Eerste recensie Marantz PM6005

Gestart door Peter Kudelstaart, september 30, 2013, 05:43:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Citaat van: Zoldar op september 30, 2013, 14:10:15
daarom zijn fora veel nuttiger. kun je eens van een gebruiker horen wat hij/zij ervan vond i.p.v. wat de pers ervan vind.


:-D  Ehhhhh verschillen in versterkers... is er één stuk?    :wink:   :evil:  shutup shutup   :angel:  clown1
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Zoldar

Ook goed hoor. Ieder zijn eigen overtuiging. Ik lees graag de verhalen van mensen die de verschillen wel ervaren en ook de argumenten van de mensen die dat niet hebben. Als er maar voor beide ruimte is.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Ik geloof in verschillen tussen versterkers in de mate waarop deze harmoniëren met de aan te sturen speakers. Indien een versterker onvoldoende capabel is om een speaker aan te sturen zal  men een verschil waarnemen t.o.v. een versterker die de betreffende speakers goed in zijn grip heeft.

Daarnaast geloof ik nog steeds dat versterkers een ietwat eigen klanksignatuur kunnen hebben. Dat heb ik tot op heden steevast zo ervaren. Wat daarvan over blijft na de M&G op 12/10 a.s. is nog maar de vraag :? ...

SB_Marantz

Het zal keurig in beeld uitgelegd gaan worden.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerard

Citaat van: Zoldar op september 30, 2013, 23:52:31
Ook goed hoor. Ieder zijn eigen overtuiging. Ik lees graag de verhalen van mensen die de verschillen wel ervaren en ook de argumenten van de mensen die dat niet hebben. Als er maar voor beide ruimte is.


:wink:  Was een grapje, met een knipoog naar een bepaalde discussie.
Ik deel de mening van dat er verschillen hoorbaar zijn, maar dat is niet belangrijk.


Erg goede ontwikkelingen trouwens dat stereo versterkers steeds vaker worden uitgevoerd met digitale aansluitingen !!

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Zoldar

Idd dat vind ik nog ik nog steeds het grote voordeel van de recievers. Laptop eraan en je kunt streamen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op oktober 01, 2013, 19:15:01
Idd dat vind ik nog ik nog steeds het grote voordeel van de recievers. Laptop eraan en je kunt streamen.

Eind jaren 80 was het "normaal" toen was het weg en nu komt het weer amp+digital
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Je ziet nog wel eens oude akai met dac. Mooie bakbeesten. Ook phillips 800 serie
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op oktober 02, 2013, 00:04:43
Je ziet nog wel eens oude akai met dac. Mooie bakbeesten. Ook phillips 800 serie

Klopt die AM95 bakbeesten met wooden panels
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Streamen

#24
Weet iemand welke DA converter word gebruikt kan er niks over vinden en zitten er 2 voedingen in een normale en had gelezen een kleinere voor digital circuit

De Cs die word genoemd schijnt er niet in te zitten ivm klank, op een japanse site staat wel iets maar die vertaald niet top met online vertalen dan word een mengeling gemaakt van alle talen ?

pameijer

Citaat van: Streamen op oktober 08, 2013, 20:48:52
Weet iemand welke DA converter word gebruikt kan er niks over vinden en zitten er 2 voedingen in een normale en had gelezen een kleinere voor digital circuit

De Cs die word genoemd schijnt er niet in te zitten ivm klank, op een japanse site staat wel iets maar die vertaald niet top met online vertalen dan word een mengeling gemaakt van alle talen ?

De CS4398 van Cirrus.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Peter Kudelstaart

Citaat van: pameijer op oktober 09, 2013, 00:03:19
De CS4398 van Cirrus.

.........dezelfde DAC die ook in de cd-spelers van Marantz zitten.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100