PM7200 vervormd tegen kwart voor negen al...

Gestart door Cornelis1921, februari 15, 2013, 01:34:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Marco op februari 15, 2013, 02:56:06
Ja !
Een lage gevoeligheid wil niet meteen zeggen dat de gevoelsmatige output ook laag is ,een groter membraan verplaatst altijd meer lucht dan een klein exemplaar ,dan kan je wel een grotere x/max van een klein membraan tegenover een groter membraan met een geringere x/max zetten maar dat werkt niet zo eenvoudig als het lijkt ,het is namelijk zo dat de ruimte waar in de luidsprekers staan opgesteld uiteindelijk bepalen hoeveel lucht er verplaatst dient te worden om aan een bepaald geluidsdruk te voldoen ,vervorming is dan wel een gespreksonderwerp maar vergeet nooit dat luidsprekers een mechanishe beperking kennen die veel eerder bereikt is dan het electrische .
Het is mij nu ook volkomen helder Marco. Ik begrijp nu ook waarom mijn speakers nu (opp. ±30m2eerder in de vervorming slaan dan vroeger (opp. ±16m2).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 15, 2013, 02:45:54
Geen dank Cor  :-)

Aan natuur-wiskundige wetten ontkomt men niet zo eenvoudig ,en ik heb het wiel ook niet uitgevonden derhalve neem ik ook graag wat van mensen aan die het beter begrijpen dan ik .

Ik wel het zwarte garen maar geen nominatietje niks nada  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 15, 2013, 03:02:10
Het is mij nu ook volkomen helder Marco. Ik begrijp nu ook waarom mijn speakers nu (opp. ±30m2eerder in de vervorming slaan dan vroeger (opp. ±16m2).

Chinees rijst paier wandje maken of een roomdivider


Of de BBC speakers een keer voor de hoofdprijs neerzetten  :evil: zijn vast meer mooie speakers te koop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 11:24:56



Of de BBC speakers een keer voor de hoofdprijs neerzetten  :evil: zijn vast meer mooie speakers te koop
Inderdaad: :x :evil:!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 15, 2013, 11:28:34
Inderdaad: :x :evil:!!!

Nee heb je en je ziet haast nooit of nooit net zoals IMF leggen mensen in verhouding grof geld voor neer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 15, 2013, 02:22:41
Duidelijk Marco. Dankjewel. Gr. Cor.
(Wat kan het leven toch simpel zijn... ;-))
En ik ga op termijn naar een zwaardere (tweedehands etc.) versterker uitkijken. Of gevoeligere luidsprekers. Maar dat wordt een duivels dilemma want de Harbeths zijn super speakers. En een zwaardere versterker (PM15S1 of S2) is een eenvoudigere optie.
En zo kwam er in april 2017 er toch nog een andere versterker, een PM8005, niet zwaarder, maar net zo stevig gevoed. Déze krachtpatser bewijst dat mijn "gezeur" van toentertijd alles met akoestiek te maken had, alweer een gevalletje akoestiek; wanneer niet?...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

De akoestiek vormt altijd wel een probleem ,daarom heeft men ook dsp's al dan niet met automatische roomcorrection uitgevonden .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)