Auteur Topic: De set van Rob46.  (gelezen 183377 keer)

Offline Rob46

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • Muziek; 'taal der emoties'
De set van Rob46.
« Gepost op: maart 23, 2013, 11:09:23 »
Volgens mij is de zogenaamde 'upgrade of verander virus' nu wel uit mijn lichaam verdwenen. Of stiekum toch niet? Enfin, mijn laatste update.

Een losse voorversterker is in de plaats van de Marantz PM 7004 gekomen. De Block P 100 dient nu als voorversterker. Een no nonsense voorversterker. Geen gemotoriseerde volumeknop en geen hoofdtelefoon aansluiting. Wel een schakelaar om de toonregeling te omzeilen. Echt back to basic voorversterker.

De Block is een prima match met de Duson A10 klasse A eindversterker. Nu blijkt overigens de Block een allemansvriendje te zijn. De Duson is een paar weken geleden bij de Audioclinic op bezoek geweest. Ik wilde de eindversterker laten checken, het is immers geen nieuwe eindversterker en ik had inmiddels ook begrepen dat deze eindversterker warm wordt en dat dit na verloop van tijd misschien de componenten in de versterker negatief kan beinvloeden. Hij is goed door de APK heengekomen. Wel een wijziging in de ruststroom aan een zijde want die liep iets uit de pas. Verder de cinch aansluitingen vervangen door betere en een ontwerpfout gewijzigd in een goed ontwerp. De Duson kan weer wat jaartjes mee (hmmm!?)  :schater:

De NAIM luidsprekers zijn vervangen door 15 jaar oude AudioVector luidsprekers. Op de een of andere manier 'pakte' de speakers mij, en ondanks hun leeftijd is er niets mis mee. ik heb wel even getwijfeld, maar gezien de staat van de speakers de stoute schoenen aangetrokken en gekocht. Volgens mij hoeft wat ouder per definitie niet slechter te zijn? Technisch en optisch zijn de speakers prima! Bijzonder ontwerp en klinken gewoon goed. Het zijn overigens behoorlijke kasten. 

De SACD 7003 van Marantz doet zijn ding. Prima speler! Ik overweeg nog een vM modificatie. Ik vind dat nog wel voor mij een dilemma. Gaat de 300 euro die ik aan een modificatie kwijt ben ook hoorbaar resultaat opleveren? vM zegt van wel, dat begrijp ik........hmmm lastig.

Ik heb veel plezier van het geluid wat de set neerzet. Het zal altijd beter kunnen, maar met de middelen die ter beschikking zijn, en wat ik er uiteindelijk voor reserveer, ben ik tevreden.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2016, 14:04:18 door Rob46 »

Offline John Wx

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
Re: De set van Rob46.
« Reactie #1 Gepost op: maart 23, 2013, 11:12:35 »
nee virus blijft altijd sluimeren

dan zeg je nee tot hier en prima

en dan gaat de boeg weer om
*MISSION*PIONEER*TAGA*ACER
*TOSHIBA*LOGITECH*IXOS*AudioQuest
*Monitor PC*QED*Xindak*Brennenstuhl*
*PHILPS*LG*Spotify*CAMBRIDGE*Nordost*ASUS*

Offline John Wx

« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2013, 11:13:33 »
Nadeel is 300 euro voordeel het is een meerwaarde ook voor later ooit, ja de commercie zit in me bloed  :wink:

Offline Rob46

• Donateur!
« Reactie #3 Gepost op: maart 23, 2013, 11:13:55 »
Volgens mij is de zogenaamde 'upgrade of verander virus' nu wel uit mijn lichaam verdwenen. Of stiekum toch niet? Enfin, mijn laatste update.

Een losse voorversterker is in de plaats van de Marantz PM 7004 gekomen. De Block P 100 dient nu als voorversterker. Een no nonsense voorversterker. Geen gemotoriseerde volumeknop en geen hoofdtelefoon aansluiting. Wel een schakelaar om de toonregeling te omzeilen. Echt back to basic voorversterker.

De Block is een prima match met de Duson A10 klasse A eindversterker. Nu blijkt overigens de Block een allemansvriendje te zijn. De Duson is een paar weken geleden bij de Audioclinic op bezoek geweest. Ik wilde de eindversterker laten checken, het is immers geen nieuwe eindversterker en ik had inmiddels ook begrepen dat deze eindversterker warm wordt en dat dit na verloop van tijd misschien de componenten in de versterker negatief kan beinvloeden. Hij is goed door de APK heengekomen. Wel een wijziging in de ruststroom aan een zijde want die liep iets uit de pas. Verder de cinch aansluitingen vervangen door betere en een ontwerpfout gewijzigd in een goed ontwerp. De Duson kan weer wat jaartjes mee (hmmm!?)  :schater:

De NAIM luidsprekers zijn vervangen door 15 jaar oude AudioVector luidsprekers. Op de een of andere manier 'pakte' de speakers mij, en ondanks hun leeftijd is er niets mis mee. ik heb wel even getwijfeld, maar gezien de staat van de speakers de stoute schoenen aangetrokken en gekocht. Volgens mij hoeft wat ouder per definitie niet slechter te zijn? Technisch en optisch zijn de speakers prima! Bijzonder ontwerp en klinken gewoon goed. Het zijn overigens behoorlijke kasten. 

