Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SmauG

Dit is een definitieve animocheck na aanleiding van dit topic http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10350.0.html

Omdat het marantzforum een grote kennisbank is voor nieuwe en bestaande eigenaren van marantz apparatuur.
Het lijkt mij als SA7001 eigenaar erg leuk om alle verschillende uitvoeringen van de deze speler naast elkaar te zetten en om naast de optische en technische verschillen voor zover die er zijn, ook het geluid eens te vergelijken.

Het zou dan gaan over de volgende spelers:
SA8400
SA8400vM
SA7001
SA7001Ki
SA7001vM
SA7001 (musifoon?)

Eventueel een referentiespeler ernaast om mee te vergelijken?
SA15/11

Persoonlijke reden: Ik ben heel nieuwsgierig wat deze speler in potentie kan daar ik overal hoor dat dit een goede speler is. Ik zou hem dan ook graag willen houden en mijn geld investeren in een platenspeler met mooie matchende versterker.

Hoe staan de mede eigenaren hier tegenover?

JohnWx

Ben erg benieuwd hoe het gaat en met welk nummer kan iedereen dat nummer alvast gaan dromen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

Citaat van: John Wx op februari 27, 2013, 18:47:56
Ben erg benieuwd hoe het gaat en met welk nummer kan iedereen dat nummer alvast gaan dromen

Wat bedoel je?  :-)

JohnWx

Citaat van: SmauG op februari 27, 2013, 18:56:20
Wat bedoel je?  :-)

of er 1 nummer word gebruikt die iedereen kent

en word er gezegd dit is 7001 standaard waar naar we luisteren of een vorm van blind of puur alleen eerst 1 dan een ander en luisteren wat er op valt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

Ja, das best n goed punt waarover ik niet heb nagedacht. Dit is meer peilen of er uberhaubt echt animo voor is om de verschillen te ontdekken.
In principe kan ieder zn muziek kiezen en als die lijst maar genoeg variatie bevat kun je de verschillen wel filteren denk ik. De uiteindelijke lijst vormt zich uit de persoonlijke indrukken van iedereen.
Verder is het gewoon leuk muziek luisteren onder het genot van wat een ieder meer meebrengt  :angel:

jrm


jowa


xander32

... Ik denk dat de verschillen (relatief) groter zijn dan door velen verwacht. D.w.z. dat ik zelf de stap van Marantz CD6002 naar Lyngdorf CD-1 en vervolgens de stap over op mijn huidige, als groot heb ervaren. Vooral die van de CD-1 naar de SA15 heeft mij verrast, daar ik de Lyngdorf al behoorlijk hoog inschaalde.

renes59

Citaat van: SmauG op februari 27, 2013, 20:09:05
Dit is meer peilen of er uberhaubt echt animo voor is om de verschillen te ontdekken.
Ik zou zeggen organiseer maar wat, mijn 7001 is beschikbaar.
Het kan ook bij mij op zolder, maar met 3 man erbij is de zolder wel vol.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Citaat van: renes59 op februari 28, 2013, 20:11:44
Ik zou zeggen organiseer maar wat, mijn 7001 is beschikbaar.
Het kan ook bij mij op zolder, maar met 3 man erbij is de zolder wel vol.

Dat wou ik ook voorstellen, echter zit tegen een verhuizing aan (eindelijk) en dan wordt het uitstellen. T.z.t. wil ik wel op een rij hebben wat ik met m'n audio aan wil  :angel:
Ik overweeg serieus een vM mod en de marantz speler lekker te houden, daarmee zou mijn 7001vM beschikbaar zijn.

renes59

Je kunt naar Aduard komen met jouw speler.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Citaat van: renes59 op februari 28, 2013, 20:26:04
Je kunt naar Aduard komen met jouw speler.

Rustig aan.
Ik heb de heren met 8400/7001 Ki's, Tentlabs, Musifoons, vM's hier nog niet gehoord  HLP
[edit] Jij hebt de musifoon heh! Top

drees62

Citaat van: SmauG op februari 28, 2013, 20:29:05
Rustig aan.
Ik heb de heren met 8400/7001 Ki's, Tentlabs, Musifoons, vM's hier nog niet gehoord  HLP
[edit] Jij hebt de musifoon heh! Top

Ik kan hier een man of 8 kwijt in mijn luisterruimte en heb een SA 11 S1  :wink:
Wil er wel een keer een zaterdag- of zondagmiddag voor uittrekken.
Lijkt me een leuke shoot-out en kan ook snel spelers wisselen.
Is wel in Enschede dan . . .

renes59

Citaat van: drees62 op februari 28, 2013, 20:40:46
Ik kan hier een man of 8 kwijt in mijn luisterruimte en heb een SA 11 S1  :wink:
Wil er wel een keer een zaterdag- of zondagmiddag voor uittrekken.
Lijkt me een leuke shoot-out en kan ook snel spelers wisselen.
Is wel in Enschede dan . . .
Volgens mij loopt daar de A31 in Duitsland niet al te ver langs.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

drees62

Citaat van: renes59 op februari 28, 2013, 20:52:29
Volgens mij loopt daar de A31 in Duitsland niet al te ver langs.

Klopt helemaal RenĂ©, km of 15 slechts  :wink: