Luisterervaringen Duson A10/Marantz PM 7004

Gestart door Rob46, januari 11, 2013, 20:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Zo heb ik op proef gekregen: een puntgave (loodzware) HLP Duson A10 eindversterker van een eerste eigenaar. De Duson A10 perst er in de eerste 2x45 Watts klasse A uit.

Ik heb de Duson met de PM 7004 als voorversterker aangesloten middels vette Audiolab Interlinks (uit de oude doos van de in de loop der jaren verzamelde interlinks en andere kabelspullekes).

Zoals de handleiding duidelijk uitlegt; eerst de eindversterker de eerste 45 minuten op temperatuur laten komen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een uurtje de eerste cd in de Marantz SACD 7003 speler gelegd. Ik gebruik dan gelijk maar mijn referentie SACD van Jennifer Warns, The Hunter.

Oeps,   pompom dan even maar een korte eerste indruk. De instrumenten komen met meer 'punch' uit de luidsprekers. Er wordt een krachtig(er) beeld geplaatst. De instrumenten worden beter links en rechts neergezet. De uithalen van stemmen en instrumenten worden met meer kracht en dynamiek dan ik voor het gebruik van deze eindversterker gewend was uit de luidsprekers getoverd. Ik krijg toch stellig het idee dat de Naim luidsprekers hier wel verwend worden  :yes: en dit wel fijn vinden!

Al met al een positieve eerste indruk! Het lijkt een goed huwelijk te zijn. Overigens wordt de Duson A10, zoals ook in de handleiding meerdere malen staat aangegeven, behoorlijk warm. Een goede ventilatie en rondom, boven en onder geheel vrij is een absolute must! Een warmhoudplaatje.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Rob46

Citaat van: bramdg op januari 11, 2013, 21:15:40
:-o

no comment maar ..................  TTIWWP

Mee eens! Deze foto wel even van het internet gehaald. Mocht het huwelijk doorgang vinden, dan zal ik een foto van mijn opstelling plaatsen.

bramdg

wat is dat  :-o  :-o  :-o

ziet er speciaal uit  pompom 

Blij te horen dat het zo mooi klinkt ....zou toch in het huwelijksbootje stappen  HB
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cz79


JohnWx

#5
Citaat van: cz79 op januari 11, 2013, 23:14:16
Audioanalyse is hetzelfde als Duson toch?

ja en nee  :evil:

ja het werd overgenomen door Hollanders en de eerste jaren ging het goed toen het slecht ging met de bouw controle service
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob46

Citaat van: cz79 op januari 11, 2013, 23:14:16
Audioanalyse is hetzelfde als Duson toch?

Klopt, ook wat John schrijft Chris. Als product blijft het echter een bijzonder product. Klinkt best wel goed!

mountainbiker

Citaat van: Rob46 op januari 11, 2013, 21:19:50
Mee eens! Deze foto wel even van het internet gehaald. Mocht het huwelijk doorgang vinden, dan zal ik een foto van mijn opstelling plaatsen.
Mijn god :-o :-o Lijkt wel een elektrische straalkachel of zoiets.2 keer 45 watt?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

cz79

Erg herkenbaar, volgens mij staat er ook zo'n set op MP met voorversterker

JohnWx

Citaat van: Rob46 op januari 12, 2013, 08:42:25
Klopt, ook wat John schrijft Chris. Als product blijft het echter een bijzonder product. Klinkt best wel goed!

Erg mooi spul

Heb zelf ooit de "simpelste" gehad de PA75 geinterg. gewoon mooi ding


Zit wel een foutje van mij in het verhaal over die doorverkoop ging over Sphinx excuses voor Duson
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob46

Citaat van: mountainbiker op januari 12, 2013, 09:58:55
Mijn god :-o :-o Lijkt wel een elektrische straalkachel of zoiets.2 keer 45 watt?

Echt apart, klopt. En wat zwaar....Hij wordt echt goed warm na verloop van tijd. Ik heb inmiddels begrepen dat dit bij klasse A versterkers 'gewoon' is. Inderdaad 2 x 45 Watt Klasse A en 'normaal' volgens mij 2 x 130 Watt. Bijzonder spul Duson destijds. Ik probeer her en der nog wat gegevens over deze eindtrap te vinden.

JohnWx

Citaat van: Rob46 op januari 12, 2013, 17:42:05
Echt apart, klopt. En wat zwaar....Hij wordt echt goed warm na verloop van tijd. Ik heb inmiddels begrepen dat dit bij klasse A versterkers 'gewoon' is. Inderdaad 2 x 45 Watt Klasse A en 'normaal' volgens mij 2 x 130 Watt. Bijzonder spul Duson destijds. Ik probeer her en der nog wat gegevens over deze eindtrap te vinden.

Als ik wat tegen kom in de oude bladen kopieer ik het wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob46

Citaat van: John Wx op januari 12, 2013, 18:52:07
Als ik wat tegen kom in de oude bladen kopieer ik het wel

Ahh John, dat zou mooi zijn! :yes:

Rob46

Een blijvertje, de Duson A10.  :yes: het is een mooi huwelijk geworden tussen Marantz en Duson.