De set van RoGEK

Gestart door RoGEK, februari 10, 2013, 23:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoGEK

vandaar mijn vraag... zijn de bnsjes nog "van deze tijd" of zijn bijv die Audio Physic Yara II Classics echt veel beter.....

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

SmauG

Onmogelijk om daar een antwoord op te geven.
De theorie en de kunst van luidsprekerbouw is in al die tijd niet veranderd dus daaraan zal het niet liggen.
Materialen, composieten, motorstructuren wel en die zullen zeker invloed hebben op het totaal geluidsbeeld.
Of de Yara daarmee beter is dan de BNS kun je alleen zelf ervaren.

Ik heb de AP Tempo (V dacht ik) gehoord en dat was wel een hele mooie, doch analytische weergever. in die keten. Niet helemaal mijn smaak, maar wel erg mooi.

RoGEK

enige wordt dus, kijken of ik de Yara's thuis kan beluisteren in direct vergelijk met de bnsjes.... :S

ze zien me aankomen ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

RoGEK

morgen toch maar weer even langs Poulissen gaan............  HLP
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Yara II superior klinkt een stuk beter als de Classic II vindt ik destijds beluisterd bij hobo

Xanadu  gebruikt Dynaudio drivers  :wink:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 12, 2013, 22:54:38
Yara II superior klinkt een stuk beter als de Classic II vindt ik destijds beluisterd bij hobo

Xanadu  gebruikt Dynaudio drivers  :wink:

Maar daar zal het hem niet inzitten, helpt wel  :-P

Maar ze leveren toch niet meer los als ik zo kijk herken ik geen Dyn's meer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

Citaat van: Marantz 81 op februari 12, 2013, 22:54:38
Yara II superior klinkt een stuk beter als de Classic II vindt ik destijds beluisterd bij hobo

Xanadu  gebruikt Dynaudio drivers  :wink:

Ze hebben een setje classics staan "voor weinig"

http://www.poulissen.nl/audio-physik-yara-ii-classic

Vandaar...

Wellicht ook de B&W 684 de RX6 van Monitor Audio en nog de  Q500 van KEF beluisteren..

Dat is allemaal wat zo'n beetje in het budget valt wat ik er voor vrij wil gaan maken......

Eerst eens allemaal kijken of het op het werk gaat lopen zoals ik wil.. anders gebeurt er nu direct nog niks namelijk...
Dan wordt het tegen de tijd van vakantiegeld...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op februari 12, 2013, 23:19:51
Ze hebben een setje classics staan "voor weinig"

http://www.poulissen.nl/audio-physik-yara-ii-classic

Vandaar...

Wellicht ook de B&W 684 de RX6 van Monitor Audio en nog de  Q500 van KEF beluisteren..

Dat is allemaal wat zo'n beetje in het budget valt wat ik er voor vrij wil gaan maken......

Eerst eens allemaal kijken of het op het werk gaat lopen zoals ik wil.. anders gebeurt er nu direct nog niks namelijk...
Dan wordt het tegen de tijd van vakantiegeld...

mooie prijs


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

CiteerXanadu  gebruikt Dynaudio drivers
Vroeger gebruikte Xanadu oa Dynaudio  :wink: ,de laatste 10 jaar voor het grote deel Seas en nu ook Thiel accuton zo te zien .
De afwerking van Xanadu is nog steeds top  :yes:

Ik weet nog dat de mexicaan zijn hele verzameling Xanadu's wou ruilen tegen de EX4's  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 13, 2013, 00:48:05
Vroeger gebruikte Xanadu oa Dynaudio  :wink: ,de laatste 10 jaar voor het grote deel Seas en nu ook Thiel accuton zo te zien .
De afwerking van Xanadu is nog steeds top  :yes:

Ik weet nog dat de mexicaan zijn hele verzameling Xanadu's wou ruilen tegen de EX4's  :lol:

The dog  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

Citaat van: John Wx op februari 12, 2013, 23:23:33
mooie prijs


succes

Priijs is per stuk hè ;)

Maar daar kon zelfs nog wat vanaf :P
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op februari 13, 2013, 08:29:34
Priijs is per stuk hè ;)

Maar daar kon zelfs nog wat vanaf :P

ja logisch dat is zo normaal per stuk prijzen maar alleen per 2 te koop ? frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

zou anders wel HEEL goedkoop zijn...

achja, dadelijk eerst even de wagen tanken in België en dan naar hun toe..
bij me vrouw onder het mom van "me moeder wilde nog een folder van de Loewe tv" ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81

Citaat van: Marco op februari 13, 2013, 00:48:05
Vroeger gebruikte Xanadu oa Dynaudio  :wink: ,de laatste 10 jaar voor het grote deel Seas en nu ook Thiel accuton zo te zien .
De afwerking van Xanadu is nog steeds top  :yes:

Ik weet nog dat de mexicaan zijn hele verzameling Xanadu's wou ruilen tegen de EX4's  :lol:

Ik loop achter blijkbaar  clown1