Monitor audio BX2 met marantz componenten

Gestart door Remco1980, juni 17, 2013, 10:51:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco1980

Beste mede leden,

Sinds kort in het bezit van van Marantz componenten in combinatie met de Monitor Audio Bronze BX2.
Bij deze mijn bevindingen tot nu toe over deze combinatie.
Uiteraard dient het nog allemaal ingespeeld te worden.

Opstelling:
Marantz PM7004
Marantz CD6004
Marantz ST6003
Monitor Audio Bronze BX2
QED kabels
Apollo A1 stands

De BX2's zijn aangesloten op een Marantz PM7004, hiervoor heb ik QED Silver Anniversary XT kabels gebruikt.
Ik heb ze bare-wire en single aangesloten.
De bronnen zijn de Marantz CD6004 en de ST6003 tuner.
Beide bronnen zijn aangesloten met QED Performance audio 2 interlinks.
De BX2's staan op 60 cm hoge Apollo A1 stands.

De BX2's geven een mooi gedetailleerd geluid.
Ondanks de redelijk compacte afmetingen geven deze speakers een goede bass.
Licht ook een beetje aan de opnames en soort muziek natuurlijk.
Maar ik hoor de kast in de woonkamer af en toe trillen (op hoger volume dan wel)
Ik heb de PM7004 het grootste gedeelte op Source direct staan, bij hogere volumes kan het hoog dan soms scherper worden, maar zonder dat het echt gaat vervormen.
Maar persoonlijk hou ik wel van hoog.
Over de speakers ben ik dus zeer te vreden, in hoeverre de QEd kabels invloed hebben op dit geluid weet ik niet, deze kabels zijn de enige wat ik erop aangesloten heb gehad.

Dan de ST6300.
Een mooi tuner, past natuurlijk qua uiterlijk perfect bij de rest, mooi plaatje samen.
Ik had hem eerst aangesloten met de bijgeleverde FM - antenne, maar hiermee vond ik het signaal snel storen en kraken.
Nu is die direct aangesloten op de kabel, perfect ontvangst zo.
Zeer makkelijk in gebruik.
Zenders zeer gemakkelijk te vinden en op te slaan.
Om eerlijk te zijn is dat ook het enigste wat ik ermee gedaan heb, een aantal zenders erop geinstalleerd.
Deze zijn erop gezet met de afstandsbediening van de PM7004, werkt perfect.
Hij is aangesloten met de remote kabel, echter weet ik niet of dat nodig is om de afstandsbediening te gebruiken.
De Cd-speler doet het ook met de afstandsbediening van de versterker zonder dat hier de remote is aangesloten, of is dat een andere remote????(geen idee)
In ieder geval over de ST6003 ook zeer tevreden.

De PM7004, zeer mooie stevige versterker, net over de 10 Kg, mooi afgewerkt.
Hij geeft een zeer mooi geluid, kan makkelijk hogere volumes aan.
Het geluid kun je zeer persoonlijk instellen doormiddel van de 3 voudige afstelling, van hoog-midden en laag.
Ik heb hem nu veel op source direct staan.
Mooie stevige draaiknoppen, voelt allemaal zeer degelijk aan.
Je hoort hem wel goed schakelen tussen verschillende bronnen, als je bijvoorbeeld van tuner naar cd gaat.
Dan hoor je hem duidelijk schakelen, ook met aan en uit zetten hoor je goed.
Ik ga ervan uit dat dat zo hoort, heb in ieder geval geen problemen ermee, alles werkt goed.

Dan de CD6004.
Helaas hiermee wat problemen. (ander topic)
Als die de cd's pakt speelt die heel mooi, geeft in combinatie met de rest een heel mooi geluid.
Veel detailts in te vinden.
Het is dan ook een hoogwaardige cd-speler, was nog aan het twijfelen om de CD6004 te vervangen voor een UD5007 maar gezien de specs zou deze cd-speler toch duidelijk beter moeten zijn.
Echt op goed audio gericht, en hiervoor betere onderdelen gebruiken dan de UD5007.
Deze zou ik er dan eerder bij kopen voor dvd's maar niet voor audio cd's.
Maar helaas geeft die bij mij een storing bij een aantal cd's, ook bij cd's die zo goed als nieuw zijn, zonder enige krasjes.
Dan geeft die na TOC reading de storing SubQ error endan doet die niks meer, en soms pakt die die cd weer wel.
vervelende storing dus, cd-speler word waarschijnlijk terug gestuurd voor vervanging of reparatie, even kijken.

Ik ben een beetje nieuw in Hifi dus een goede expert mening over deze set kan ik niet geven, in mijn beleving geeft het een zeer mooi geluid allemaal.
Wellicht in de toekomst nog een bijpassende dvd-speler kopen en waarschijnlijk een platenspeler tweedehands uit halen, of dat een marantz word weet ik niet.

