Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

Ik ben benieuwd naar de reacties van degene die morgen of zondag naar de demonstratie gaan.

Het blijft veel geld, ondanks de fraaie " looks".

renes59

Citaat van: pameijer op april 05, 2013, 16:55:13
Maar jouw printer heeft ook geen last van jitter. En een kleine seconde wachten om de buffer te vullen zal ook niets uitmaken voor het printresultaat. Je vergelijkt appels met de JSF.

Maar ik ben het wel eens dat de hoorbare verschillen tussen bedraad en draadloos minimaal behoren te zijn bij een goed functionerend wifi.


Er zijn onderzoeken naar jitter gedaan, het zal er zijn alleen niet hoorbaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op april 05, 2013, 18:59:59
vroeger in de tijd van discman had bijna elke discman een geheugen buffer van 3-5 of 10 seconden .

sterker nog Sony en Technics 30sec.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RobDr

Citaat van: Audiotic op april 05, 2013, 14:12:15
Precies, ik wil 'm ook vergelijken met (mijn) Linn Akurate. Ben enorm benieuwd, want ziet er goed uit, is streamer, DAC, en kan DSD. Alleen kan ik niet anders vinden dan dat-ie max 96 kHz aankan. Is dat zo??? Zou wel slecht zijn.

Nou heeft Linn en Naim een prachtige user interface met iTunes of Kinski ("players") via de iPad. Overzichtelijk en zeer gebruikersvriendelijk. Nu ik zojuist het artikel heb gelezen van Max op hifi.nl ben ik onaangenaam verrast na het downloaden van de Marantz remote app. De demo die je ze aanbieden is zó slecht, dat je schrikt van de player. Ik heb een verzameling >1700 albums in AIFF via een snelle NAS. Als morgen niet iets beters wordt getoond of beloofd, is voor mij de keuze duidelijk: geen Jap maar een Brit! Natuurlijk gaat het om de kwaliteit van de muziek, maar als de ergenis begint met het moeizaam vinden van een album in je collectie is voor mij de pret reeds over.
By the way: kan de speler nu AIFF aan of niet? Wordt in de specs niet genoemd.

bluesman63

Hallo allen,

Ben zelf in het bezit van de Marantz PM-11S2. Mooie versterker. Ook heb ik Sonos en nas met ongeveer 1400 cd's. Nou keek ik al een hele tijd uit naar de NA-11. Omdat hij mooi aansluit bij wat ik heb staan qua uiterlijk en geluidskwaliteit. Ik heb net de recensie gelezen op Hifi.nl. Gelukkig was hij lovend over de geluidskwaliteit. Helaas ging hij niet echt in op de software. Hij vond de Marantz app het beste. Nu heb ik de app gedownload en de demo bekeken. Ben er niet van onder de indruk. Komt op mijn over of in een weekendje is bedacht en gemaakt. Hij schrijft ook "Mijn nogal grote muziekcollectie veroorzaakt af en toe kleine hickups, maar dan is het een kwestie van de App even actief beëindigen en opnieuw opstarten". Persoonlijk zie ik dit niet als iets kleins. Zeker niet als je ziet wat deze speler kost.

Maar waar ook aan erger is dat deze lijn eerst in zwart, champagne en zilver te koop was. Nu hebben ze de zilver maar weggelaten. Ook dat vindt ik niet kunnen in deze klasse. Het getuigd niet van continuiteit.

Ik was in staat deze speler gelijk te halen maar ben toch geschrokken van deze na mijn inziens missers. De Sonos app is al veel beter en dat een fractie van deze prijs.

Al met al, teleurgesteld.

joep

Citaat van: bluesman63 op april 06, 2013, 19:52:24

Maar waar ook aan erger is dat deze lijn eerst in zwart, champagne en zilver te koop was. Nu hebben ze de zilver maar weggelaten. Ook dat vindt ik niet kunnen in deze klasse. Het getuigd niet van continuiteit.

