Auteur Topic: De set van Rob46.  (gelezen 213442 keer)

Offline Rob46

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • Simplicity at its best
De set van Rob46.
« Reactie #2070 Gepost op: juli 30, 2019, 15:35:42 »
Om alle gekkigheid uit te sluiten betreffende gegevensverlies van de Synology NAS,via Synology C2 Cloud een back up geregeld. Inmiddels 79% van de ruim 1TB aan content overgetoediledokied
[ Naim Uniti Nova ][ AudioVector S3 Signatur ][Purecable Nano Ultimate ]

Offline Rob46

• Donateur!
  • Simplicity at its best
Re: De set van Rob46.
« Reactie #2071 Gepost op: juli 30, 2019, 15:40:53 »
De Purecable Nano Cheyenne retour afzender. Eind van de middag komt de Nano Ultimate van Purecable. Verslag volgt.

Offline xander32

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Not that serious!
« Reactie #2072 Gepost op: juli 30, 2019, 15:43:51 »
Goed bezig, better safe than sorry

Om alle gekkigheid uit te sluiten betreffende gegevensverlies van de Synology NAS,via Synology C2 Cloud een back up geregeld. Inmiddels 79% van de ruim 1TB aan content overgetoediledokied
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline Rob46

• Donateur!
  • Simplicity at its best
De set van Rob46.
« Reactie #2073 Gepost op: juli 31, 2019, 09:48:14 »
Fine tuning levert over het algemeen wel wat op. Voor wat betreft mijn set is de fine tuning inzake een upgrade in een luidsprekerkabel zeer, zeer geslaagd.

Uitgebalanceerd, een sound die mij erg aanstaat! De toevoeging van de Purecable Ultimate luidsprekerkabel is voor mij de tweak van het jaar 2019. En dat durf ik nu al te beweren, dit terwijl we nog even hebben te gaan voordat we 2019 kunnen uitzwaaien.

Het klopt. Groots, met een fraaie positionering van de instrumenten. Nooit een brei, een prachtige staging, de muziek speelt zich los van de luidsprekers af, diepte en de muzikaliteit in alle frequenties laat mij genieten van de emotie in de muziek. Kippenvel. Een juiste keuze, een juiste match in de keten.

Ik heb het vaker geschreven, maar ook nu wederom de understatement dat compacte audio absoluut niet ondergeschikt is aan losse audiocomponenten. Sterker nog .....

Het is niet mijn bedoeling om de mythe rondom audiokabels hier in mijn topic op te rakelen. Er is immers al heel, heel veel over geschreven, tot aan bijna slaande ruzie toe. Het gaat in mijn optiek nog steeds om de beleving van het individu; hoe hij/zij de weergave ervaart inclusief alles rondom de kabelmythes. Ik ben in ieder geval werkelijk wederom verrast wat een luidsprekerkabel ook in een compacte set, volgens mij in alle sets, kan betekenen. Met een juiste match, kan het je heel veel brengen.

Conclusie; de puntjes op de bekende i gezet. Genieten!
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2019, 11:12:18 door Rob46 »

Online bert50

• Marantzofiel!
« Reactie #2074 Gepost op: juli 31, 2019, 10:17:02 »
Goed om te horen Rob.
Heel veel plezier met de Ultimate het is je gegund.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Harbeth 30.2 met Tontrager stands
Versterker Accuphase E650 klasse A
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Offline Voorn

• Droomt Marantz
« Reactie #2075 Gepost op: juli 31, 2019, 10:50:15 »
Het is een erg mooie kabel en mooi verwoord wat de kabel brengt. Mooi dat je ook een stukje schrijft over de kabel discussie, iedereen mag er van vinden wat ie wil ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt om jouw set nog wat meer te tweaken.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6010, UD7007, Bluesound Vault,  Humax tv+ h3
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Subwoofer Kef psw4000

Offline Nb

• Marantzofiel!
  • 🎵 Today is only yesterdays tomorrow.
« Reactie #2076 Gepost op: juli 31, 2019, 10:55:36 »
Fine tuning levert over het algemeen wel wat op. Voor wat betreft mijn set is de fine tuning inzake een upgrade in een luidsprekerkabel zeer, zeer geslaagd.

Uitgebalanceerd, een sound die mij erg aanstaat! De toevoeging van de Purecable Ultimate luidsprekerkabel is voor mij de tweak van het jaar 2019. En dat durf ik nu al te beweren, dit terwijl we nog even hebben te gaan voordat we 2919 kunnen uitzwaaien.

Conclusie; de puntjes op de bekende i gezet. Genieten!

🎶 Genietze. 🎼
Huiskamer set- Q Acoustics 3050 - Marantz PM 6004.
CD Speler van dienst: Marantz cd 5000..
SACD/ dvd speler: Pioneer DVLX 50, Tuner Philips FT 650. Cambridge Dacmagic100. Logitec BT. receiver en een Chromecast.

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #2077 Gepost op: juli 31, 2019, 10:56:34 »
Weer een mooie aanwinst Rob; het lukt jou goed om jouw ervaren / de winst in woorden te vatten 👍🏻

En m.i. zou er weinig verschil in geluidskwaliteit moeten zijn, tussen een 5k all-in-one of een 3k versterker plus een 2k streamer. Voordeel van de losse componenten lijkt mij dat er meer ruimte is om alles optimaal in de kast te plaatsen (trillingen voorkomen, afscherming, koeling) en de versterker en bron ieders hun eigen voeding etc hebben. Maar om vervolgens de bron met de versterker te verbinden heb je een kabel nodig, een extra verbinding t.o.v. een all-in-one, die daarmee een kortere signaalweg kent. Ik verwacht als je zou gaan plussen en minnen, je onder de streep gelijk uit komt 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT

Offline Rob46

• Donateur!
  • Simplicity at its best
De set van Rob46.
« Reactie #2078 Gepost op: augustus 13, 2019, 13:37:48 »
Als ik naar buiten kijk, dan lijkt het wel of de Herfst al halverwege is. Echt een dag voor mij om eens kritisch naar de set te luisteren. Ik heb een test cd van Chesky Records als leidraad genomen en nog een paar losse tracks. 

Diepte. Rebecca Pidgeon. Spanish Harlem.
Stem staat lekker los en in het midden van de speakers. De shaker staat inderdaad in de diepte en je hoort de verschillende 'shakes'.

Sarah K. If i could Sing your Blues.
Trompet rechts in de diepte. Stem los van de speakers. De trompet hoor ik inderdaad rechts in de diepte. Het geheel geeft een mooi beeld.

Atmosfeer. Maiden Voyage. Leny Andrade. Een 'warm' nummer. Dynamisch. De bas klinkt warm, de drums lekker aanwezig. Bekkens mooi zwoel op de achtergrond. Stem lekker los van de speakers. Piano staat ook mooi in het midden. De piano als percussie is hier goed hoorbaar.

Mid. frequenties. Livenston Taylor. Grandmas hands.
Knippen van de vingers klinken 'echt'. Transparant geluid in de stemmen. Echt. Knippen van de vingers mooi links. Achtergrond koor staat mooi achter Livenston.

Naturel. Ana Caram. Correnteza. Chello vult de ruimte goed. Stem staat mooi voor je. Triangels klinken helder. Chello staat mooi los van de speakers. Iets rechts geplaatst. Het geheel klinkt neutraal. Detailrijk met vogels. Haar stem zet soms even aan. Het aanzetten is mooi te horen. In de diepte fraaie details.

Transparantie. Als muziek moet ik dit niet te lang horen. Enigszins druk. Open geluid. De hardware is verdwenen. Fred Hersch Trio. Played Twice. Piano mooi als percussie instrument. Volle bas. Het plukken aan de snaren van de bas zijn mooi te volgens. Het koper is fraai helder.

Presentatie. Saxofoon. Opgenomen op een 20 meter groot podium en 3 meter vanaf de microfoon. Aanraken van de toetsen van de sax zijn goed te horen. Zijn stem voelbaar. Sax in het midden. Staging is fraai.

Hier zijn 2 drummers en 2 bassen en piano aan het werk. Verschillende drummers lastig te volgen. Monty Alexander. Sweet Georgia. Ik hoor 1 band.

