Opgelicht !!!!!

Gestart door 2285B, januari 26, 2013, 21:32:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2285B

Beste iedereen,ik heb op december 2011 een topic geplaatst ,samen met jon
Dit is het resultaat !!!
Altijd aangifte doen bij oplichting!!!!

Ik weet niet of een van jullie naar de zitting is geweest, maar ik kon helaas niet. Ik heb even contact opgenomen met het OM over de zitting:

De verdachte was niet aanwezig. Advocaat was gemachtigd.

Bij deze zaak (waarin jullie allen benadeelden zijn) was tevens een andere oplichtingszaak gevoegd.

Eis van de OVJ:
Gevangenisstraf: 12 mnd, waarvan 8 voorwaardelijk.
Proeftijd: 2 jaar, bijzondere voorwaarden: reclassering (hij moet zich houden aan de voorwaarden van de reclassering)

Vonnis rechter:
Gevangenisstraf: 10 mnd, waarvan 7 voorwaardelijk.
Proeftijd: 2 jaar, bijzondere voorwaarden: reclassering (onder specifieke bijz vw zoals in reclasseringsrapport aangegeven)

Schaderegeling: Alle vorderingen benadeelde partij zijn toegewezen voor het bedrag van de oplichting (met andere woorden: de verdachte moet alles terugbetalen), met oplegging schadevergoedingsmaatregel (staat/CJIB gaat achter geld aan voor slachtoffers).



Ik wil nog even terugkomen op de schaderegeling. Zoals ik al eerder heb vermeld schiet de staat bij dit soort delicten het schadebedrag niet voor. Helaas is de verdachte een kale kip. Dus het kan even duren voordat de schade vergoed is. Houd hier rekening mee.


JohnWx

waarom ben ik benadeelde ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

2285B

Ik snap je vraag niet John ( ik heb het over Jon )  :wink:

JohnWx

Citaat van: 2285B op januari 27, 2013, 09:37:58
Ik snap je vraag niet John ( ik heb het over Jon )  :wink:

John Jon Jhon het duizeld  :? :-o

wel top dat er mensen worden veroordeeld

kale kip is weinig plukken maar toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op januari 27, 2013, 10:01:51
John Jon Jhon het duizeld  :? :-o

wel top dat er mensen worden veroordeeld

kale kip is weinig plukken maar toch

nek omdraaien en aan het spit ???

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

100%Marantz

Mogen we weten waarover het gaat?
marantz, what else?

Whisper.nl

Citaat van: 100%Marantz op januari 27, 2013, 21:55:49
Mogen we weten waarover het gaat?

Een aantal mensen heeft via MP spulletjes betaald.

De verkoper was/is een oplichter en leverde de bestelde spullen niet.

o.a. de topic starter en nog een paar op dit forum hebben een procesverbaal laten opmaken door de politie.

De "dader " is nu opgepakt en veroordeeld.

gr Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

100%Marantz

Ging o.a. over een Model 240? Ik dacht daar iets over te hebben gelezen
marantz, what else?

HAL9000

Klopt,  Ik  krijg ook netjes mijn geld  terug. 


:yes:

Deze  meneer  is een speed verslaafde.    puke   Altijd van die waardeloos  shit mensen die  niks doen, niks kunnen, niks willen alleen thuis zitten zuipen of  high  worden.    puke puke puke puke

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Citaat van: HAL9000 op januari 30, 2013, 22:05:38
Klopt,  Ik  krijg ook netjes mijn geld  terug. 


:yes:

Deze  meneer  is een speed verslaafde.    puke   Altijd van die waardeloos  shit mensen die  niks doen, niks kunnen, niks willen alleen thuis zitten zuipen of  high  worden.    puke puke puke puke
Speed kost geen drol , net zo duur als een pakje sigaretten per gram .
En geloof me maar met een gram ben je zeker 24uur klaarwakker , en als het moet 7 dagen lang dat kost je maar 35euro .

Dus als je daarnaast niet rookt is het te betalen maar zoals gewoonlijk zijn er meer verslavingen en die kosten ook geld , en dan gaat het fout en gaan mensen andere benadelen om aan centjes te komen .

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op januari 30, 2013, 22:05:38
Klopt,  Ik  krijg ook netjes mijn geld  terug. 


:yes:

Deze  meneer  is een speed verslaafde.    puke   Altijd van die waardeloos  shit mensen die  niks doen, niks kunnen, niks willen alleen thuis zitten zuipen of  high  worden.    puke puke puke puke
Jon, prijs de Heer dat dit lot niet jou beschoren is... Criminelen zijn niet alleen slecht (voor anderen), maar vooral dom (omdat die anderen het er vaak niet bij laten zitten) omdat misdaad niet loont.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Cor,

Ik prijs  de heer Niet  omdat ik helemaal niet gelovig ben.  Ik prijs de  politie  voor  het goede  stap-voor-stap werk  dat ze  geleverd  hebben.   En ook dat zij  anderen en mij netjes op de  hoogte  hebben gehouden over de  zaak.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

wie is er "echt" schuldig ?

de verkoper of de maatschappij !



misschien dat jij meer info heb Jon over deze oplichter omtrent zijn hoe wat en waarom, behalve iemand weg te zetten als verslaafde en nietsnut
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BenK

Voor oplichting zijn toch andere Forums beschikbaar, dit soort berichten hoort hier toch niet thuis?

Is het niet vaak de hebzucht van de aspirant koper die oplichters aan het denken zet? Ja en als ze erin zijn getrapt dan schreeuwen ze hard, heel hard, terwijl het voor een groot (grootste) deel hun eigen schuld is.

Bij een normale prijs heeft een oplichter géén kans, maar bij een lage prijs komt er hebzucht en ja dan moet je die gevolgen zelf dragen.

Adverteert Marktplaats en de politie dan ook net met de Slogan: Is iets te mooi om waar te zijn dan is het ook te mooi om waar te zijn! ?

Bijv. een verkoper 1 dag actief op Marktplaats biedt aan een nieuwe Marant SR7007 AV Receiver voor € 250,00 en deze kan alleen verzonden worden (halen is niet mogelijk). Dan weet je toch dat het een oplichter is?! Als je daar intrapt dan moet je alleen jezelf verwijten maken voor die enorme hebzucht van je.

Marvin

Waarom zou dit bericht niet hier thuis horen?



--Verstuurd zonder netwerk--