CLASSICAL FOR DUMMIES. (Or how I bluff my way into classical music.)

Gestart door Cornelis1921, juli 01, 2013, 17:23:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe zit voor jullie de inhoud van dit topic er idealiter uit.

Met alleen lichte klassieke muziek.
2 (13.3%)
Met voornamelijk zware klassieke muziek.
2 (13.3%)
Met een mix van zware en lichte klassieke muziek. Te bepalen door de bijdrager(s).
6 (40%)
Ook moderne en hedendaagse klassieke muziek moet aan bod komen
6 (40%)
Ook barok en vroeger moet aan bod komen.
5 (33.3%)
Ik plaats mijn wens(en) en suggestie(s) in het topicdraadje.
1 (6.7%)
Ik ben een echte omnivoor, zolang het maar klassieke muziek is ben ik tevreden.
5 (33.3%)
Ik heb geen behoefte aan een dergelijk topic, dus ik heb niet gestemd.
2 (13.3%)

Totaal aantal stemmen: 15

Stemmen gesloten: augustus 03, 2013, 02:12:29

Cornelis1921

#30
Heren, dank voor uw stem en suggesties.  notworthy Hier kan ik wat mee. Ik kan helaas niet iedereen even tevreden stellen, maar dat is niet meer dan natuurlijk; niet iedereen houdt van spruitjes. :no:
De poll blijft voorlopig nog even open.
Ik ga snel aan de slag. Te beginnen met twee verzoeken: Vivaldi's 'De Vier Jaargetijden' en Ravel's 'Bolero'. Tot gauw!
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Exxar op juli 04, 2013, 18:51:18
Sorry Cornelis, maar ik heb het niet voor klassiek.
Geeft niet Exxar, je kunt ook niet van alles houden. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: lo op juli 04, 2013, 15:26:37
vandaar ook mijn opmerking..:

Anders blijft het bij "hoe moet het of is dit goed" nee gewoon aan de slag dan komt er tenminste iets uit, wij zijn niet veel eisend wat dat betreft.
Komt voor de bakker, Leo. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Ik heb gekozen voor de mix van licht en zwaar. Ik ken nu met name de bekende stukken van de grote componisten, maar weet er eigenlijk geen bal van... Mijn persoonlijke voorkeur zou dan ook zijn de eerste paar sessies niet al te zwaar te maken :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

Citaat van: pietjepc op juli 04, 2013, 19:57:30
Ik heb gekozen voor de mix van licht en zwaar. Ik ken nu met name de bekende stukken van de grote componisten, maar weet er eigenlijk geen bal van... Mijn persoonlijke voorkeur zou dan ook zijn de eerste paar sessies niet al te zwaar te maken :-D
Je wordt op jouw wenken bediend, Piet, we trappen af met 'De Vier Jaargetijden' en de 'Bolero'. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op juli 04, 2013, 21:51:19
Je wordt op jouw wenken bediend, Piet, we trappen af met 'De Vier Jaargetijden' en de 'Bolero'. :yes:
Als je met de vier jaargetijden begint wil je dan met de zomer aanvangen, die hebben we nog niet gehad.  :-D :wink: clown1
En de Bolero   hello   notworthy notworthy byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

joep

Maak eerst een dummy pagina waar iedereen op kan reageren met positieve adviezen.
Het uiteindelijke product zou niet alleen onder een eigen item moeten komen maar ook gevrijwaard moeten worden van ongewenste inbreng. Zodat het een serieus naslagwerk gaat worden.
Desnoods zou daar alleen Cor toegang toe hebben om het allemaal netjes te houden.

Paul

Citaat van: joep op juli 04, 2013, 22:27:05
Maak eerst een dummy pagina waar iedereen op kan reageren met positieve adviezen.
Het uiteindelijke product zou niet alleen onder een eigen item moeten komen maar ook gevrijwaard moeten worden van ongewenste inbreng. Zodat het een serieus naslagwerk gaat worden.
Desnoods zou daar alleen Cor toegang toe hebben om het allemaal netjes te houden.
Kijk een goed punt Joep.  HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op juli 04, 2013, 22:33:20
Kijk een goed punt Joep.  HB
:yes: Is daarvoor de medewerking van het moderaat nodig?
Op de eerste zaterdag in september wordt bij mij een M&G belegt met daarbij de aanwezigheid van leden, die meer kunnen op het internet dan ik. Dus de eventuele aftrap van een dergelijk topic vindt dan pas na deze datum plaats, daar ik even de leer wil gaan bij de wat meer ervaren forummers. Ik vind ook de suggesties van Joep de ondergrens vormend wat vereist is aan zo'n topic. Joep, nog wel bedankt voor jouw inbreng totnutoe.
Ik ga Maurice benaderen met het verzoek tot het mogen opzetten en inrichten van een klassieke muziek databank.
Kortom, er is nog een hoop werk aan de winkel.
Allen, bedankt tot zover, maar blijf komen met jullie suggesties en ideeën. notworthy
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Is er misschien ook nog iemand die de kennis heeft en zich geroepen voelt om zich voor een JAZZ topic in te zetten?

lo

Citaat van: Cornelis1921 op juli 05, 2013, 00:25:02
:yes: Is daarvoor de medewerking van het moderaat nodig?
Op de eerste zaterdag in september wordt bij mij een M&G belegt met daarbij de aanwezigheid van leden, die meer kunnen op het internet dan ik. Dus de eventuele aftrap van een dergelijk topic vindt dan pas na deze datum plaats, daar ik even de leer wil gaan bij de wat meer ervaren forummers. Ik vind ook de suggesties van Joep de ondergrens vormend wat vereist is aan zo'n topic. Joep, nog wel bedankt voor jouw inbreng totnutoe.
Ik ga Maurice benaderen met het verzoek tot het mogen opzetten en inrichten van een klassieke muziek databank.
Kortom, er is nog een hoop werk aan de winkel.
Allen, bedankt tot zover, maar blijf komen met jullie suggesties en ideeën. notworthy
Gr. Cor.

Tsja.....

Citaat van: Cornelis1921 op juli 04, 2013, 21:51:19
Je wordt op jouw wenken bediend, Piet, we trappen af met 'De Vier Jaargetijden' en de 'Bolero'. :yes:

Citaat van: Cornelis1921 op juli 04, 2013, 19:13:52
Heren, dank voor uw stem en suggesties.  notworthy Hier kan ik wat mee. Ik kan helaas niet iedereen even tevreden stellen, maar dat is niet meer dan natuurlijk; niet iedereen houdt van spruitjes. :no:
De poll blijft voorlopig nog even open.
Ik ga snel aan de slag. Te beginnen met twee verzoeken: Vivaldi's 'De Vier Jaargetijden' en Ravel's 'Bolero'. Tot gauw!
Groet, Cor.

Citaat van: Cornelis1921 op juli 04, 2013, 19:42:36
Komt voor de bakker, Leo. :yes:

:roll:

We wachten het even af Cor....
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Even van een ander topic gebruik makend.
Zodadelijk:
:-) :-) :-) :-) :-) Bruckner 4/ Berliner Philharmoniker o.l.v. Herbert von Karajan (EMI, (P)1970).
Een legendarische Vierde. In een simpele uitgave ("Encore" - E4,00 bij de Mediamarkt/Rijswijk toendertijd.), maar ozo mooi qua muziek en muzikaliteit. Superb!


Klassiek voor Sukkels: waarom legendarisch en zo mooi qua muziek en muzikaliteit?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op juli 05, 2013, 23:11:52
Even van een ander topic gebruik makend.
Zodadelijk:
:-) :-) :-) :-) :-) Bruckner 4/ Berliner Philharmoniker o.l.v. Herbert von Karajan (EMI, (P)1970).
Een legendarische Vierde. In een simpele uitgave ("Encore" - E4,00 bij de Mediamarkt/Rijswijk toendertijd.), maar ozo mooi qua muziek en muzikaliteit. Superb!


Klassiek voor Sukkels: waarom legendarisch en zo mooi qua muziek en muzikaliteit?
@"René, om een (te) lange uitwijding kort te maken: omdat dit een heel boeiende, puntje van je stoel, uitvoering is, die veel nieuwe gezichtspunten laat horen en omdat het met veel schwung wordt gespeeld ook nog eens heel aangenaam klinkt. Bruckner heeft nog al de reputatie "craggy" (weerbarstig) te klinken en daar heeft deze uitvoering weinig tot niets van.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid Vragen in de poll verbeterd d.m.v. meer en duidelijke nuancering. Sorry. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *