Welke versterker voor metal en rock muziek?

Gestart door obiwan, januari 20, 2012, 20:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

obiwan

Ik zoek een nieuwe versterker en cd speler in zwart voor achter mijn Monitor Audio RX 6 speakers. Ik draai veel metal en rockmuziek. Daarnaast ook gewone pop en heel af en toe wat akkoestische nummers.

Kom er niet uit welk merk voor mij het beste is. Hou van een warmere weergave die ook slechte opnamen genietbaar blijven houden. Geen (te) helder geluid. En ben allergisch voor scherp hoog.

Op andere forums wordt dan veelal geneigd te kiezen voor NAD en niet voor Marantz. Maar NAD heeft qua betrouwbaarheid niet zo'n goede naam en vind het er niet zo mooi uitzien als Marantz. Maar goed; de klank telt.

Zit dan te kijken naar NAD C356BEE met de C545BEE cd speler of de Marantz pm 6004/7004 met de cd 6004 cd speler.

Jullie mening?

Zweef

Tja, wat denk je voor antwoord te krijgen op een Marantz forum?

Het enige eerlijke antwoord is: ga luisteren met een stapeltje favo plaatjes. Je koopt een installatie voor een lange tijd, en blind kopen op advies van anderen is niet slim!
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

lo

Altijd voor de marantz componenten gaan..... zoooooo veel beter.... :yes: :-D
Idd wel een stapeltje CD's mee nemen en gaan luisteren (mag ook andere merken hoor)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Exxar

Hello,

ik heb een aantal weken geleden ook wat sets beluisterd met mijn rock/metal cds, en ik vond de NAD C375Bee bvb nogal levensloos en underpowered (ja, echt) klinken op de RX8.

Persoonlijk vind ik dat Marantz wel lekker samen gaat met Monitor Audio, maar blijft dan wel weg van interlinks en luidsprekerkabels met zilver in. Dit heb ik zelf ook pas ondervonden.

Voor de rest, neem je favoriete cds mee en demo al wat je kunt.

pameijer

#4
Citaat van: obiwan op januari 20, 2012, 20:28:10
Ik zoek een nieuwe versterker in cd speler in zwart voor achter mijn Monitor Audio RX 6 speakers.

Wat maakt de kleur uit als ze achter je speakers staan?  clown1

Check ook eens Rega (Brio R) en Yamaha (A-S500), mooi spul hoor! Nee, grapje, gewoon Marantz kopen, ontvangen ze weer meer geld voor R&D voor mijn toekomstige product  :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz 81

Welke apparatuur heb je nu aangesloten dan op de RX8 ??

obiwan

Het is de RX 6 :yes:

Nu nog oude denon spul. Echt oud. Wel lekker warm klinkend, maar weinig dynamiek.



Marantz 81


The Loner


JohnWx

elke versterker is geschikt voor metal en rock anders klopt er iets niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

Rock en een warme weergave..???? het moet toch juist spetteren, oorverdovend, hels, heftig.... maar warm ?
Zolang je maar geniet....

Zoldar

Kan ik me best wat bij voorstellen. Als je rock/metal hard draaid kan het schell en plat worden. Een hoop midden, laag wat weg is en cymbals die door je schedel splijten. Dan wil je een amp die wat softer of warmer is dan neutraal.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 00:34:55
Kan ik me best wat bij voorstellen. Als je rock/metal hard draaid kan het schell en plat worden. Een hoop midden, laag wat weg is en cymbals die door je schedel splijten. Dan wil je een amp die wat softer of warmer is dan neutraal.

En dat hoort men ?

Welke merken zijn dan softer of warmer, weet het al, elk merk want als je gaat googlen heb je 33% hoor geen verschil 33% zegt merken A B C en 33% de merken X Y Z


Dus persoonlijk byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.