MARANTZ 250M eindversterker reparatie.

Gestart door HAL9000, november 04, 2011, 17:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een  marantz 250M op de tafel gehad,  de versterker  gaf  zwaar  DC op  het  rechter kanaal.  Bij nader inspectie  bleken de  elko's  al eens  vervangen te  zijn door  rubycons. Tantaal was  vergeten?  niet echt netjes.   Ik heb alle  transistoren verwijderd en  beide  kanalen  symmetrisch  opgebouwd.  Afgesteld  en  getest.   

Wat  ik  wel erg raar vind is  dat  de  eindversterker NIET  125watt  zijn, maar 100Watt.  Het  zijn namelijk de  eindversterker van een 240  En dat  weet ik zeker.  Heel vreemd.


alles oud,  De versterker  is veel gebruikt.

oud

Een weerstand  is  defect.

Nieuw







Marantz  is  niet  even consequent geweest met  materiaal  gebruik.  Deze  VU meters  zijn helemaal verbrand, is  geen gezicht. Ik kan overigens  wel een poging  doen deze  meter  na  te  maken. Even afwachten wat  de  kosten zijn en de  eigenaar wilt. 

De versterker  klinkt  overigens  wel  fantastisch.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Wat een  :kwijl:

Op eBay staan regelmatig meters te koop  byebye
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

jrm

Mmmm, dat is weer smullen met die fraaie foto's van je Jon!

Cornelis1921

Citaat van: jrm op november 04, 2011, 23:26:38
Mmmm, dat is weer smullen met die fraaie foto's van je Jon!
:kwijl: !!! Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *