Opgelicht !!!!!

Gestart door 2285B, januari 26, 2013, 21:32:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op januari 31, 2013, 14:13:43
Cor,

Ik prijs  de heer Niet  omdat ik helemaal niet gelovig ben.  Ik prijs de  politie  voor  het goede  stap-voor-stap werk  dat ze  geleverd  hebben.   En ook dat zij  anderen en mij netjes op de  hoogte  hebben gehouden over de  zaak.

Jon
:-) byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

vielzweck

Citaat van: BenK op januari 31, 2013, 19:46:52

Is het niet vaak de hebzucht van de aspirant koper die oplichters aan het denken zet? Ja en als ze erin zijn getrapt dan schreeuwen ze hard, heel hard, terwijl het voor een groot (grootste) deel hun eigen schuld is.

(even dollen)

Beste Ben K (what 's in a name? let me guess,  broertje van Mink?)   :wink:

Ik loop over van hebzucht en maak je graag substantieel lichter, waar woon je?  Je zult versteld staan hoe makkelijk dat in zijn werk gaat.  :wink:

(uitgedold)  :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Cornelis1921

#17
Citaat van: BenK op januari 31, 2013, 19:46:52
Voor oplichting zijn toch andere Forums beschikbaar, dit soort berichten hoort hier toch niet thuis?

Is het niet vaak de hebzucht van de aspirant koper die oplichters aan het denken zet? Ja en als ze erin zijn getrapt dan schreeuwen ze hard, heel hard, terwijl het voor een groot (grootste) deel hun eigen schuld is.

Bij een normale prijs heeft een oplichter géén kans, maar bij een lage prijs komt er hebzucht en ja dan moet je die gevolgen zelf dragen.

Adverteert Marktplaats en de politie dan ook net met de Slogan: Is iets te mooi om waar te zijn dan is het ook te mooi om waar te zijn! ?

Bijv. een verkoper 1 dag actief op Marktplaats biedt aan een nieuwe Marant SR7007 AV Receiver voor € 250,00 en deze kan alleen verzonden worden (halen is niet mogelijk). Dan weet je toch dat het een oplichter is?! Als je daar intrapt dan moet je alleen jezelf verwijten maken voor die enorme hebzucht van je.
Ben, ik zou niet weten waarom niet. Ben het dus niet met je eens. Ook dit soort ervaringen moeten hier gedeeld kunnen worden, of jij dat nu onzinnig of niet leuk vindt dat doet er niet zo toe. Zolang er response volgt op een dergelijke posting over een onderwerp zoals dit, geeft dat dit topic al bestaansrecht.
Wat betreft jouw toelichting heb jij wel gelijk: mensen zouden beter uit hun doppen moeten kijken, een gewaarschuwd mens telt voor twee. En al te goedkoop blijft volgens mij ook al te goedkoop, bij welk aanbod dan ook. Maar dat dat wil niet zeggen dat daders vrij spel dienen te hebben en dat bijgevolg de consument vogelvrij is.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: marvin op januari 31, 2013, 19:50:27
Waarom zou dit bericht niet hier thuis horen?



--Verstuurd zonder netwerk--

Hulp voor de ander

Dit bericht mag m.i. zonder probleem hier neer gezet worden omdat er helaas er een aantal mensen niet zo helder en scherp kunnen denken en inzicht hebben  als BenK.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op januari 31, 2013, 20:37:28
Hulp voor de ander

Dit bericht mag m.i. zonder probleem hier neer gezet worden omdat er helaas er een aantal mensen niet zo helder en scherp kunnen denken en inzicht hebben  als BenK.

Groet Whisper
Zoals ik bijvoorbeeld... Vaak genoeg koop ik op amazon.co.uk CDs voor het luttele bedrag van 1 penny per item. Zelfs ik ben in staat om verontwaardigd te raken als er iets aan mankeert... Ik bedoel maar, wij zijn als consumenten maar al te gauw te goeder trouw in onze koopjesjacht. Jij noemt het "hebzucht", give it a name, als consument heb je volgens de letter en de geest van de wet recht op bescherming tegen kwaadwillenden, of het daar nu mee eens bent of niet. Ben, ik mag dan een dromer zijn, jij bent het zeker ook!
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

2285B

Ben K
Ik was een benadeelde .
Prijs was in die mate dat de verkoper precies wist waar het om ging.
,Netjes contact gehad en meerdere foto's gezien buiten MP om .Was nog op zoek naar het betreffende apparaat .
Maar zal nog 1 keer mijn woorden herhalen .
Verslaafd of niet .
NIEMAND HEEFT HET RECHT IEMAND OP TE LICHTEN .!!!!

JohnWx

Citaat van: 2285B op januari 31, 2013, 23:25:11
Ben K
Ik was een benadeelde .
Prijs was in die mate dat de verkoper precies wist waar het om ging.
,Netjes contact gehad en meerdere foto's gezien buiten MP om .Was nog op zoek naar het betreffende apparaat .
Maar zal nog 1 keer mijn woorden herhalen .
Verslaafd of niet .
NIEMAND HEEFT HET RECHT IEMAND OP TE LICHTEN .!!!!

