einde freerecord shop ?

Gestart door bas focal marantz, mei 15, 2013, 18:48:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas focal marantz

Zoals sommige wel weten is het einde van freerecordshop nabij , of worden ze overgenoemen .
Ook andere kleinere muziek zaken zijn verdwenen en zullen verdwijnen

Hoe kan dat nu muziek is nog net zo levend als in de glorie dagen van freerecordshop  het is zelfs zo dat de muziek collectie van menig persoon zelfs zo groot is dat ze in hun hele leven zelfs nummers nooit zullen horen die ze hebben

Alleen door dat veel mensen muziek downloaden , zelfs zo erg dat hun gratis collectie bestaat uit vele 10 duizenden of honderdduizenden gratis verkregen muziek bestanden .

Gratis was en is het niet .

Al de medewerkers en kleine zelfstandigen die door het downloaden werkloos zijn geworden en zullen worden worden altijd vergeten , dat zijn de echte gedupeerde van het dowloaden .


Marvin

Marktwerking noemen ze dat.
Daarbij download ik niet gratis.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Paul

Citaat van: marvin op mei 15, 2013, 18:56:12
Daarbij download ik niet gratis.


-- Verstuurd vanaf mijn misbaksel flut gsm  IOS-Gadget --

Dat vroeg ik ook niet, schuldgevoel ? :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Totaal niet, heeft evengoed nog lang geduurd. 


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Paul

Citaat van: marvin op mei 15, 2013, 18:59:31
Totaal niet, heeft evengoed nog lang geduurd. 


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Mooie tijd de 78 toeren cd,s.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Nog nooit muziek gedownload, ook nog nooit een cd/lp gekocht bij de freerecordshop. Ik vind het flutwinkels, geen gemis voor mij dat ze weggaan, ik kan er zowiezo geen fatsoenlijke cd kopen. Wat nu downloaden voor de Frs is, was vroeger  de Frs voor de kleine platenzaak.
Ik koop mijn muziek bij Plato, Elpee en de Swingmaster, allemaal in Grunn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mountainbiker

Citaat van: bas focal marantz op mei 15, 2013, 18:48:49
Al de medewerkers en kleine zelfstandigen die door het downloaden werkloos zijn geworden en zullen worden worden altijd vergeten , dat zijn de echte gedupeerde van het dowloaden .
En wat denk je van de jeugdtrauma's van de kopers? :cry:Jarenlang zwoegen met een krantenwijkje om 1 keer per maand een lp te kopen en pa en ma weer boos. Was de Queen verzameling eindelijk compleet kwam de cd goed in opmars.Alles weer overnieuw kopen.Na een tijdje was de cd weer verouderd en kwamen er remasters mp3,flac etc,etc,etc met betere geluidskwaliteit en toen wist ik het wel toen de eerste branders op de markt kwamen.Zal geen traan :no: laten om die lui die werkloos zijn geworden omdat hun kruideniershandeltje niet meer bestaat.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

pietjepc

Komt vast niet alleen door alle downloaders... Wat dacht je van alle internetwinkels die cd's en lp's verkopen. Hebben hier vast ook wel wat aan bijgedragen. Gemak dient de mens. In Leiden daarentegen hebben de muziekzaken volgens mij niets te klagen :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marvin

Het is altijd makkelijk om downloaden de schuld te geven, -en dat mag.

AndreC

Citaat van: marvin op mei 15, 2013, 20:06:30
Het is altijd makkelijk om downloaden de schuld te geven, -en dat mag.

En al krijgen we de schuld, slaap er geen nacht minder door.
Ze moeten niet ons beschuldigen, maar diegene die het beschikbaar stellen.
Ik maak enkel gebruik van de mogelijkheden die geboden worden.

Wie de auto een beurt laat geven bij een beunhaas is net zo erg, en zo kun je door blijven gaan.
Iedereen probeert op welke manier dan ook ergens wel eens een voordeeltje te krijgen.

Maar gaat het over downloaden Ojee breekt de hel los.
Klagers open de ogen zou ik zeggen. :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 15, 2013, 20:06:30
Het is altijd makkelijk om downloaden de schuld te geven, -en dat mag.

wanneer mag ik jouw collectie lenen en kopiëren voor in mijn woonkamer oftewel thuisgebruik  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ik zou me dochter en schoonzoon erin zetten  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: mountainbiker op mei 15, 2013, 19:53:09
En wat denk je van de jeugdtrauma's van de kopers? :cry:Jarenlang zwoegen met een krantenwijkje om 1 keer per maand een lp te kopen en pa en ma weer boos. Was de Queen verzameling eindelijk compleet kwam de cd goed in opmars.Alles weer overnieuw kopen.Na een tijdje was de cd weer verouderd en kwamen er remasters mp3,flac etc,etc,etc met betere geluidskwaliteit en toen wist ik het wel toen de eerste branders op de markt kwamen.Zal geen traan :no: laten om die lui die werkloos zijn geworden omdat hun kruideniershandeltje niet meer bestaat.
Nou, Michiel, over mentale hardheid gesproken.  Zoiets gaat de gehele branche aan. Niet alleen de grootverdieners hebben hier last van (kuch!), ook de integere en serieuze muzikant (en muziekliefhebber dus). De platenboer om de hoek, waar struinen en een praatje nog tot de mogelijkheden behoren, die hebben bij een failliesement ernstig last van de gevolgen daarven.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 15, 2013, 21:24:23
Nou, Michiel, over mentale hardheid gesproken.  Zoiets gaat de gehele branche aan. Niet alleen de grootverdieners hebben hier last van (kuch!), ook de integere en serieuze muzikant (en muziekliefhebber dus). De platenboer om de hoek, waar struinen en een praatje nog tot de mogelijkheden behoren, die hebben bij een failliesement ernstig last van de gevolgen daarven.

dit hadden ze allang zien aankomen en zo is het met alles het komt en gaat net zoals de schillenboer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Inderdaad, de scharensliep rijdt hier ook niet meer door de straat.