Marantz Ki PM Pearl vs PM-11s3

Gestart door Gust0, april 22, 2013, 21:50:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gust0

Ik wou eens weten of er al iemand ervaring heeft met de PM-11s3 want ik ben momenteel in het bezit van een Pearl en het verschil tussen die twee interesseert me wel.
Ik luister vooral 's avonds en misschien is die Pm-11 wel een betere late night versterker.
Daarmee bedoel ik dat het volledige spectrum ook bij lage volumes overeind blijft omdat mijn luidsprekers met 87db een eerder laag rendement hebben en de Pearl redelijk aan het werk moet en aldus het volume omhoog moet om de muziek goed te beleven.
Ik heb ergens gelezen dat de uitgangsspanning van de PM-11s3 op 160watt gemeten is bij 8ohm wat duidt op een krachtige voeding. Alvast krachtiger dan de Pearl die al clipt bij 106watt.
Groeten aan alle mede forumleden  :-)

Cornelis1921

#1
:-)
De groeten terug. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Dank je Cor.  :schater:

106 vs 160 @ 8 is peanuts...................
Stel jezelf eens de vraag wat het nu feitelijk inhoudt wat je zegt....
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

#3
http://www.breem.nl/


kopje versterkers of

http://nl.wikipedia.org/wiki/Versterker_(elektronica)


En dan lezen wat je op hebt geschreven

O ja de S3 is gewoon 100watt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

PM80 is veeeel beter op lage volumes.

Ik heb een práchtige 80SE staan die je wel mag hebben, dan ruim ik die Pearl wel op voor je ;).

JohnWx

de Pearl is 10 watt minder wat ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maus op april 22, 2013, 22:17:39
PM80 is veeeel beter op lage volumes.

Ik heb een práchtige 80SE staan die je wel mag hebben, dan ruim ik die Pearl wel op voor je ;).

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gust0

Ik heb hier het gevoel dat ik niet goed begrepen wordt  :-D ik ga nog een poging doen....
De Marantz Pearl specificaties zijn 90 watt bij 8ohm en de PM-11s3 zijn 100 watt bij 8 ohm.
Bij metingen echter krijgt men bij de Pearl max. 106 watts en bij de Pm-11s3 160 watts bij 8 ohm.
Wat tevens betekend dat ze bij Marantz nogal conservatief zijn qua opgaves.
Dus is de conclusie dat de Pm-11s3 een krachtigere voeding heeft en aldus beter aanstuurt of niet soms?
Als ik het mis heb mag je het zeggen hoor.

Maus

Denk dat het in die klasse niet zoveel uitmaakt :) Allebei superversterkers.

Zie zelf liever de Pearl overigens, is toch wat specialer :)

JohnWx

Citaat van: Gust0 op april 22, 2013, 22:27:57
Ik heb hier het gevoel dat ik niet goed begrepen wordt  :-D ik ga nog een poging doen....
De Marantz Pearl specificaties zijn 90 watt bij 8ohm en de PM-11s3 zijn 100 watt bij 8 ohm.
Bij metingen echter krijgt men bij de Pearl max. 106 watts en bij de Pm-11s3 160 watts bij 8 ohm.
Wat tevens betekend dat ze bij Marantz nogal conservatief zijn qua opgaves.
Dus is de conclusie dat de Pm-11s3 een krachtigere voeding heeft en aldus beter aanstuurt of niet soms?
Als ik het mis heb mag je het zeggen hoor.

wie zegt dat hij 160watt levert ?

en als het dan 160 watt zou op leveren dan hoeft het niet speciaal beter aan te sturen

om 3 db harder te spelen hoeveel vermogen heb je meer nodig denk je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Gust0 op april 22, 2013, 21:50:48
Ik wou eens weten of er al iemand ervaring heeft met de PM-11s3 want ik ben momenteel in het bezit van een Pearl en het verschil tussen die twee interesseert me wel.
Ik luister vooral 's avonds en misschien is die Pm-11 wel een betere late night versterker.
Daarmee bedoel ik dat het volledige spectrum ook bij lage volumes overeind blijft omdat mijn luidsprekers met 87db een eerder laag rendement hebben en de Pearl redelijk aan het werk moet en aldus het volume omhoog moet om de muziek goed te beleven.
Ik heb ergens gelezen dat de uitgangsspanning van de PM-11s3 op 160watt gemeten is bij 8ohm wat duidt op een krachtige voeding. Alvast krachtiger dan de Pearl die al clipt bij 106watt.
Groeten aan alle mede forumleden  :-)

Als jij 106 watt levert op je speakers wat vond de buurt ervan ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

Ik denk dat TS aanneemt dat meer vermogen meer controle geeft en dat hij daarmee op een zachter volume meer detail/volledige spectrum kan waarnemen.

Nu is mijn ervaring dat het aantal Watts niet zoveel uitmaakt. Op normaal huiskamer niveau speel je misschien net een paar Watts weg. Ik heb een 7 Watt versterker gehad die met gemak een Tannoy 15"DC aanstuurde.

De Pearl die TS bezit is ruim voldoende voor een 87dB speaker. Zo moeilijk aanstuurbaar is dit cijfer niet. Wel als je speakers een lage impedantie verloop hebben tijdens spelen. Maar speakers die echt zo vervelend zijn voor je versterker zijn er niet zo heel veel. Infinity Kappa 9x is er zo 1.

Als je wilt bereiken wat je voor ogen hebt zou ik het niet zoeken in de versterker. Wat dan wel ? Je akoestiek of een andere luidspreker die wat meer de eigenschap heeft op zacht volume veel weer te geven. De Klipsch RF-7 van SB Marantz vind ik er zo 1. Of de Acoustic Energy AE2.

Ik heb een even een PM15S2 en PM11S2 naast elkaar gehad. En met de beste wil kon ik geen verschil duiden tussen de 2. Ja de PM15 moest ik net een tikje harder zetten voor hetzelfde volume.

SB_Marantz

Scintilla is veel leukerderder............ :schater: :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Klinkt als een nare SOA btw.. maargoed.. die moest ik ff googlen.. Apogee.. die kortsluiten dus ook zowat  :-D