Rythem and pace. Energie. Johnny Frigo. I love Paris. Mooi viool. Strak. Lekker ritme in drums en bekkens. Basloopjes goed te volgen. Gitaar los van de 'drukte'. Koper mooi. Bas links opgesteld. Viool midden en drums rechts.

Focus. Fluid concerto Vivaldi. Fluit midden 19e eeuw. Flute Concerto in D. Igor Kipnis: Connecticut Early Music Festival Ensemble. Fluit klinkt absoluut niet irritant of over scherp. Ook hier mooi links en rechts opgesteld. Sterk beeld van de plaatsing van de instrumenten. Viool links goed te volgen.

Holografisch beeld. Festival Te Dreum. Westminster Choir. Een mooi 3 dimensionaal beeld. Geen reflectie. Dit stuk is een Kathedraal opgenomen. Goed gevuld. Inderdaad een breed spectrum. Groots koor. Orgel klinkt machtig.

Dynamische verschillen. Pieken en dalen. Starten en stoppen van de conussen. Samenwerking met de versterker in essentie. Controle van belang. Hoorns zijn helder en strak. The Royal March. Ramson Wilson: Solisti New York.
Rustige passages met enorme pieken. Gaat erg goed hier!

Bas. Staat in het midden van een grote studio. Pluk is goed te volgen. Accuraatheid van de woofers worden getest. De plukken zijn goed te volgen. Geen brei.

Dynamics. Drums die steeds harder gaat. Rustig beginnen. Koper goed te volgen. Percussie erg mooi. Alle drumslagen zijn goed te volgen. Van rechts naar links.

Andere tracks:
Black Girl. Lils Mackintosh. Percussie fraai in de start. Stem van Lils beetje rauw. Later ingezette trompet mooi links achter.   

Dead Already. Thomas Newman. Mooi percussie. Beetje galm. Ritmisch.

Al met al weer eens leuk en leerzaam. Echter moet je dit niet te lang doen, want dit kan nogal vermoeiend zijn.

Nu maar eens een cd volledig luisteren. Iets van Clannad....
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2019, 14:00:41 door Rob46 »

Offline Nb

• Marantzofiel!
  • 🎵 Today is only yesterdays tomorrow.
« Reactie #2079 Gepost op: augustus 13, 2019, 14:48:21 »
Ook leuk om te lezen...  En het moet geen werk worden. :-)
Huiskamer set- Q Acoustics 3050 - Marantz PM 6004.
CD Speler van dienst: Marantz cd 5000..
SACD/ dvd speler: Pioneer DVLX 50, Tuner Philips FT 650. Cambridge Dacmagic100. Logitec BT. receiver en een Chromecast.

Offline Voorn

• Droomt Marantz
« Reactie #2080 Gepost op: augustus 13, 2019, 15:00:42 »
Zo'n mooi lang verslag geeft mij het idee dat jouw set een blijver is nu, zeker leuk om te lezen.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6010, UD7007, Bluesound Vault,  Humax tv+ h3
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Subwoofer Kef psw4000

Offline Vinyl_Fuchs

• Donateur!
  • Vinyl Forever
« Reactie #2081 Gepost op: augustus 13, 2019, 15:19:57 »
Dan moet je de muzieklijst op de cambridge audio site ook maar eens doornemen.

https://www.cambridgeaudio.com/en/blog/test-your-speakers-cambridge-audio-engineer
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Marantz ND8600; Luidsprekers: Klipsch La Scala ALK.

Offline Rob46

• Donateur!
  • Simplicity at its best
« Reactie #2082 Gepost op: augustus 13, 2019, 15:45:05 »
Dat is een goede tip voor later!

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #2083 Gepost op: augustus 13, 2019, 23:17:21 »
Mooi verslag van jouw bevindingen Rob, compliment hoe je deze in woorden weet te vatten  :yes:.

Offline geoffreyvanvugt

• Donateur!
  • Marantz Loony!
  • Life finds a way....
« Reactie #2084 Gepost op: augustus 14, 2019, 09:40:10 »
Wat een mooi en profesioneel verslag.
Je kan zo bij zo'n audio/visual magazine aan de slag... notworthy
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800