CD72 mkII - lade gaat niet meer open

Gestart door HDehing, juli 25, 2013, 20:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HDehing

Hallo allemaal. Ik heb een vraag over mijn CD72 mk II. Maar eerst: 

Mijn config bestaat uit een allegaartje. Ik heb een Harman Kardon 6550 versterker en Mission 735 en dus de CD72 mk II. Al dit spul krijgt voornamelijk HB en progrock te verwerken.

Maar het probleem, nu. Een tijd geleden begon de lade van de CD speler te hakkelen bij het open- en dichtgaan. Dat werd steeds erger. Nu gaat de la niet meer open. Ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is. Iemand heeft zelf het tandwiel verwisseld, las ik. De vraag is of de speler de reparatie nog waard is en of het probleem door mijzelf gefixt zou kunnen worden. Ik heb altijd veel plezier van dat ding gehad.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

kdt

Ik had hetzelfde probleem en heb de speler laten maken bij Marantz Service in Elst. Kosten waren dik € 200,00. Ik vond reparatie wel de moeite waard, het is nog steeds een zeer goede speler.
Tip: laat de speler opsturen via een hifi-zaak, scheel portokosten en het gaat ia een koerier ipv per post. Zelf brengen schijnt ook te kunnen.
Succes!
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

SB_Marantz

Daar wil ik ook wel een paar snaren voor vervangen of een tandwieltje........... :roll:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Precies. Half uurtje werk en tandwieltje kost rond de 10 euro ;)

kdt

Ik heb de speler opengemaakt, ben redelijk technisch maar durfde het toch niet aan, vond het loopwerk uitbouwen erg delicaat met kans op verdere beschadigingen, vandaar.
Overigens vanuit het forum hetzelfde advies toen gekregen .... violent1
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

JohnWx

Citaat van: kdt op juli 25, 2013, 21:28:06
Ik heb de speler opengemaakt, ben redelijk technisch maar durfde het toch niet aan, vond het loopwerk uitbouwen erg delicaat met kans op verdere beschadigingen, vandaar.
Overigens vanuit het forum hetzelfde advies toen gekregen .... violent1

Jij zorgt dat Service Center kan blijven draaien ik ben je dankbaar  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sattie

Voor 200 euro zal er wel meer aan de hand geweest zijn dan alleen een tandwiel vervangen.

SB_Marantz

Die 'garantie' geef ik absoluut niet.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: kdt op juli 25, 2013, 21:28:06
Ik heb de speler opengemaakt, ben redelijk technisch maar durfde het toch niet aan, vond het loopwerk uitbouwen erg delicaat met kans op verdere beschadigingen, vandaar.
Overigens vanuit het forum hetzelfde advies toen gekregen .... violent1

Dat loopwerk  is  toch niet zo  ingewikkeld? 
Heb al  vaker  CD10  en  CD73 uit  elkaar moeten halen.  :wink:
maak met een digitale  camera  foto's  om te  zien hoe het zat.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Ronantz

Goedemiddag,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn CD72MK2. Ik overweeg om de CD speler te laten maken, maar lees hier net dat de kosten best hoog zijn.
Ben zelf 'redelijk technisch' en via de link van Paul kan ik het onderdeel bestellen. Weet iemand of het heel lastig is om het onderdeel te vervangen? Of is dat een simpel klusje?
Dank alvast!

Citaat van: Paul op juli 30, 2013, 16:56:44
Als je zelf handig bent  :roll: Klik
Woonkamer:
Marantz MS7000
Zolder/Muziek/Luisterkamer:
Marantz 2252
Marantz CD-72 MKII
Marantz SD-1015
Technics SL1210 MK2
Dual 601
Dali 104