Nee dat klopt alleen vond ik het neerzetten dat een verslaafde ook niet wil werken etc. wat kort door de bocht, dus wie is er nu verandwoordelijk in beginsel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Als ik geen geld heb voor brood voor mijn kids, ga ik het ook stelen in principe  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op februari 01, 2013, 00:16:49
Nee dat klopt alleen vond ik het neerzetten dat een verslaafde ook niet wil werken etc. wat kort door de bocht, dus wie is er nu verandwoordelijk in beginsel
Vaak zijn er problemen waardoor er een verslaving omstaat , zoals ze in de psychiatrie in vaktermen zelfmedecatie noemen , ook erg dikke mensen leiden eraan , moeten eten om zich te troosten .

Dan komen die mensen in een situatie waardoor ze niet meer kunnen werken , volgorde is vaak eerst problemen dan komt verslaving resulteert in niet meer kunnen werken , weinig inkomen wat soms weer leid tot list en bedrog of diefstal .

En ik kan uit ervaring praten als ex-verslaafde dat  veel verslavingen gewoon te betalen zijn door onthouding van andere matrialistische dingen dat net als ik nooit tot oplichting of diefstal wordt overgegaan .

Wat John Wx zegt
CiteerNee dat klopt alleen vond ik het neerzetten dat een verslaafde ook niet wil werken etc. wat kort door de bocht, dus wie is er nu verandwoordelijk in beginsel
Is ten dele waar , om hulp verlening te krijgen wordt steeds moeilijker en duurder waardoor mensen in de criminaliteit vallen , al moet ik wel zeggen dat blijft wel je eigen verantwoordelijkheid .


Of anders gezegt een oplichter die het met volle verstand doet uit pure hebzucht en dus echt schijt aan de gedupeerde heeft is erger dan de drugs verslaafde.

RonaldW

We kunnen het onderwerp natuurlijk uitbreiden maar mogelijk is het beter om na te denken hoe we dit soort praktijken kunnen voorkomen.

Op dit forum kennen we elkaar en weten we wat we aan elkaar hebben.

Is het voor de toekomst een idee om bij twijfel een forumlid die in de buurt van de verkopende partij
woont te vragen of deze het artikel wil gaan bekijken of zelfs op te halen en te betalen ?

Hiermee blijft er uiteraard nog steeds een risico dat het product verborgen gebreken heeft maar
het voorkomt andere problemen !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

JohnWx

Elkaar waarschuwen en misschien met hulp van 1 of 2 andere forum leden ook een bod/afspraak maken als je het niet vertrouwd

Of een paar basis regels maken voor je zelf eerst verzenden dan mailen of bellen nee kom wel halen moet die kant op, als er dan uuuhhhh moet zelf ook weg, ja dan word het lastig  HLP


Een oplichter die willens en wetens oplicht vind ik erger dan iemand die iets moet hebben maar blijft erg.


Zo is er vaak bij Tros of Alberto Stegeman mensen die het express doen en zogenaamd katvanger zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op februari 01, 2013, 21:37:13
Elkaar waarschuwen en misschien met hulp van 1 of 2 andere forum leden ook een bod/afspraak maken als je het niet vertrouwd

Of een paar basis regels maken voor je zelf eerst verzenden dan mailen of bellen nee kom wel halen moet die kant op, als er dan uuuhhhh moet zelf ook weg, ja dan word het lastig  HLP

Is een goed begin.

Ik let bij MP altijd of ie langer op MP zit.
Of het een regulier e-mail adres is (geen hotmail enz)
Ga eerste mailen om echte foto's .
Daarna ga ik om details vragen. Onbeschadigd, werkt ie goed.
Daarna ga ik mailen om z'n adres en tel nummer enz.
Dus ik heb hem / haar minimaal 3 maal op de mail gehad.
Bij grote/dure items ga ik altijd langs. Niet mogelijk ? da's dan jammer voor hem /haar.


Als het om een groot item gaat en het is hier in de buurt wil ik best wel even langs gaan en kijken.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op februari 01, 2013, 22:03:20
Is een goed begin.

Ik let bij MP altijd of ie langer op MP zit.
Of het een regulier e-mail adres is (geen hotmail enz)
Ga eerste mailen om echte foto's .
Daarna ga ik om details vragen. Onbeschadigd, werkt ie goed.
Daarna ga ik mailen om z'n adres en tel nummer enz.
Dus ik heb hem / haar minimaal 3 maal op de mail gehad.
Bij grote/dure items ga ik altijd langs. Niet mogelijk ? da's dan jammer voor hem /haar.


Als het om een groot item gaat en het is hier in de buurt wil ik best wel even langs gaan en kijken.

Groet Whisper
En (helaas) jammer van de moeite.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op februari 02, 2013, 03:36:19
En (helaas) jammer van de moeite.


Ach die moeite heb ik er wel voor over.

Zoals gezegd. staat er hier een item in de omgevig enz.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.