Ik was in staat deze speler gelijk te halen maar ben toch geschrokken van deze na mijn inziens missers. De Sonos app is al veel beter en dat een fractie van deze prijs.

Al met al, teleurgesteld.

100% mee eens. Toch een enorme misser van Marantz. Was hij in zilver verkrijgbaar dan had hij al wel bij mij binnen gestaan.Maar Sonos is ook niet slim bezig met een soundbar zonder HDMI.

JohnWx

Citaat van: joep op april 08, 2013, 10:35:56
100% mee eens. Toch een enorme misser van Marantz. Was hij in zilver verkrijgbaar dan had hij al wel bij mij binnen gestaan.Maar Sonos is ook niet slim bezig met een soundbar zonder HDMI.

Snap ik ook niet Joep niet in het zilver
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

Citaat van: John Wx op april 08, 2013, 12:10:09
Snap ik ook niet Joep niet in het zilver

Ik ga voor "Goud" , dus voor mij een 100% hit.... :wink:
Zolang je maar geniet....

bluesman63

Mijn vergelijking met Sonos had alleen betrekking tot de apps. De soundbar zou ik ook niet aanschaffen. Maar de apps zijn uitstekend. En de tablet apps zijn ook echt voor tablet gemaakt en niet opgeblazen phone apps. Die dus automatisch zijn scherpte verliest.
Het scherm in de NA-11 is misschien aardig maar je hebt er niet echt wat aan als je door je muziek collectie wilt bladeren. Dat is niet te doen.

Heeft er iemand wel eens goede reviews gelezen over de Marantz remote app?

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Marantz zou beter 4 mensen hier ieder een week met dat ding laten spelen.
Dan krijg je een eerlijke test. Dat geslijm en geslabber van die broodschrijvers nu is om te kotsen.

Zoldar

 stupid

Doet idd afbreuk aan het product.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

bluesman63

Citaat van: lo op april 08, 2013, 18:48:50
http://www.hifi.nl/artikel/20400/Reviewprimeur-Marantz-NA-11S1-Streaming-Voor-Fijnproevers.html

Als je hiermee refereert naar de Marantz Remote app. Dit is wat er geschreven wordt.

"Mijn nogal grote muziekcollectie veroorzaakt af en toe kleine hickups, maar dan is het een kwestie van de App even actief beëindigen en opnieuw opstarten"

Vindt dit wel wat weinig tekst. De app is heel belangrijk voor een streamer. Veel belangrijker dan het display op de speler. Als de app niet prettig werkt is dat wel een ergenis. Daarom hoop ik ook reviews te lezen over de app. In de Itunes store en Google Play komt de app er niet positief uit.

JohnWx

Marantz kiest er ondubbelzinnig voor om deze netwerkspeler niet te voorzien van een WiFi ontvanger voor een draadloze verbinding met je netwerk. De reden daarvoor is simpel: WiFi is volgens Marantz leuk en aardig om een beetje te internetten of om documenten naar je printer te sturen, maar niet om hoogwaardige audiosignalen te transporteren. Ze hebben gelijk, zeker wanneer het HD materiaal van een hoge bitrate en samplingfrequentie betreft.


Hoezo gelijk kom dan met het tegen gelijk, dat wifi niet werkt

Snap alleen niet waarom een ding van van 500000$ van Burmester het wel kan of 1 van 599 euro, Cambridge Audio Sonata NP30
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Het idee achter UPnP is uitstekend, maar het protocol is mijn inziens nogal onflexibel en voldoet niet meer op alle punten aan de wensen van moderne gebruikers. Bovendien lopen bezitters van een zeer grote digitale muziekcollectie de kans dat het systeem traag en onstabiel wordt. In de praktijk zullen de meeste nieuwe gebruikers daar weinig last van hebben, maar ik had toch graag een door Marantz zelf ontwikkeld bedieningsprotocol gezien.



Ja tuurlijk doen we nog een protocolletje erbij  HLP

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.