Meridian 557

Gestart door HAL9000, januari 10, 2013, 13:52:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb voor het eerst ook een meridian  557  op de  tafel gehad.  Deze  had  op zich geen  klachten maar was  wel  toe aan  een revisie.  De nichicon muse waren zo goed  als  kapot.

Grote  zware  bak.


rechter kanaal oud.



Die  groene  elko's  waren heel erg slecht.


layout van  rechts.


Differentieel versterkers  waren ook verbrand.

Nieuwe elko's  en nieuwe  klein signaal transistoren geplaatst.


Links met bridge  functie.



ook hier  alle  elko's  en  klei signaal transistoren.


alles geserviced en afgesteld.

Mijn eerste  indruk van dit Engelse merk is dat het een vrij geavanceerde  versterker is.  Degelijk gemaakt  veel vermogen, slim ook om een soft start  erin te bouwen.   

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thepioneer

Hoe vind je hem Presteren? Ik heb zelf de nieuwere gehad g57 maar vond het toen niet zo geweldig. En dit ondanks ik verder de bronnen en voorversterkers geweldig vind.

Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Bles

Moet even mijn komplimenten geven aan Hal/....  :wink:
Mijn Meridian klinkt als herboren . Stereo beeld is een stuk beter en ook het hoog is wat meer ruimtelijk [ TOP ! ].
Heb overigens zelf de speaker terminals vervangen met WBT connectoren , ga dit ook met de RCA aansluitingen doen . Foto,s volgen nog .
Gebruik deze versterker in kombinatie met de speaker KEF reference 3 two en een TAG MCLaren VV . Klinkt voor mijn gevoel nu top !!!!       

Bles

Citaat van: thepioneer op januari 10, 2013, 22:32:06
Hoe vind je hem Presteren? Ik heb zelf de nieuwere gehad g57 maar vond het toen niet zo geweldig. En dit ondanks ik verder de bronnen en voorversterkers geweldig vind.

Ronald

Hoi Ronald

Deze versterker vind ik nog steeds erg mooi klinken , zeker in kombinatie met mijn kef Ref 3 . Ga dus niet vernieuwen , dat gaat me te veel euro,s kosten om beter te krijgen ........  notworthy 


thepioneer

als het goed is moet je het goed laten :) Het zijn ook erg mooie versterkers maar denk dat de combinatie hier thuis gewoon niet goed was. verder heb ik wel meridian en dat bevalt erg goed. gaat ook niet meer weg hier ;)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

HAL9000

Ik heb hem  helaas  alleen  getest en  op mijn test speakers  gehad. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

morayho@yahoo.co.uk

Hoi Hal9000, zou je eventueel die van mij willen repareren?


Groetjes, Ruben

HAL9000

#7
Citaat van: morayho@yahoo.co.uk op maart 07, 2018, 21:42:29
Hoi Hal9000, zou je eventueel die van mij willen repareren?


Groetjes, Ruben

Beste Ruben, 

Nee ik heb daar geen tijd meer voor, vraag anders even naar forumlid Thanatos (Westland), of S.B Marantz nabij Nijmegen. je hebt ook Oscar's Service center in Almere.

Jon  byebye


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

morayho@yahoo.co.uk