Hoofdtelefoonversterker nuttig als je al een goede gewone versterker hebt?

Gestart door Peter Kudelstaart, maart 24, 2013, 20:28:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rene78g20

ik heb in het verleden een buizenversterkertje gehad voor de koptelefoon , geluid was mooi maar op een gegeven moment was hij kapot , blies mijn koptelefoon op en daarna had ik er geen vertrouwen meer in , de koptelefoon die ik toen had was een bayer van 600 ohm en die ik nu heb is 250 ohm , die vinden een fatsoenlijke versterker wel lekker hoor

Maus

Citaat van: renes59 op oktober 10, 2019, 20:05:05
Ik heb mijn Audio Technica A900X LTD ( 40 Ohm) gewoon in de laptop gestoken, geweldig geluid. Er heeft vroeger een Musical Fidelity koptelefoonversterker ( buisjes ecc88) tussen gezeten maar dat maakt geen verschil in het geluid. Als proef een Dragonfly geleend, geen verschil in geluid.
Op zolder doet de Musical Fidelity nu dienst op koptelefoon versterker omdat de buizenversterkers geen koptelefoonaansluiting hebben. Alles in daar nu aan de buizenversterking. 8-)

Ik heb de Dragonfly V2 red en die is echt serieus stukken veel beter dan de onboard kaart van mijn laptops(!). Meerdere getest, ja. Zelfs met USB OTG kabel aan m'n telefoon veel beter.

renes59

Ik hoorde geen verschil in klank tussen laptop, MF, Dragonfly en Logitech Soundblaster.. Met koptelefoonversterker wil het wel harder maar dat heb ik niet nodig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jowa

Ik heb afgelopen voorjaar een Hifiman Sundara gekocht en daarvan knapte het geluid zeker op via de Chord Mojo vergeleken met m'n laptop.

Als de set weer staat, nog steeds in dozen, eens kijken of er verschil is tussen de Chord Mojo en de Marantz versterker.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jowa

Geen idee in welke zin.
Misschien weet jij het?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

SB_Marantz

Het is een DAC/hoofdtelefoon versterker voor je smartphone?
De smartphone heeft natuurlijk geen geweldige versterker , ook een laptop niet (geluidskaart)....dus ik kan me enige verbetering wel voorstellen.

https://www.wifimedia.eu/nl/chord-electronics-mojo.html


Maar het is nog steeds een gegeven ....''What goes in must come out.''

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Mijn ervaring met laptops en telefoons is nog altijd dat ze meer hoog hebben, schel klinken, en ongedefinieerd.

Alsof alle fijne details wegblijven.

Vraag me niet hoe het technisch kan, helaas pas weer een vergelijk gehad met een Behringer versterker en een Electrovoice... Verschil was bizar, er 'verdwenen' gewoon instrument details bij de Behringer.

rene78g20

ik snap niet zo goed waarom jullie het op een marantz forum over die minderwaardige rommel hebben , behringer is goedkope zooi van slechte kwaliteit , meestal de zwakste schakel ik een audio systeem , en muziek luisteren met een koptelefoon op een smartphone of tablet snap ik al helemaal niet , het is niet voor niets dat er koptelefoons zijn met weerstanden tot 600 ohm die een goede versterker of een speciale versterker nodig hebben om ze aan te sturen , een 15 ohm koptelefoontje is goed genoeg voor wat jullie willen  :-D

renes59

Hoezo minderwaardige rommel?, kom luisteren hier en geef dan je oordeel. Ben een ervaren koptelefoonluisteraar en heb ze gehad van 600 Ohm tot nu 1 van 40 Ohm.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

rene78g20

als je tevreden bent is het toch prima lijkt me , ik zal wel wat over het hoofd zien maar persoonlijk vind ik goede audio en een smartphone of laptop op de een of andere manier niet bij elkaar passen , ik zal wel ouderwets zijn denk ik  :-D :-D

renes59

Daarom staat op mijn luisterzolder een platenspeler en een cd speler, geen streaming toestand of computer aanwezig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Past in huidige tijd helaas wel beter in hifi dan een CD speler. De resolutie die mijn telefoon kan spelen is al hoger dan een CD kan.

En welke weerstand de hoofdtelefoon heeft interesseert me niet... ik draai niet hard dus kan in principe met iedere versterker/smartphone werken.

Behringer is een testversterker bij mij op het werk, en de Electrovoice was een patient. Vandaar dat ik ze even naast elkaar kon zetten.

SB_Marantz

Ook een hoofdtelefoon heeft geen vaste impedantie net als een luidspreker.
Als ik naar de originele vraagstelling ga of een separate hoofdtelefoon amp nut heeft is mijn antwoordt eenduidig: nee.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Probeer eens een paar laptops uit met een hoofdtelefoon, en pak daarna een serieuze USB DAC ;)

Nogmaals, onboard kaarten zijn 9 van de 10 keer beroerd.