Auteur Topic: De set van Rob46.  (gelezen 193754 keer)

Offline sjoek

• Marantzofiel!
Re: De set van Rob46.
« Reactie #2085 Gepost op: augustus 14, 2019, 09:59:08 »
Mooi verslag inderdaad.. veel luisterplezier :yes:
set1: simpel HEOS 3
set2: marantz pm7004, na7004, ud5005, 6170,tannoy mercury mx3-m
set3: SR5006, pc, ud5005, sw2400, ls2400, tannoy mercury mr

Offline bert50

• Marantz Loony!
« Reactie #2086 Gepost op: augustus 14, 2019, 10:27:53 »
Mooi verslag weer Rob.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Harbeth 30.2 met Tontrager stands
Versterker Accuphase E650 klasse A
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Offline Brutus

• Donateur!
  • Marantzofiel!
« Reactie #2087 Gepost op: augustus 14, 2019, 16:02:13 »
Bijzonder Rob want je had al geen l*llige speakerkabels, dat gezegd hebbende moet natuurlijk een ieder gewoon doen wat hij wilt ongeacht de commentaren van alle buitenstaanders  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Offline Rob46

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • Muziek; 'taal der emoties'
« Reactie #2088 Gepost op: augustus 14, 2019, 18:14:38 »
Klopt Brutus, de luidsprekerkabels zijn het enige wat het minst in mijn set aan verandering onderhevig is geweest. Maar met deze combinatie ‘durfde’ ik een verandering, na uiteraard uitgebreid getest te hebben, wel weer eens aan. Een heel mooi merk dat Purecable, en tevens een waardige opvolger van de ATLAS
[ Naim Uniti Nova ][ Neat Acoustics Motive SX 1 ][ Purecable Nano Ultimate ][ Audioquest Vodka Ethernet ][ Chord Shawline Powercable ][ Vibrapods ]

Offline Brutus

• Donateur!
  • Marantzofiel!
« Reactie #2089 Gepost op: augustus 16, 2019, 14:18:02 »
Houd je de Atlas kabels zelf nog?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Offline Rob46

• Donateur!
[ Naim Uniti Nova ][ Neat Acoustics Motive SX 1 ][ Purecable Nano Ultimate ][ Audioquest Vodka Ethernet ][ Chord Shawline Powercable ][ Vibrapods ]

Offline Rob46

• Donateur!
De set van Rob46.
« Reactie #2091 Gepost op: augustus 18, 2019, 16:42:40 »
Als ik de topics doorblader, lees ik dat er best wel een aantal forumleden zijn die een hoofdtelefoon gebruiken. De een meer dan de ander. Er zijn zelfs forumleden die vaker met de hoofdtelefoon naar muziek luisteren dan via de luidsprekers.

De NAIM UNITI NOVA heeft uiteraard ook een hoofdtelefoon aansluiting. Met de mini jack stekker van de hoofdtelefoon maak je eenvoudig contact met de NAIM.

Zelf ben ik niet zo’n fervent gebruiker van de hoofdtelefoon. Toch ben ik ook nieuwsgierig hoe de Beyer klinkt, of de hoofdtelefoon versterker, een goede uit de stal van NAIM. En zo geschiedde het; uit de mottenballen gehaald, de ByerDynamic DT770. Jaren geleden eens bij HoBo HiFi aangeschaft.

Zoals gezegd, mini jack in de NAIM en luisteren maar. Dacht ik. Geen volume. Hmmm. Bijzonder, dit betekent waarschijnlijk een instelling veranderen? Inderdaad. In de app is een menu waar je maximale waarden van de volumes van zowel de luidsprekers als hoofdtelefoon kan instellen. Een doordachte beveiliging! Jullie raden het al, de volume van de hoofdtelefoon stond op minimaal. Eenmaal op een veilige marge ingesteld heb je er geen omkijken meer naar.

Enfin, zonder externe hoofdtelefoonverste rker al dan niet in combinatie met een DAC eens gaan luisteren. De Beyer behoort tot het gesloten type en geeft een fraaie geluidsweergave. Het gesloten geheel zorgt ervoor dat de externe ruis wegblijft en je direct bij de muziek wordt betrokken zonder externe ruis.

Het is even wennen om weer een tijdje met een hoofdtelefoon op naar muziek te luisteren. Met name het gevoel, eigenlijk meer de druk, van beide ‘schelpen’ op de oren. Als ik vaker met een hoofdtelefoon naar muziek zou gaan luisteren, dan moet ik echt op zoek naar een hoofdtelefoon waarbij je minder die ‘druk’ ervaart. Hoewel ik na 10 minuten wel enige gewenning bij mijzelf kon waarnemen.

De kwaliteit is daarentegen erg goed. Door zo dicht ‘op de muziek’ te zitten hoor je alle details, en is het geluid in alle frequentie spectrums erg mooi. Ook via de hoofdtelefoon klinkt alles lekker los. Een losse versterker en/of DAC lijkt mij niet nodig. Een upgrade in hoofdtelefoon zou het plaatje, als ik vaker de hoofdtelefoon zou inzetten, helemaal compleet maken.

Natuurlijk mijn referentie cd, Jennifer Warnes met het album The Hunter beluistert. Het nummer Rock you Gently laat links de bekkens fraai horen. Ondanks het feit dat de afstand tussen de beide schelpen klein is, worden de instrumenten strak links en rechts gepositioneerd. Stemmen komen uit het midden (?!). Erg muzikaal.

Het was een tijd geleden dat ik de hoofdtelefoon weer eens in een set heb ingezet. Toch fijn dat je, zonder anderen tot last te zijn naar muziek kan luisteren. Eigenlijk een hele mooie uitvinding Nathaniel Baldwin (begin 19e eeuw). Dank daarvoor. Of ik hier vaker gebruik van gaat maken? Dat antwoord moet ik jullie verschuldigd blijven ......
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2019, 16:45:45 door Rob46 »

Offline Cornelis1921

• Donateur!
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Home is where the heart is, and still always was.
« Reactie #2092 Gepost op: augustus 18, 2019, 23:14:21 »
Jazeker Rob, ik eveneens, ik luister de muziek (alle muziek wel te verstaan) vrijwel altijd via de huidige hoofdtelefoon, en in mijn geval sinds augustus 2014 een BeyerDynamic DT880 Premium 250 Ohm. Een hele fijne allround muzikale hoofdtelefoon met een groot draagcomfort en een vrijwel rechte frequentierespons. En de 2 Harbeths worden alleen gebruikt wanner John wenst of anderen dienen mee te luisteren.
* CD6006 * SA8003 * TU1500AE * PM8005 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * DT880 Premium 250Ω * Pro-Ject Headbox S * budget (OFC) interconnects * 4mm2 OFC speakerkabel [2×3m/rol] * Cordial/REAN (by Neutrik) Head-Fi kabel [3m] * Wii Classic *