Marantz 1200b defect

Gestart door Sebas, maart 27, 2016, 14:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebas

Hallo allemaal,

Een klein jaar geleden heb ik een gereviseerde Marantz 1200b versterker in over genomen, hiermee was een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan. Na du bijna een jaar met veel plezier te hebben geluisterd heb ik nu een probleem.

Sinds een aantal dagen schakelt het relais na het aanzetten van de versterker niet meer in. In het begin van dit probleem schakelde het relais soms nog wel in, maar vaak was er dan een hoop gekraak te horen door de muziek heen.

Iemand ervaring met dit soort problemen en een mogelijke oplossing.

Alvast bedankt voor de reacties,

Groeten Sebas.

Cornelis1921

S_B Marantz (omg. Nijmegen), HAL9000 (omg. R'dam), en thanatos (omg. Westland); sterkte en succes! :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

HAL9000

Nee relais is niet het probleem, kraken is vaak een transistor.  Kan misschien ook een losse binding zijn.
maarja ik denk dat een van de eindversterkers kapot is gegaan.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Sebas

Dat zou niet zo mooi zijn. Maar ja alles kan een keer kapot gaan. Hal, doe je nog aan reparaties? Je hebt ooit eens mijn 1090 gereviceerd en die doet het nog perfect.

Cornelis1921

 
Citaat van: Sebas op maart 28, 2016, 11:29:34
Dat zou niet zo mooi zijn. Maar ja alles kan een keer kapot gaan. Hal, doe je nog aan reparaties? Je hebt ooit eens mijn 1090 gereviceerd en die doet het nog perfect.
hello pompom hello pompom hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Citaat van: Sebas op maart 28, 2016, 11:29:34
Dat zou niet zo mooi zijn. Maar ja alles kan een keer kapot gaan. Hal, doe je nog aan reparaties? Je hebt ooit eens mijn 1090 gereviceerd en die doet het nog perfect.

Ja hoor!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Wild guess ....defect kanaal  :yes:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM