Origin Live; the award winning Platter Mat

Gestart door schieper, oktober 06, 2013, 21:34:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schieper

Deze mat heeft een bijzondere en geheime samenstelling wat de audiofiele beleving ten goede komt. Daarnaast word hij door diverse tijdschriften met prijzen bekroond. De samenstelling zorgt voor een optimale plaatsing van de LP op de draaitafel. Ongewenste trillingen worden maximaal geremd en de naald kan veel beter de groef volgen wat een betere geluidsweergave ten gevolge heeft.

Deze mat voor op de draaitafel zou volgens de winkel een ongeƫvenaarde verbetering in het geluid beloven. Stabielere en genuanceerdere bas; meer detail en rust. Een echte HiFi mat. Na ca. 1 jaar evalueren op verschillende draaitafels en met verschillende elementen kan ik stellen dat ik hier niets van merk en dit EUR 45,- weggegooid geld is.

Ik meen wel verschil te horen. Met mat is de bas wat nadrukkelijker en klinkt het hoogste, hoog wat "rustiger". Alleen de verschillen zijn zo minimaal dat ik er bij een blinde test zeker van ben dat ik dat er niet uit haal. En dus, merk ik dit in het dagelijks gebruik niets. Daarnaast, heb ik heel erg het vermoeden dat dit verschil veroorzaakt word door de verhoging (de mat is ca 1 mm dik). Ik heb wat met gewicht en druk gespeeld en dan krijg ik volgens mij het identieke effect. Voor mij dus een nonono. Als je deze mat toch wilt proberen, koop hem dan via de website van de fabrikant. DAn kan je hem namelijk terug sturen en krijg je je geld terug.   

Conclusie: Niet de moeite waard
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Maurice

Leuke review, blijkbaar een tweak die dus niet werkt ondanks alle marketing.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Streamen

Heb het bij Sense of Music gehoord, waren best wel grote verschillen voor meer rust in totaalbeeld