Eerste recensie Marantz PM6005

Gestart door Peter Kudelstaart, september 30, 2013, 05:43:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Kudelstaart

Audioholics.com heeft een recensie geplaatst van de nieuwe PM6005. Zowel als video en als een iets uitgebreidere recensie op de website. Ik heb geen linkje, maar als je Marantz PM6005 review googled en dan op video's klikt, dan is het het tweede filmpje. Men is zeer enthousiast.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

pameijer

Gewoon de link kopiëren en hier plakken. Het forum maakt er helemaal automatisch een filmpje van!


http://www.youtube.com/watch?v=BZAABTUO2iM
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Ja de opvolger van 600x/700x serie in een  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Damhooligan

#3
veel woorden gebruikt hij wel, maar veel zegt hij niet..

Zo, de Marantz heeft nu digitale ingangen, maar ik heb geen idee of hij die nu gebruikt heeft of niet.
vond de video niet echt helpen.
Hij heeft het nog over een schriftelijke recensie, maar kan hem zo snel niet vinden.

ik heb hem gevonde, maar er staat voor 90% wat hij zegt op de video.. violent1
ja, dat helpt  nopompom
, en wat er dan niet op de video staat, hoefde ik ook weer niet te lezen..

Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

JohnWx

Hij heeft het wel over Amplifier sounds

Hij wil leuk zijn maar is het totaal niet veel afbreuk aan deze versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Ik noem DAT geen recensie................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op september 30, 2013, 11:29:51
Ik noem DAT geen recensie................

eerder recessie van hoe een product netjes aantonen wat hij kan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Streamen

Weet iemand wat voor DA converter erin zit en hoe alles gevoed word analoog en digitaal apart ?

JohnWx

De PM6005 is meer dan alleen een opgewaardeerde opvolger van de meermalen bekroonde PM6004. Veel meer. Deze buitengewone geïntegreerde versterker is namelijk rechtstreeks aan te sluiten op een breed scala aan digitale bronnen en dankzij de onovertroffen DAC kunnen ook nieuwe media worden geïntegreerd in een indrukwekkende audiobeleving. Marantz heeft vastgehouden aan voor- en eindversterkersecties met uitsluitend discrete componenten; in het signaalpad is geen IC te vinden. Niet alleen leveren speciaal geselecteerde losse componenten betere kwaliteit dan IC's, ze zorgen ook voor een veel gedetailleerder geluid en dus voor meer helderheid en transparantie. Verder is de afgeschermde ringkerntransformator met lage impedantie gebleven, evenals de aangepaste hoofdcondensatoren. Dat geldt ook voor alle originele kenmerken, zoals de vijf analoge audio-ingangen waaronder phono, twee paar vergulde luidsprekeraansluitingen met handige bi-wiring of speaker A/B, en de afstandsbediening; ze zijn er allemaal nog. Maar de PM6005 biedt nu ook optische en coaxiale digitale ingangen om een groot aantal bronnen aan te sluiten, zoals een digitale mediaspeler op het netwerk of een tv/tv-box. De hoogwaardige Digital-Analogue-Converter (DAC) is de 24-bits/192 kHz high current CS4398, die zich al in tal van premiumproducten heeft bewezen. De complete digitale sectie is volledig afgeschermd met een extra metalen behuizing, zodat het digitale circuit het analoge signaal niet kan beïnvloeden. Kortom, de nieuwe PM6005 is een gedegen en perfecte brug naar de toekomst.


http://marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=hifi&SubCatId=amplifier&ProductId=PM6005
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Damhooligan

Citaat van: John Wx op september 30, 2013, 12:02:27
De hoogwaardige Digital-Analogue-Converter (DAC) is de 24-bits/192 kHz high current CS4398, die zich al in tal van premiumproducten heeft bewezen.

en daar wil ik wel graag een recensie van lezen.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

Peter Kudelstaart

Citaat van: SB_Marantz op september 30, 2013, 11:29:51
Ik noem DAT geen recensie................

Echte recensies zijn op internet sowieso dun gezaaid. Net als laatst de recensie van Whathifi over de CD6005: weinig info en ook in hun blad staat er weinig meer dan op hun website. Ik zou graag een vergelijkende test willen lezen van zeg de PM6005 versus de NAD D3020 met enkele setjes luidsprekers die qua prijs passen bij een versterker van 50 of 600 euro.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

JohnWx

Citaat van: Peter Kudelstaart op september 30, 2013, 12:19:17
Echte recensies zijn op internet sowieso dun gezaaid. Net als laatst de recensie van Whathifi over de CD6005: weinig info en ook in hun blad staat er weinig meer dan op hun website. Ik zou graag een vergelijkende test willen lezen van zeg de PM6005 versus de NAD D3020 met enkele setjes luidsprekers die qua prijs passen bij een versterker van 50 of 600 euro.

Dat soort "testen" zie je haast nooit meer alleen nog wel is in DE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

daarom zijn fora veel nuttiger. kun je eens van een gebruiker horen wat hij/zij ervan vond i.p.v. wat de pers ervan vind.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op september 30, 2013, 14:10:15
daarom zijn fora veel nuttiger. kun je eens van een gebruiker horen wat hij/zij ervan vond i.p.v. wat de pers ervan vind.

Koop jij hem effe breng je hem morgen terug  :-D


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Peter Kudelstaart

Citaat van: Peter Kudelstaart op september 30, 2013, 05:43:09
Audioholics.com heeft een recensie geplaatst van de nieuwe PM6005. Zowel als video en als een iets uitgebreidere recensie op de website. Ik heb geen linkje, maar als je Marantz PM6005 review googled en dan op video's klikt, dan is het het tweede filmpje. Men is zeer enthousiast.

Audioholics.com heeft trouwens een soortgelijke review van de CD6005 op hun website staan. Ook weer even googelen. Het lukt me niet om op de Ipad de link te copy pasten.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100