marantz 1122Dc revisie/reparatie

Gestart door HAL9000, september 21, 2008, 23:39:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een marantz 1122Dc op marktplaats gekocht deze komt helemaal uit het verre limburg vandaan.
De versterker is een wat nieuwer type uit de jaren 70, kenmerkend hiervan zijn de mindere printen en ook componenten. in eerste instantie vond ik dat niet maar ze zijn toch vaker stuk dan eentje uit de oudere serie.

Opzich werkte de versterker, Ik heb alle elko's vervangen en de tin  verbindingen helemaal opnieuw gedaan.
helaas werlte de versterker niet meer.  shutup  violent1, er was maar 1 transistor defect geraakt, ik denk dat deze al wat minder is geweest en vervolgens helemaal stuk is gegaan met opnieuw vertinnen.

maakte verder niet uit, ik heb preventief all plastikke varianten van de transistoren op de eindtrappen na vervangen. (Ik wacht nog een op een stel)

opzich werkt de versterker uitmuntend op een te hoge bias na.
deze heb ik ook al verholpen.

kenmerkend aan de 1122Dc is dat het maar een 60watter per kanaal is en toch al 4 eindtransistoren bevat heel appart.

binnenkant oud.

eindversterker oud

selector en phono stage oud.

eindversterker oud.

geel koelvet (moet wit zijn) ik heb dit uiteraard verschoond. zijn zeldzame transistoren met die vleugels.

print schoongemaakt, elko's verwijderd en koelvet vervangen nog niet de transistoren.

voeding oud,

Ik had sommige elkos niet, wel een nieuwe relai.

phono stage/selector oud.

een afwisseling van panasonic en nichicon.

klaar (bijna dan) wel schoon.

nieuw nieuw nieuw...  redface





De 1122Dc pompt er 80watt Ω uit per kanaal. klankmatig is deze uiteraard heel mooi.
Vol en levendig. Het is overigens geen aanrader.  :oops:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Lapti

Hij klinkt heel mooi maar het is geen aanrader  :?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HAL9000

#2
Citaat van: Lapti op september 21, 2008, 23:53:03
Hij klinkt heel mooi maar het is geen aanrader  :?

nee, technisch gezien is het niet erg betrouwbaar.
Ik moet nu ook een forumlid even te hulp schieten omdat dat het een en ander aan overleden is.
:|
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!