nog de ES80 dat veel beter zou zijn, maar zijn te groot
De subwoofer is fantastisch.
Als iemand geïnteresseerd is door de ES80  ga ik ze verkopen. (black) (update 28/11/13: verkocht)

Ik heb voor mijn SC11 nog een CD 94 staan die geserviced moet worden. Deze past natuurlijk perfect bij de SC11.

Wel dat is het zowat, de rest is minder interessant, is ook niet vast geïnstalleerd.
Of toch, ben nog iets vergeten dat de moeite waard is om op te noemen:
Ik heb een model 3300 en een model 240 staan met een CD100 en CD73 toch ook wel leuk.
(de 240 is geserviced door HAL, deze  kon, zogezegd, niet meer hersteld worden door een marantz dealer)
Beide CD spelers zijn van 1982 en 1983, niet recent aangekocht. Waren oorspronkelijk thuis, zijn weggeweest en recent terug.

Zoals je kan zien is mijn HIFI bijna uitsluitend van marantz. Ik hou wel van marantz  :wink:

OPSTELLING VERANDERD: ZIE LATER IN HET VERSLAG en de foto hieronder bijgevoegd

marantz, what else?

100%Marantz

#1
Hierbij wat plaatjes
marantz, what else?

100%Marantz

 8-)
marantz, what else?

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Even wat kwijl wegvegen  :kwijl:

Die 11 set met de CD-94 is echt prachtig.  :yes:
Daarnaast vind ik de slimline units die onderin staan ook erg mooi old skool.

De Triangles zijn ook schitterend.

100%Marantz

#5
Thanks  :-)

Zoals ik zei moet de CD94 geserviced worden, vandaar ik de SA15 gebruik, ook wel mooi.
Als de CD94 weer goed komt gaat de SA15 naar de andere set en "vliegt" de CD60 eruit.
De service beurt komt wat later, op dit moment andere prioriteiten.
marantz, what else?

pietjepc

Inderdaad erg mooi, zeg!! :kwijl:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

MauZ

Nice! Overal  in huis is het genieten geblazen. .. :-D

notworthy
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

100%Marantz

Inderdaad, en als ik wat speel met de airport kan ik op heel de gelijksvloer hetzelfde beluisteren


Sent from my coffee machine
marantz, what else?

100%Marantz

Citaat van: jowa op oktober 10, 2013, 16:11:37
Even wat kwijl wegvegen  :kwijl:

Die 11 set met de CD-94 is echt prachtig.  :yes:
Daarnaast vind ik de slimline units die onderin staan ook erg mooi old skool.

De Triangles zijn ook schitterend.

SC500 & SM500DC
marantz, what else?

Whisper.nl

Citaat van: 100%Marantz op oktober 10, 2013, 15:16:23
Hierbij wat plaatjes

Potver. dat zijn mooie wappers.  hello

mmm ik vind het wat hebben die setjes.  notworthy  pompom

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

100%Marantz

Leuk setje, neem morgen een SM500 mee naar SB_Manrantz

Om eens naast een zwaarde te testen. Zou ik thuis eigenlijk ook kunnen...  :-D :-D
marantz, what else?

100%Marantz

#12
Ik heb mijn Apple network uitgebreid door een bijkomende airport te plaatsen.
Ook een Philips Bluetooth port geplaatst op de set in mijn bureau, maar deze werkt niet zoals ik hoopte.
Ik kan er de iPhone op aansluiten, maar het lukt me niet om de muziek vanop de PC erop af te spelen, alleen de natificaties (Windows) van de PC worden doorgestuurd, niet de muziek of vanuit de applicaties. Als iemand weet hoe dit op te lossen, alvast bedankt. (Hoeft niet meer heb vervangen door een airport en werkt perfect)

Wat de airport betreft vind ik het fantastisch wat gebruiksgemak en installatie betreft. Ik had er reeds 1, maar nu met 3 heb ik werkelijk overal muziek van waar ik ook ben in het huis. Ik leg even uit.
De installatie is zeer eenvoudig, via de iPhone wordt de eerste geconfigureerd en vervolgens neemt hij gewoon de settings over van de eerste. Ook via de iPhone of iPad. Op de PC werkt dit niet altijd, krijg dikwijls een foutmelding.

Op de set in de woonkamer heb ik dus een bijkomende airport geinstalleerd. In mijn bureau staat de andere.
En in de garage staat mijn modem en router van mijn telecom provider, dus niet apple.

Ik kan dus of de iPhone, of de iPad of ook mijn PC op een van de 2 routers connecteren en rondlopen.
Overal waar ik bereik heb op een van de 3 routers 2 apple + de 3rde van de telecom operator kan mijn toestel connecteren en op de set de muziek weergeven.

Wat ik niet had verwacht was dat ik ook op de niet apple router/modem  kon connecteren en zo via het netwerk tot de set komen en de muziek afspelen.
Wat de kwaliteit van de muziek betreft speelt het zeer goed.

Wat eigenlijk zeer leuk is, is dat ik op een vintage set van de vorige eeuw  :-D (jaren 80) muziek kan bedienen met een smartphone, keuze uit duizende nummers en volume regelen zonder mijn zetel te verlaten. En tegelijkertijd op internet gaan met hetzelfde toestel of bellen, dan stopt de muziek tot je neerlegt.

Dit wil nog niet zeggen dat ik mijn CD speler ga verkopen. Ook is airport en iPhone niet nieuw voor mij, ik had er al een sinds een hele tijd, maar nu dat alles op internet geconnecteerd is en dat ik dit kan doen op 4 routers is wel mooi.
Het klinkt misschien alsof ik iets totaal nieuw heb ondekt dat al lang bestaat, nee enkel nu staat alles zoals het hoort en werkt het echt prima.
marantz, what else?

HAL9000

Citaat van: 100%Marantz op oktober 10, 2013, 22:26:56
SC500 & SM500DC

Wil ik ooit  nog  eens  hebben  dat  setje.   Is  wel geen  hoogloper maar wel  leuk.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

#14
Citaat van: HAL9000 op oktober 18, 2013, 17:20:10
Wil ik ooit  nog  eens  hebben  dat  setje.   Is  wel geen  hoogloper maar wel  leuk.

Werkt wel goed hoor. Is "maar" 2x60W, maar werkt goed en is zeer betrouwbaar.
De SM 500 heb ik sinds 1980 zonder nooit niets aan gehad en nochthans veel gebruikt en 100de keren verplaatst.
De ander SM 500 en SC500 heb ik vorig jaar in frankrijk gekocht en denk ik nooit iets aan gedaan.

Ik zou eens willen zien wat het kan geven om deze 2 aan te sluiten op dezelfde speakers (Bi-amp)
Kan noch leuk zijn.

In mijn woonkamer zal ik denk ik deze vervangen door de SM 6 en SM7, dus i.p.v. een SM6 en 2xSM500
Een SM7 en 2x SM6 HB
Zal muzikaal waarschijnlijk niet beter zijn, maar zal wel mooi zijn.
marantz, what else?