JohnWx

95/98% word bepaald door de akoestiek dus je kan wat gaan schuiven met je speakers of een kleed ervoor of dingen aan de muur etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: Remco1980 op juni 17, 2013, 10:51:04

Ik ben een beetje nieuw in Hifi dus een goede expert mening over deze set kan ik niet geven, in mijn beleving geeft het een zeer mooi geluid allemaal.
Wellicht in de toekomst nog een bijpassende dvd-speler kopen en waarschijnlijk een platenspeler tweedehands uit halen, of dat een marantz word weet ik niet.

Jouw eigen beleving is dan ook het allerbelangrijkste!
Leuk, geniet er van!

Qua platenspeler heb ik zelf een ProJect RPM 1.3 staan. Kost niet de wereld en speelt prima. En wat ikzelf niet onbelangrijk vind: het is nog een mooi ding om te zien ook.
Marantz maakt volgens mij geen eigen platenspeler. Is vaak een ander merk met een Marantz sticker er op.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Remco1980

Ik heb even naar die project gekeken, is inderdaad een aparte moderne platenspeler.
Mijn voorkeur gaat uit naar de klassieke uitstraling.
Liefst een zilveren met een kunststof stofkap, zoals een philips F7215, vind ik mooi om te zien.
Past denk ik ook mooi bij de zilver/gouden marantz componenten.

Hoe deze kwalitatief zijn weet ik niet.
Exemplaar wat ik gezien heb zou in perfecte staat zijn.

Ik heb nooit een platenspeler gehad of bediend, jongere generatie  :-D
Ik heb dus ook geen flauw idee hoe zo een ding werkt hahaha, dat word uitzoeken.

JohnWx

Citaat van: Remco1980 op juni 17, 2013, 15:25:00
Ik heb even naar die project gekeken, is inderdaad een aparte moderne platenspeler.
Mijn voorkeur gaat uit naar de klassieke uitstraling.
Liefst een zilveren met een kunststof stofkap, zoals een philips F7215, vind ik mooi om te zien.
Past denk ik ook mooi bij de zilver/gouden marantz componenten.

Hoe deze kwalitatief zijn weet ik niet.
Exemplaar wat ik gezien heb zou in perfecte staat zijn.

Ik heb nooit een platenspeler gehad of bediend, jongere generatie  :-D
Ik heb dus ook geen flauw idee hoe zo een ding werkt hahaha, dat word uitzoeken.

Je werkt met een grote zwarte pannenkoek met een gat erin
Die leg je erop
Je pakt die hendel met die spijker eronder en legt hem op die pannenkoek

En geloof het of niet er komt muziek uit  stupid hello hello hello hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Remco1980


JohnWx

Citaat van: Remco1980 op juni 17, 2013, 21:24:20
aahhh zo werkt zo een ding  :-o :-o

Dacht voor dat je hem rechtop zet  8-) clown1


heb je hem al
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: Remco1980 op juni 17, 2013, 15:25:00
Ik heb even naar die project gekeken, is inderdaad een aparte moderne platenspeler.
Mijn voorkeur gaat uit naar de klassieke uitstraling.
Liefst een zilveren met een kunststof stofkap, zoals een philips F7215, vind ik mooi om te zien.
Past denk ik ook mooi bij de zilver/gouden marantz componenten.

Hoe deze kwalitatief zijn weet ik niet.
Exemplaar wat ik gezien heb zou in perfecte staat zijn.

Ik heb nooit een platenspeler gehad of bediend, jongere generatie  :-D
Ik heb dus ook geen flauw idee hoe zo een ding werkt hahaha, dat word uitzoeken.

Ik ben nog 5 jaar jonger, dus met jou moet het ook goed komen.  :wink:

Ik heb nog een mooie Technics SL-Q2 staan (zie foto, stofkap zit er overigens ook gewoon bij).
Ik weet niet waar je woont, maar als het in omgeving Drenthe is mag je altijd eens komen kijken of het wat voor je is (hoeft niet veel te kosten, staat op het moment stil).

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Remco1980

Woon niet echt in de buurt nee, Maastricht.
Wat zou die ongeveer moeten kosten, en werkt alles goed.
Kunt me ook een pm sturen anders.

Remco1980

het besproken setje.....

Wenyam

Ik heb ook een set met een Marantz cd6004 speler (topspeler) (en die is aangesloten op een Pioneer N50 DAC/netwerkspeler) i.c.m. een Yamaha AS700 versterker (in 2009 versterker van het jaar in Hifi-Choice) en die geweldige MA BX2 speakers. Om mijn set een boost te geven heb ik de set uitgebreid met een REL T-zero sub. Ik dacht dat ik al een aardig geluidje had, maar met die sub wist ik even niet wat er gebeurde; zelfs mijn vrouw merkte zowaar enorm verschil (en voor haar is muziek muziek; of het nou uit een transistorradiootje komt of een high-end set, maakt niet uit). Ik zal mijn set ook nog op dit forum zetten!

renes59

#13
Citaat van: John Wx op juni 17, 2013, 21:28:38
Dacht voor dat je hem rechtop zet  8-) clown1


heb je hem al
Die had je wel, Mitsubishi.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.