Vifa speaker units

Gestart door mountainbiker, augustus 31, 2012, 19:58:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

En ik maar denken dat ik Mission speakers heb blijkt dat de speaker units van het merk Vifa te zijn!! Van andere audio componten zoals versterkers wist ik al lang dat deze zijn samengesteld uit onderdelen van verschillende merken.Derhalve 2 vragen
1) Heeft het merk vifa een goede naam binnen het audio gebeuren?
2) Word er bij andere merken speakers ook gebruik gemaakt van luidspreker units van andere fabrikanten?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Marvin


RP

Vifa heeft zeker een goede naam in de audiowereld en zeker bij de zelfbouwers.
Ik heb in het verleden een paar zelfbouwspeakers gehad voorzien van Vifa componenten en dat was het beste wat ik ooit gehad heb wat speakers betreft.
Ik weet dat Magnat in het verleden ook gebruik maakte van Vifa speakers maar of dat nog het geval is zou ik je niet kunnen vertellen.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Maurice

Even anders verwoord. Er zijn amper merken luidsprekers die units zelf maken. Dynaudio en Focal maken eigen units, voor de rest worden voornamelijk Seas, Vifa, Scan-Speak, Eton, Davis, etc gebruikt, oftewel, merken die binnen de zelfbouwwereld bekend zijn.
B&W luidsprekers? Geen eigen units.

Vifa is een gerenommeerd merk, erg populair in de zelfbouwwereld ivm prijs/kwaliteit.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bas focal marantz

Citaat van: mountainbiker op augustus 31, 2012, 19:58:05
En ik maar denken dat ik Mission speakers heb blijkt dat de speaker units van het merk Vifa te zijn!! Van andere audio componten zoals versterkers wist ik al lang dat deze zijn samengesteld uit onderdelen van verschillende merken.Derhalve 2 vragen
1) Heeft het merk vifa een goede naam binnen het audio gebeuren?
2) Word er bij andere merken speakers ook gebruik gemaakt van luidspreker units van andere fabrikanten?
Mission bouwd ook speakers met audax midwoofers , welke mission heb je .

Er zijn zoveel merken speaker fabrikanten die geen eigen drivers gebruiken , soms zie ik speakers van €1000-2000 voor een setje waar hooguit €200-400 aan drivers inzit als je ze los zou kopen , maar houd rekening dat een fabrikant die 1000 drivers besteld dan ook nog een zeer leuke korting krijgt .

mountainbiker

#5
Citaat van: bas focal marantz op augustus 31, 2012, 21:06:27
Mission bouwd ook speakers met audax midwoofers , welke mission heb je .

Er zijn zoveel merken speaker fabrikanten die geen eigen drivers gebruiken , soms zie ik speakers van €1000-2000 voor een setje waar hooguit €200-400 aan drivers inzit als je ze los zou kopen , maar houd rekening dat een fabrikant die 1000 drivers besteld dan ook nog een zeer leuke korting krijgt .
Mission 762!!
Wat betreft die prijzen van losse units.Daar heb ik me ook een beetje over verbaasd.Waar betaal je eigenlijk voor als je een paar kant en klare set boxen koopt? Het materiaal van het omhulsel lijkt me nou ook niet gemaakt van het duurste materiaal (veel mdf) en is zelf ook nog wel een keer te maken volgens mij.Heb de laatste dagen eens wat rond gekeken op zelfbouw forums.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

lo

Mocht je iets met speaker bouw willen gaan doen, moet je misschien eens praten met marco.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


TurboMarco

CiteerWaar betaal je eigenlijk voor als je een paar kant en klare set boxen koopt?
De fabrikant wil winst maken .en dan heb je te maken met logistiek, importeur ,weer logistiek en de winkel wil ook winst maken .
Daarnaast moet men garantie geven en de marketing moet ook weer terug verdient worden .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Citaat van: Marco op augustus 31, 2012, 23:11:00
De fabrikant wil winst maken .en dan heb je te maken met logistiek, importeur ,weer logistiek en de winkel wil ook winst maken .
Daarnaast moet men garantie geven en de marketing moet ook weer terug verdient worden .
Daar is het woord marketing weer.Komt erg veel voor binnen audio.Mischien en idee om een topic te starten over zelfbouwspeakers binnen dit forum? Kan gemakkelijk volgens mij.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op september 01, 2012, 10:10:54
Daar is het woord marketing weer.Komt erg veel voor binnen audio.Mischien en idee om een topic te starten over zelfbouwspeakers binnen dit forum? Kan gemakkelijk volgens mij.

is een heel forum voor DIY maar vergeet de tijd niet die je erin steekt


marketing is nou eenmaal nodig anders verkoop je het niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op september 28, 2012, 02:05:30
http://forum.zelfbouwaudio.nl

die bedoelde ik



wel leuk om te lezen daar een hele andere wereld/kijk op dingen kan wel is verfrissend zijn  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

muggelaar

Jarenlang heb ik in de zelfbouw wereld gezeten en zodoende ook ontzettend veel vifa modellen gemaakt. Vond het altijd erg fijne speakers met een geweldig prijs/kwaliteit gebeuren. Heb de speciaalzaken ook vaak erg verward zien kijken dat mijn veel "goedkopere" gebouwde speakers, verschillende, veel duurdere luidsprekers zo de tent uit knalden  hello

mountainbiker

Citaat van: muggelaar op november 12, 2012, 23:24:13
Jarenlang heb ik in de zelfbouw wereld gezeten en zodoende ook ontzettend veel vifa modellen gemaakt. Vond het altijd erg fijne speakers met een geweldig prijs/kwaliteit gebeuren. Heb de speciaalzaken ook vaak erg verward zien kijken dat mijn veel "goedkopere" gebouwde speakers, verschillende, veel duurdere luidsprekers zo de tent uit knalden  hello
Ja dat verbaasd mij ook.Heb veel rondgekeken de laatste tijd bij zelfbouw audio en losse verkoop van speakercomponenten en die van Vifa kosten niet de hele wereld en hebben gewoon goede specs.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1