Dat valt allemaal wel mee. De Oppo is officieel niet verkrijgbaar in Europa, maar er zijn bedrijven die hem importeren uit Amerika. Ik was ook niet op de hoogte van het merk, maar iedereen is er lyrisch over, waar je ook leest.
De BDP-83 is wel een stuk goedkoper dan hier geopperd wordt:
JVB DigitalLiving cinema is nog iets goedkoper:
Living CinemaJVB past hem hardwarematig voor je aan, maar dit is zelf ook vrij simpel te doen, zie website living cinema. Het is een kwestie van een datakabel vervangen en je hele apparaat is regiovrij van alles. Zo kunnen firmware updates het regiovrij maken niet ongedaan maken. JVB geeft gewoon 2 jaar garantie en anders kan je het kabeltje simpelweg vervangen voor het origineel en heb je ook geen garantiegezeik. Verder wordt het netsnoer vervangen voor een Europees exemplaar.
Voor de mensen die Oppo niet kennen of maar vreemd vinden klinken: naar verluid zet Lexicon er alleen maar een ander kastje omheen en verkoopt 'em onder eigen naam voor het dubbele geld (dure versie Oppo 1800 euro voor 3600 euro). Over kwaliteit twijfel ik dus niet. Ik weet dat die goed is en dat het een allevreter is. Alleen vraag ik mij af: heb ik al die 'onzin' nodig? Ga ik die extra's gebruiken? Zo nee, dan kan ik net zo goed een BD7004 kopen die leuk past bij m'n SR6004 qua design. Qua kosten ontlopen ze elkaar niet veel. Dit is wat ik probeer uit te vinden.