De SACD 7003 van Marantz doet zijn ding. Prima speler! Ik overweeg nog een vM modificatie. Ik vind dat nog wel voor mij een dilemma. Gaat de 300 euro die ik aan een modificatie kwijt ben ook hoorbaar resultaat opleveren? vM zegt van wel, dat begrijp ik........hmmm lastig.

Ik heb veel plezier van het geluid wat de set neerzet. Het zal altijd beter kunnen, maar met de middelen die ter beschikking zijn, en wat ik er uiteindelijk voor reserveer, ben ik tevreden.

Offline John Wx

« Reactie #4 Gepost op: maart 23, 2013, 11:14:14 »
of de SA verkopen plus de 300 VM erbij leggen etc. etc. etc. opties genoeg  hello

Offline Rob46

• Donateur!
« Reactie #5 Gepost op: maart 23, 2013, 11:16:24 »
Nadeel is 300 euro voordeel het is een meerwaarde ook voor later ooit, ja de commercie zit in me bloed  :wink:

Inderdaad John........soms is dat best wel lastig  :yes: :schater: eigenlijk moet ik gewoon  nonono dit niet doen, maar ja  violent1

Offline John Wx

« Reactie #6 Gepost op: maart 23, 2013, 11:17:29 »
volgens mij word het vaak meer anders wat dan bestempeld word door beter, met speakers snap ik het maar soms met cd spelers  8-)

hier een topic niet om iemand neer te zetten of in min te doen geraken (mooi gezegd) die is al een tijd bezig om zijn set te ?

hij gaat van het een wat ooit de mooiste beste aanwinst was naar dat het na 3 maanden de zwakste schakel is, fascinerend om te lezen deze jongen en leuk om te volgen met zijn passie

wel ruim 300 paginaatjes maar moeite waard en veel plaatjes :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.0;topicseen

Offline John Wx

« Reactie #7 Gepost op: maart 23, 2013, 11:17:50 »
Inderdaad John........soms is dat best wel lastig  :yes: :schater: eigenlijk moet ik gewoon  nonono dit niet doen, maar ja  violent1

Stoot je hard je teen dan ga je weer om

Offline SmauG

• Houdt van Marantz
« Reactie #8 Gepost op: maart 23, 2013, 15:24:05 »
Ik vind het wel mooie speakers! Beetje Dyn-achtig  frusty
Ik begrijp je gevoel m.b.t. de vM mod. Misschien dat je na de shootout een beter idee hebt van de mogelijkheden met de SA700X.
Ik ben er in ieder geval vanaf gestapt. Had ik 100% zeker geweten dan ik het gewenste resultaat zou boeken had me dat een hele dure versterker "gekost"  byebye

Al met al heb je een mooie set, en misschien loont het om een matchende CD speler te vinden zoals John al aangeeft. Met pakweg €600,- is een hoop moois te vinden op de "martk"

Offline jrm

• Marantz = emotie = genieten
« Reactie #9 Gepost op: maart 23, 2013, 17:30:12 »
Ziet er mooi uit Rob.
Is de plaatsing nu beter en minder kritisch?

Offline Rob46

• Donateur!
« Reactie #10 Gepost op: maart 23, 2013, 18:27:31 »
Ziet er mooi uit Rob.
Is de plaatsing nu beter en minder kritisch?

De NAIM's waren naar mijn mening erg 'gericht' in het geluid. De AudioVectors zetten een grootser geluidsbeeld neer. Komt dat door het driewegsysteem? Of de match in het geheel? Ik neig wel naar hetgeen John zegt, luidsprekers hebben een behoorlijk invloed op het geluid.

Enfin, ondanks hun leeftijd, ik vind het best acceptabel wat er nu aan geluid(skwaliteit) geproduceerd wordt. Kom gerust weer eens luisteren met Yello onder je arm :yes:

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #11 Gepost op: maart 23, 2013, 18:39:16 »
Mooie keuzes gemaakt. En tof direct ook die foto's, maar wel errug irrir dat ik, wil ik de fotos bekijken, steeds de IPad 180 dan wel 90 graden moet draaien  :evil:.

Kan je ze niet gewoon recht opstaand posten?

:-D
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline Rob46

• Donateur!
« Reactie #12 Gepost op: maart 23, 2013, 18:45:46 »
Mooie keuzes gemaakt. En tof direct ook die foto's, maar wel errug irrir dat ik, wil ik de fotos bekijken, steeds de IPad 180 dan wel 90 graden moet draaien  :evil:.

Hihi  :schater: ja dat lukt mij niet echt...... violent1 violent1 gedoe met die foto's...........

Offline Whisper.nl

• Donateur!
  • Geniet
« Reactie #13 Gepost op: maart 23, 2013, 20:23:26 »

Bij sommige moest ik op me rug gaan liggen om 'm goed te zien.  :schater:

Met picasa  of een andere progje kun je ze recht zetten hoor Rob.

Groet Whisper
Accuphase E305 (E 405 voor aan het sparen) / Marantz CD11LE / NordOst RedDawn XLR / NordOst Flatline / Totem Sttaf

Offline retriever

• Droomt Marantz
  • M'n thuis is waar m'n hifi staat
« Reactie #14 Gepost op: maart 23, 2013, 23:54:13 »
Zeer originele set !!  hello
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.