PM80 MKII Sennheiser HD600/650 combo

Gestart door moriez, mei 05, 2013, 06:18:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moriez

Goedemorgen :gaap:

Ik ben in de markt voor een Sennheiser HD600 of HD650. Beide met een impedantie van 300ohm. Ik vermoed dat het wel kan maar wil zeker zijn of de Marantz beide van genoeg power kan voorzien. Zou 't?

Tevens, wellicht doet de mogelijkheid zich voor een X-Can koptelefoon versterker met een eigen gebrouwde dedicated voeding over te nemen. Zou dat een aanwinst zijn ten opzichte van de Marantz? Ervaringen iemand?

Bedankt alvast!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Zelf beluisteren ;)
Ben geen fan van de Sennheisers maar ze verschillen wel per versterker.

SB_Marantz

Ze verschillen per versterker?

Die vat ik even niet..........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Ik ga er niet op in :) Discussies genoeg over geweest nu.

SB_Marantz

Waarom heb je in je vorige post dan wel een uitgesproken mening?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

De TS vroeg om ervaringen, en die deel ik.

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 05, 2013, 23:34:26
Ik ga er niet op in :) Discussies genoeg over geweest nu.

Zijn geen discussie, alleen wellus nietus,  ik hoor het dus is het zo maar totaal niet onderbouwt, dat heet je eigen waarheid een ander opdringen naar mijn mening en dus van die dooddoeners net zoals ik heb het zo vaak gehoord etc. etc. etc.


Het enige wat een hoofdtelefoon kan veranderen is de ingang gevoeligheid van de input van de hoofd telefoon versterker, trek je die gelijk is het verschil weg bij de versterker en klinkt elke HD600 als elke andere HD600

Hifi is geen hocus pocus maar gewoon natuurkunde en fysica en logisch nadenken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

#8
-knip-

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

moriez

#10
Zonder vervelend te doen, ik kan te weinig met de antwoorden. Maar we zijn er vast bijna ;)
Ik probeer het nog 's en dat is het enige wat ik graag wil weten: wat is de output impedantie van de PM80 mk2?
(ik lees dit niet in de PM80 specificaties). Denkelijk kom ik dan wel verder.

Mercikes.


neoguri

Ik heb een PM80 MKI en een Denon AH-D2000. Die heeft een veel lager impedantie maar ik zal toch mijn ervaring geven: de koptelefoonuitgang was niet prettig in het gebruik. Volumeregeling is niet nauwkeurig genoeg bij lage volumes en het geluidsbeeld was niet prettig, smal, geen dynamiek, geen leven.

Ik heb een MF X-Cans (v1 dus) gekocht en die klinkt icm met de Denons geweldig. De MKII heeft naar ik begreep meer uitgangsvermogen dus waarschijnlijk beter geschikt voor hoge impedantie hoofdtelefoons.

http://rockgrotto.proboards.com/ is een goede bron voor informatie over de X-Cans. Daar staat vast ook informatie over de combinatie met de Sennheisers. Succes!

SB_Marantz

Citaat van: neoguri op mei 06, 2013, 21:32:30
Ik heb een PM80 MKI en een Denon AH-D2000. Die heeft een veel lager impedantie maar ik zal toch mijn ervaring geven: de koptelefoonuitgang was niet prettig in het gebruik. Volumeregeling is niet nauwkeurig genoeg bij lage volumes en het geluidsbeeld was niet prettig, smal, geen dynamiek, geen leven.

geschikt voor hoge impedantie hoofdtelefoons.



Hoe verklaar je dat het beeld smal was en dat er geen dynamiek was?
Wat is dynamiek volgens jou?

Elke weergever, dus speakers en hoofdtelefoons zijn reactieve belastingen met dus een fluctuerende impedantie over het frequentie spectrum.

Een hogere impedantie an sich zegt dus helemaal niets.
Vergeet de gevoeligheid van de weergever (s) niet!!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

neoguri

Ik heb geen technische verklaring voor je; daarvoor heb ik niet genoeg kennis. Ik weet wel wat ik gehoord heb. Zowel de Marantz PM 80 als de Musical Fidelity B1 versterker die ik had, klonken niet super met de Denons, die an sich niet moeilijk zijn om aan te sturen. Met de X-Cans daarentegen werd luisteren een echt genot. Deels zou het de toevoeging van het 'buizengeluid' kunnen zijn (whatever dat dan is) maar het hele geluidsbeeld is veel beter.

Ter aanvulling de Marantz is door HAL volledig onderhande genomen en de rest is ongemodificeerd. Dat betekent ook dat de X-Cans beter zouden kunnen worden met nieuwe en/of betere buizen, laat staan met een modificatie.

SB_Marantz

Hoe verklaar je dat het beeld smal was en dat er geen dynamiek was?
Wat is dynamiek volgens jou?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM