Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Tot je hoort wat een okkinokki uit je plaat haalt :)

Exxar

Citaat van: thanatos op mei 10, 2013, 19:18:59
Platenwasser is een fijne toevoeging. Alleen volstaat ff wassen onder de kraan met een drupje sop ook wel. Was automaat is gewoon pure luxe en erg fijn  :wink:

Kalk in de groeven van de plaat is ook wel het laatste dat je wilt...

schieper

Op de kwaliteit van de phone-pre in te haken: Onlangs heb ik de SR7007 van een vriend, uitgebreid thuis mogen testen. Ik wilde het zelf nog met de benaming " functioneel" doen maar de eigenaar, die net 1200,- voor dit nieuwe apparaat had afgetikt, noemde de phone-ingang ronduit slecht. Hij tilde er niet zo zwaar aan want hij luistert toch geen platen maar mocht ik hem ooit zo ver krijgen, gaat hij direct een losse pre aanschaffen.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Actionhost

Citaat van: schieper op mei 10, 2013, 21:50:56
Op de kwaliteit van de phone-pre in te haken: Onlangs heb ik de SR7007 van een vriend, uitgebreid thuis mogen testen. Ik wilde het zelf nog met de benaming " functioneel" doen maar de eigenaar, die net 1200,- voor dit nieuwe apparaat had afgetikt, noemde de phone-ingang ronduit slecht. Hij tilde er niet zo zwaar aan want hij luistert toch geen platen maar mocht ik hem ooit zo ver krijgen, gaat hij direct een losse pre aanschaffen.

Lijkt me bij uitstek iets om eerst zelf te ervaren en dan wellicht later als upgrade een pre aanschaffen....
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Exxar

Ik dacht dat ik eens een interview met Ken Ishiwata had gelezen waarin stond dat de phono pre's van de PM15/PM11/Pearl/Pearl Lite extra aandacht hadden gekregen tijdens het ontwerpen om een zo goed mogelijke kwaliteit te kunnen garanderen.

Actionhost

Citaat van: Exxar op mei 10, 2013, 22:06:37
Ik dacht dat ik eens een interview met Ken Ishiwata had gelezen waarin stond dat de phono pre's van de PM15/PM11/Pearl/Pearl Lite extra aandacht hadden gekregen tijdens het ontwerpen om een zo goed mogelijke kwaliteit te kunnen garanderen.

Dat zou mooi zijn!

Wie heeft ervaring met de Clearaudio Champion?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

renes59

Geen ervaring, wel een mooie draaitafel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep



Het is pas de PM-11s3 die dezelfde phonoversterker van de SC-11s1 heeft gekregen.
Maar om daar voor nu een PM-11s3 aan te schaffen lijkt mij een beetje overdreven.

Exxar

Citaat van: renes59 op mei 10, 2013, 22:33:52
Geen ervaring, wel een mooie draaitafel.

+1

Ik dacht dat daar ook verschillende versies van bestaan.

Actionhost

#39
Ik vind ze dus ook fantastisch wat betreft uiterlijk.

De 'standaard' Clearaudio Champion




De CA level II





De bovenste is relatief betaalbaar (1299,-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

ik heb pas geleden in het Marktplaats topic een link gezet die tikken toevoegd alsof het een lp is die is goedkoper en digitaal  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus


RoGEK

Ik heb een heel oude Dual 704 in gebruik.
36 jaar geleden door me vader nieuw gekocht.

Nu tijdelijk een Stanton 500 AL v3 erin om dat dat was wat ik zo snel kon vinden bij ons in de buurt op een donderdag avond.

Uiteindelijk denk ik aan een Ortfon 2M Red ofzo
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op mei 11, 2013, 12:56:14
Ik heb een heel oude Dual 704 in gebruik.
36 jaar geleden door me vader nieuw gekocht.

Nu tijdelijk een Stanton 500 AL v3 erin om dat dat was wat ik zo snel kon vinden bij ons in de buurt op een donderdag avond.

Uiteindelijk denk ik aan een Ortfon 2M Red ofzo

zo lelijk maar zo degelijk een 704 en goed  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

tis inderdaad geen clearaudio mbt design ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17