Marantz SR6004 - software update lost HDMI probleem niet op.

Gestart door Paultje1966, januari 31, 2010, 18:34:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paultje1966

Hi,

Ik heb vrijdag een software upgrade laten uitvoeren op mijn SR6004. Ik heb het probleem, net als zovelen, dat bepaalde content niet via hdmi kabels wordt doorgeven. De upgrade heeft dit probleem niet geholpen. Ik heb wel een nieuwe feature ontdekt! Als ik een cd beluister op mijn bd-speler, en ik het signaal via de hdmi de SR6004 binnen laat komen....... dan valt het geluid weg als ik mijn televisie aanzet!!!  hello Schakel ik mijn tv weer uit of indien ik de andere hdmi-out op de sr6004 kies (waar een projector aan hangt die uit staat), of ik laat het signaal van de bd-speler naar de SR6004 via de coax lopen, dan is het geluid weer terug.....
Ik vermoed dat de SR6004 de tv niet vertrouwt en het geluid uitzet
Ik heb echt het diepste  notworthy respect voor de hdmi programmeur die dit in elkaar gehackt heeft.....not....
Vergeef me mijn cynisme, maar wat een  shutup apparaat.

Groet, Paul

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paultje1966


mm

Dag Paul,

Thuis hetzelfde probleem, in de winkel zei de verkoper dat de SR-6004 niet zo goed overweg kan
met een Samsung tv. 
Ik heb hier een Metz (deutsche grundligkeit) en die heeft het ook.  :no:





Stadium III

HDMI probleem heeft niks met samsung te maken

Zit hem toch in de HDCP beveiliging !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Is toch gek, want met mijn SR 8001 heb ik geen problemen.
Ook deze gebruik ik als HDMI-switch voor mijn verbinding (HDMI-out) met mijn beamer. Functioneert probleemloos met 3 HDMI-apparaten als invoer (DVD, Blu-Ray en HumaxTV)
Is echter wel HDMI 1.2, zou dat het verschil uitmaken?

mm


Dat zeg ik, mijn Metz heeft er ook last van.

Drees62: Zie wel dat HDMI 1.3 weer een andere versie van de HDCP heeft.

Blijft apart, HDMI 1.3 is natuurlijk ook pas net uit (en die is cynisch bedoeld).

TBorDoIt

Na meer dan een maand wachten heb ik eindelijk mijn SR6004 binnen, en jawel...........

Panasonic BD60 Blu-ray
Samsung UE40B6000
Marantz SR6004

Ik had eerst maar eens mijn Blu-ray op de Marantz aangesloten via HDMI en de Marantz via HDMI op de Samsung TV. Meteen deed de Marantz raar, soms zie je "No Data" op het display afgewisseld met gewoon muziek zoals het hoort (in een flits krijgt de Samsung ook weer beeld), waarna het geluid en beeld weer wegvalt om vervolgens weer aan te gaan. Het geluid is ruwweg 3 seconden aan (inclusief het rode "digital logo" en het luidspreker icoontje op het display) en dan vervolgens hoor je 7 seconden niks om vervolgens 3 seconden aan te gaan en weer 7 seconden uit etc..

Wanneer de TV uitgeschakeld is is er geen probleem EN wanneer ik het menu van de Marantz aan heb is er geen probleem, maar zodra ik het menu uitschakel begint het gehaper weer.

Iemand ondertussen al een oplossing gevonden? Ik wil ook gewoon alle apparaten op de Marantz aansluiten en vervolgens 1 kabel van de Marantz naar de Samsung!

Stadium III

Het zou aan de kabel kunnen liggen
Maar waar woon je meschien dat er eens forum genoten binnen kunnen lopen om je te helpen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TBorDoIt

Zo, ik ben wat opgeschoten!

Eerst heb ik geprobeerd de TV-Marantz en Blu-ray in verschillende volgordes aan te zetten. Welke volgorde in ieder geval werkt is eerst de TV aan, dan de Marantz en daarna de Blu-ray. Elke ander volgorde zorgt voor problemen.
Daarna een andere HDMI kabel geprobeerd en een volgorde die problemen veroorzaakte (eerst Blu-ray, daarna Marantz en dan de TV) deed het nu wel!

Kortom: het ligt vooral aan de kabel, maar het probleem kan ook opgevangen worden door eerst de TV aan te zetten, dan de Marantz en dan de Blu-ray.

De Blu-ray geeft ook in bepaalde gevallen (met de slechte kabel) foutmelding U73 aan, een HDMI probleem.

Hoe het precies met alle volgordes zit moet ik nog maar eens goed uitzoeken, dit is wat er na vlug uitproberen uit is gekomen. Het belangrijkste is dat ik de Marantz niet uit het raam gegooid heb.....dat scheelde namelijk niet veel  shutup

sweatsockpimp

Ik postte dit weekend in een nieuw topic ook al over...
Ik krijg geen beeld wanneer ik mijn KPN TV-kastje op mijn 6004 aansluit en daarna via HDMI out naar mijn Philips TV. Heb ht paardemiddel van rechtstreeks aansluiten van kastje naar TV maar geaccepteerd, met als bijkomend voordeel dat de 6004 niet aanhoeft als ik tv wil kijken en onderwijl muziek luisteren (hetgeen nog wel eens gebeurd tijdens voetbalwedstrijden  :wink:

Maar het blijft stuitend dat HDMI dit soort ellende genereert.Tijd voor een nieuwe standaard die wèl werkt.... shutup shutup

Begin toch wel beetje verliefd te worden op het apparaat. Vandaag de Audessey set up gedaan...kwam er daarbij achter dat ik de surrounds verkeerd om had aangesloten.... frusty...blue-tooth werkt inmiddels...
Begin te genieten van het geluid...kortom...er bloeit iets moois... :kwijl:
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

sattie

Zo blijkt maar weer dat een hoop dingen proberen toch kan lijden naar de oplossing.
Idd sommige kabels kunnen idd problemen geven en zeker met HDMI1.3.
Het kan zijn dat de kabels niet goed contact maken in de connector waardoor het HDMI signaal goed over komt.
Misschien kan Paultje ook weleens een andere kabel proberen.
Een duurdere kabel wil niet meteen zeggen een betere !! ik heb zelf een keer bij iemand een probleem opgelost waarbij de fout in een dure monster HDMI kabel zat, terwijl een andere HDMI kabel van € 20 het probleem oploste.

sattie


Paultje1966

@Sattie:  Nee, ik heb geen andere kabels geprobeerd. Waarom zou ik aan de kabel twijfelen? Immers, als ik de kabel van de projector direct in de blueray speler prik zijn alle problemen opgelost!
Dan zou ik natuurlijk de kabel van de blueray speler naar de SR6004 kunnen vervangen maar waarom? Immers, als ik de hdmi-output naar mijn tv stuur dan heb ik ook geen problemen meer.
Ik wil het voor de fun wel eens proberen, maar ik weet 99% zeker dat de SR6004 een handshake probleem heeft mijn projector. En om nou extra kabels te kopen......
Gelukkig heeft ie alleen problemen met niet blueray content (dvd's, menu's) en kan ik dat omzeilen door op die momenten even op de component, van blueray speler naar de SR6004, over te stappen. Dan betreft het geen digitaal signaal en vindt er een andere of geen handshake plaats....ofzoiets.....

Groeten en sterkte voor iedereen met dezelfde problemen.

UPP

Ik ben op zoek naar firmware updates van de SR6004, maar kan deze nergens vinden? Of zijn die er nog niet? Topicstarter heeft het over 'software update laten uitvoeren'. Kan je dat ding dan niet zelf updaten??