Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 11:51:40
Kijk, dat zijn al een paar erg bruikbare tips!

Ben trouwens al zeer fraaie speler tegengekomen. Soms net kunst zo mooi (of ze net zo klinken weet ik niet natuurlijk)

je kan het zo mooi en gek maken als je wilt


Je kan ook een nieuwe Rega kopen of Projekt of Goldring circa 250/300 euro en daar kan je zeer goed van genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#18
Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 12:31:46
Je kan ook een nieuwe Rega kopen of Projekt of Goldring circa 250/300 euro en daar kan je zeer goed van genieten
Ja dat is waar. Ik heb een kennis met een goedkope Pro-Ject het klinkt wel goed meer vergeleken met mijn Thorens voelt het wel Mickey Mouse aan. Armlift, arm, stofkap, plateau, het voelt slap en breekbaar aan.
Een oude Yamaha of Micro Seiki draaitafel is ook wel wat, degelijk spul en ziet er fantastisch uit.
Mijn Thorens.

Yamaha.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Actionhost

Speler van rond de 300 euro wel ideaal om te gaan ervaren of vinyl wel wat is voor me. Mocht dat zou zijn dan upgraden en de 150 verlies op de tweedehands markt voor lief nemen.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

thanatos

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 10:51:26
wat is er gammel aan ?

het is logisch dat een draaitafel van die jaren onderhoud nodig heeft lijkt mij niet meer dan logisch

dus het argument weg blijven bij Thorens erg kort door de bocht terwijl heel veel mensen er zeer lyrisch over zijn


op MP even zoeken op Thorens en dan kijken in Utrecht bij Ronald van Eijck

Nou, mijn ervaring met 4 Thorens tafels is dat ik er zenuwachtig van wordt. Dat gewiebel en met veren. Zelfs de 125 met SME3009 kon mij niet het gevoel van stabiliteit/degelijkheid geven als bijvoorbeeld een SL1200.

Met alle die ik heb aangeschaft mankeerde wel wat. Dus mijn statement was misschien een beetje kort door de bocht. Maar als advies voor een beginner die het vinyl wil ontdekken denk ik wel op zijn plek. Als je een mooi exemplaar wilt idd Ronald even berichten. Bij hem vandaan weet je zeker dat het in orde is.

De reden dat veel mensen er lyrisch over zijn is dat er ook zoveel verkocht zijn en dat zal heus niet zonder reden zijn.

Just my 2 cents  :wink:

Exxar

Tja, er hangt veel af van hoe de draaitafels werden gebruikt en onderhouden.
Dual was vroeger bvb topkwaliteit (mijn pa gebruikt nog steeds zijn 40 jaar oude Dual), maar die zijn ondertussen overgenomen door ik weet niet wie, en de kwaliteit is er sterk op achteruit gegaan.

Oude platenspelers zijn in veel gevallen steviger gebouwd en kunnen na een onderhoudsbeurt veel nieuwe instappers doen verbleken.
Project maakt echt wel leuke toestellen, maar je krijgt toch steeds wat je betaalt.

JohnWx

Citaat van: thanatos op mei 10, 2013, 14:49:50
Nou, mijn ervaring met 4 Thorens tafels is dat ik er zenuwachtig van wordt. Dat gewiebel en met veren. Zelfs de 125 met SME3009 kon mij niet het gevoel van stabiliteit/degelijkheid geven als bijvoorbeeld een SL1200.

Met alle die ik heb aangeschaft mankeerde wel wat. Dus mijn statement was misschien een beetje kort door de bocht. Maar als advies voor een beginner die het vinyl wil ontdekken denk ik wel op zijn plek. Als je een mooi exemplaar wilt idd Ronald even berichten. Bij hem vandaan weet je zeker dat het in orde is.

De reden dat veel mensen er lyrisch over zijn is dat er ook zoveel verkocht zijn en dat zal heus niet zonder reden zijn.

Just my 2 cents  :wink:

jij had pilletje voor wagenziek moeten nemen  :wink:

je moet wel voorzichtig zijn omdat die arm zo "bungelt" en alles in de "vering" hangt


een sl12xx start je naald erop en gaan  hello blijven zo duur  :oops:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 16:03:50
een sl12xx start je naald erop en gaan  hello blijven zo duur  :oops:

Maar het is wel een zeer goede draaitafel. Alleen hebben die de naam van dj-spul te zijn en dus niet goed (genoeg) voor thuisgebruik. Maar zet er eens een Denon DL110 (ideaal voor zwaardere toonarmen) of DL103 cartridge op en je hebt een supercombinatie die de sterren van de hemel speelt.

Maus

Ik heb een marantz 1060(?),  oud beestje met een Grado Red eronder. Geheel met nieuw element gekocht voor wel 100 hele euro's, ding is afgesteld door Henk(?) die wel bekend is in de vinyl wereld.

Als je nog geen idee hebt of het wat voor je is,  ga dan eens bij forumleden kijken/luisteren, hier ben je welkom.

Vergeet niet dat een goeie preamp en platernwasser( okki nokki) belangrijk zijn, niet alleen de DT of element :)

Actionhost

Citaat van: Maus op mei 10, 2013, 18:44:54

Vergeet niet dat een goeie preamp en platernwasser( okki nokki) belangrijk zijn, niet alleen de DT of element :)

Phono ingang op de pearl lite niet goed genoeg (zonder pre amp)?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Maus

Heb 'm niet gehoord maar ik geloof er wel in. Maar er zijn bergen van die eind jaren 80 versterkertjes die verschrikkelijke pre's hebben, werd wegbezuinigd door de opkomst van cd.

Actionhost

Citaat van: Maus op mei 10, 2013, 18:49:53
Heb 'm niet gehoord maar ik geloof er wel in.

Wat bedoel je? Goed (genoeg) of niet?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Maus

Het is geen goedkope versterker dus het zal niet slecht zijn

thanatos

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 19:02:13
Wat bedoel je? Goed (genoeg) of niet?

Goed zat. Er kan altijd beter. Maar phono pre's kennen al jaren geen geheimen meer en bij zo'n Marantz mag je verwachten dat wat intern zit in orde is.

Nog inhakend op een SL1200/variant. Goede en veilige keuze. Koop er 1 van een liefhebber en als het je niet bevalt kun je hem meestal wel weer voor het zelfde geld kwijt..

Platenwasser is een fijne toevoeging. Alleen volstaat ff wassen onder de kraan met een drupje sop ook wel. Was automaat is gewoon pure luxe en erg fijn  :wink: