Welke luidsprekers bij PM5003

Gestart door glenfiddich1983, maart 10, 2013, 16:08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Als je vind dat dat bij Marantz altijd wel goed zit moet je maar eens een echte versterker opentrekken ipv. een 5003 ;) Da's net een My First sony.

Ik blijf erbij, eerst een echte versterker, dan de rest.

Peter Kudelstaart

Een "My first Marantz" is toch een mooie opstap naar veel meer moois? Het is ook maar net hoe ver je wilt gaan met je luisterhobby. Maar als je eenmaal wordt besmet met het upgradevirus.........
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Maus


xander32

Ik denk dat bij 9 van de 10 huishoudens "slechts" een all in one setje staat. Een dedicated stereo versterker is in dat licht al een hele stap vooruit :yes:. Indien gecombineerd met speakers die goed matchen, kan je zeer zeker ook aan een PM5003 veel plezier beleven!

SB_Marantz

Citaat van: Maus op maart 11, 2013, 18:24:56
Als je vind dat dat bij Marantz altijd wel goed zit moet je maar eens een echte versterker opentrekken ipv. een 5003 ;) Da's net een My First sony.

Ik blijf erbij, eerst een echte versterker, dan de rest.





Trek mijn SM 800 maar open hoor.....

Ik hou het op speakers in een bepaalde ruimte.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Citaat van: SB_Marantz op maart 11, 2013, 19:44:20
Trek mijn SM 800 maar open hoor.....

Geef maar een klauwhamer....


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32


Maus

Citaat van: SB_Marantz op maart 11, 2013, 19:44:20

Trek mijn SM 800 maar open hoor.....

Ik hou het op speakers in een bepaalde ruimte.

Ik geloof die SM800 ook wel. Maar totaal niet vergelijkbaar met een 5003.

Marantz 81

PM5003 is gewoon een prima versterker waarmee je die wharfdale,s kan aansturen ook best wel hard hoor als het moet  :wink:

Dat het allemaal nog veel beter kan is een ander verhaal

Eip

Citaat van: Marantz 81 op maart 11, 2013, 21:39:46
PM5003 is gewoon een prima versterker waarmee je die wharfdale,s kan aansturen ook best wel hard hoor als het moet  :wink:

Dat het allemaal nog veel beter kan is een ander verhaal

Dat zal in de praktijk nog wel meevallen denk ik zo, maar veel duurder dat wel.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

Citaat van: Eip op maart 12, 2013, 18:41:08
Dat zal in de praktijk nog wel meevallen denk ik zo, maar veel duurder dat wel.  :yes:

Dat is het begrip "veel" wat is veel, voor de een die denkt verschil ? of iets meer druk of stemmen ? maar andere zijn daar zeer gevoelig voor en horen het gelijk of dat zo is of inbeelden maakt niet uit het is voor die mensen een groot verschil

Was het nou alleen die motorracer met civic had ik het afgedaan als  clown1 maar lees veel op het ht forum zonder oordeel en moet ik dan zeggen die zijn gek ? nee dus MotoCivic ook niet  :-)

Zelf als ik die verschillen zou willen ervaren vind ik het klein maar wat voor mij klein is voor een ander weer groot

Ik lees wel is mensen die een top set hebben en blijven violen en mensen die kopen om de 10 jaar veranderen niks
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

of zoals de poortsluiswachter van Nederland alles vol open en ruik je brandlucht iets zachter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


Xplod

Een mooi setje Klipsch maybe  :wink:
Hier werkt die combinatie toch mooi.
Wharfedale Diamond klinkt natuurlijk ook héél mooi.
Als ik me ooit nog een extra setje speakers zal kopen, dan zal het zeker de Wharfedale Diamond 10.1
Iedere maal ik die hoor sta ik verteld van het geluid dat daar uitkomt.
Al menigmaal mogen aanhoren o.a. in een testopstelling bij H&C HiFi.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

SmauG

Wharfedale en marantz doet het heel leuk samen.
Ik ken de Diamond serie niet, maar die schijnt heel goed te zijn in hun prijsklasse.
Ik ken wel de Valdus en de EVO2 serie. Totaal verschillende klasse maar beiden erg goed samen met marantz.