netfilter

Gestart door Marvin, augustus 05, 2007, 00:35:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Laat de techneuten maar reageren.......

xander32




Rob46

Het antwoord is al duidelijk; zo vuil als wat! Vervolgens de vragen; wat betekent dit voor onze audio? Heeft dit invloed op de uiteindelijke geluidskwaliteit?

Rob46

#20
Citaat van: Rob46 op november 09, 2019, 10:00:35
Bestaat 'schone' stroom? Stroom wat een positieve invloed op audio componenten kan hebben?

Een deeltje beantwoord, nu de rest.....

Ergens ooit een stukje gelezen dat je beter geen netfilter voor audio kan gebruiken, dat zo'n filter averechts kan werken?

bert50

Heb jij bij mij wat gehoord van het lichtnetfilter Rob.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Rob46

We hebben het niet zonder geprobeerd Bert. Heb jij wel eens zonder netfilter muziek geluisterd? Verschil?

bert50

Ik vindt het een duidelijk verschil een stillere achtergrond en vooral een rustiger geluid.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

sonsan

Citaat van: Rob46 op november 09, 2019, 10:46:40


Ergens ooit een stukje gelezen dat je beter geen netfilter voor audio kan gebruiken, dat zo'n filter averechts kan werken?
Ik heb eerder contact gehad met Supra over een vraag of een netfilter, die in hun voedingsblokken zit, wel goed was voor een versterker/receiver. Met dit als antwoord:

"It is true that the first socket of the MD06 / MK II / MK III is meant for a receiver / amplifier because there is no filter on it."

Dus voor een versterker/receiver beter dus geen netfilter blijkbaar. En er zijn al forums volgeschreven of het nu wel of niet hoorbaar is....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50