Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Voor mij ook weer een goed excuus om ...

drees62


RoGEK

jammer dat een cd17 ki niet in het rijtje staat ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jrm


WilliamB

Wouw mannen, ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

joep

Denk dat zeker als je de SA15 en SA11 gaat inzetten ook de versterker, interlink en boxen van een niveau moeten zijn dat ze het verschil ook voor de volle 100% kunnen laten horen.

xander32

Citaat van: joep op maart 01, 2013, 08:19:36
Denk dat zeker als je de SA15 en SA11 gaat inzetten ook de versterker, interlink en boxen van een niveau moeten zijn dat ze het verschil ook voor de volle 100% kunnen laten horen.
... dus jij brengt jouw gear mee, toppie Joep :yes:.


:-D

drees62

Citaat van: joep op maart 01, 2013, 08:19:36
Denk dat zeker als je de SA15 en SA11 gaat inzetten ook de versterker, interlink en boxen van een niveau moeten zijn dat ze het verschil ook voor de volle 100% kunnen laten horen.

Dat gaat hier zeker lukken, daarnaast is ruimte ook nog eens akoestisch aangepast.

SmauG

Citaat van: joep op maart 01, 2013, 08:19:36
Denk dat zeker als je de SA15 en SA11 gaat inzetten ook de versterker, interlink en boxen van een niveau moeten zijn dat ze het verschil ook voor de volle 100% kunnen laten horen.

Volledig mee eens, Het is ook niet eerder geweest dat bepaalde tekortkomingen zijn blootgelegd voor de speakerupgrade.
Bekabeling, mits van goede kwaliteit (staat los van het prijskaartje) speelt hier denk ik een mindere rol in, hoewel een set gelijke interlinks weer een factor uitsluiten.
Akoestiek is wel een gunstige factor.

Citaat van: drees62 op maart 01, 2013, 09:49:38
Dat gaat hier zeker lukken, daarnaast is ruimte ook nog eens akoestisch aangepast.

notworthy  pompom


Tot zover zijn dus beschikbaar:
SA7001 (evt vM)
SA7001 musifoon mod
SA15
SA11

Begint al een aardig lijstje te worden waar ook de echte toppers aan meedoen, en mogen doen.
ik mis hier helaas nog de SA7001Ki, de SA8400 en de SA8400vM welke onlangs tekoop is aangeboden.

Desalniettemin dus een realistische onderneming aan het worden  :mrgreen:

xander32

Citaat van: SmauG op maart 01, 2013, 12:22:23
Volledig mee eens, Het is ook niet eerder geweest dat bepaalde tekortkomingen zijn blootgelegd voor de speakerupgrade.
Bekabeling, mits van goede kwaliteit (staat los van het prijskaartje) speelt hier denk ik een mindere rol in, hoewel een set gelijke interlinks weer een factor uitsluiten.
Akoestiek is wel een gunstige factor.

notworthy  pompom


Tot zover zijn dus beschikbaar:
SA7001 (evt vM)
SA7001 musifoon mod
SA15
SA11

Begint al een aardig lijstje te worden waar ook de echte toppers aan meedoen, en mogen doen.
ik mis hier helaas nog de SA7001Ki, de SA8400 en de SA8400vM welke onlangs tekoop is aangeboden.

Desalniettemin dus een realistische onderneming aan het worden  :mrgreen:
Drees heeft m.i. zijn set goed voor elkaar, de PM15 zal zeer zeker capabel blijken om verschillen aan het licht te brengen. En de grootste troef is toch wel zijn akoestisch aangepaste ruimte. Daar kan geen upgrade versterker of bron tegenop :wink:.

joep

Citaat van: xander32 op maart 01, 2013, 12:45:02
Drees heeft m.i. zijn set goed voor elkaar, de PM15 zal zeer zeker capabel blijken om verschillen aan het licht te brengen. En de grootste troef is toch wel zijn akoestisch aangepaste ruimte. Daar kan geen upgrade versterker of bron tegenop :wink:.

Het is een optelsom van componenten. En daar is akoestiek er een van. Heb wel ondervonden dat je een ruimte niet kunt "aanpassen" als je er de ruimte niet voor hebt. Hebben de boxen een ruimte van 8, 10 of liever nog meer meter voor zich tot de achterwand dan hoef je niets aan te passen. Iedere aanpassing is een compromie waar je de waarheid geweld mee aandoet.

Cornelis1921

Citaat van: SmauG op maart 01, 2013, 12:22:23
Volledig mee eens, Het is ook niet eerder geweest dat bepaalde tekortkomingen zijn blootgelegd voor de speakerupgrade.
Bekabeling, mits van goede kwaliteit (staat los van het prijskaartje) speelt hier denk ik een mindere rol in, hoewel een set gelijke interlinks weer een factor uitsluiten.
Akoestiek is wel een gunstige factor.

notworthy  pompom


Tot zover zijn dus beschikbaar:
SA7001 (evt vM)
SA7001 musifoon mod
SA15
SA11

Begint al een aardig lijstje te worden waar ook de echte toppers aan meedoen, en mogen doen.
ik mis hier helaas nog de SA7001Ki, de SA8400 en de SA8400vM welke onlangs tekoop is aangeboden.

Desalniettemin dus een realistische onderneming aan het worden  :mrgreen:
Als iemand mij met de SA8400 wil verplaatsen naar Enschede wil ik ook wel meedoen. Meebetalen, altijd.
Groetjes, Cor.
P.S. Mijn SA8400 leest alleen standaard CDs in, voor de rest technisch 100% OK.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: joep op maart 01, 2013, 14:29:43
Het is een optelsom van componenten. En daar is akoestiek er een van. Heb wel ondervonden dat je een ruimte niet kunt "aanpassen" als je er de ruimte niet voor hebt. Hebben de boxen een ruimte van 8, 10 of liever nog meer meter voor zich tot de achterwand dan hoef je niets aan te passen. Iedere aanpassing is een compromie waar je de waarheid geweld mee aandoet.
... Basis zal altijd (moeten) zijn dat de speakers passen bij de (beschikbare) ruimte. Dat is m.i. niets nieuws.

joep

#28
Citaat van: xander32 op maart 02, 2013, 08:21:13
... Basis zal altijd (moeten) zijn dat de speakers passen bij de (beschikbare) ruimte. Dat is m.i. niets nieuws.



Ideaal is natuurlijk de speakers van jouw keuze kopen zonder restricties. Ik noem maar iets de B&W 800. En er dan de ruimte voor hebben om ze tot hun recht te laten komen. Of de ruimte aanpassen. Iets wat niemand snel zal doen. Geeft zo'n rommel al dat muren uitbreken. Zeker als het een gemeenschappelijke muur van de buurman zijn woonkamer is kan dat soms op verzet stuiten. Ja en dan is er ook nog jouw optie. Maar dat is eigenlijk voor watjes. Tenslotte is er niets leuker om zo'n grote klophamer in de muur te zetten van die buurman die toch altijd al over geluidsoverlast klaagde.

Marantz 81

Lijkt me ook wel leuk om erbij te zijn  :yes:  ik heb een SA7001KI

Voor mijzelf weet ik die echt grote verschillen al in cd spelers  :wink: en die vlag gaat niet alleen op bij de zogenaamde referentie cd,s maar ook bijvoorbeeld dance muziek enzv , bij de test gewoon een goede interlink van zeg tussen 100 en 200 euro