Vervelende "korte kras" in het geluid bij spraak SR7007

Gestart door BCUS, oktober 29, 2012, 22:32:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BCUS

Beste Leden,

Ik ben nu een paar weken verder met de SR7007 en los van alles goede bevindingen ben ik inmiddels gefrustreerd gefocused op een vervelende korte kras die ik met enige regelmaat hoor bij spraak. Ik hoor dit door de center bij Dolby en op stereo ook door de fronts, maar minder. Wanneer ik ned1/ 2/ 3 luister en journaal/ nieuwsuur of bij DWDD kijk en  luister zit er vaak bij spraak een korte kras in het geluid als de persoon snel in volume wisselt of een bepaalde toon kort haalt (althans dat denk ik). Ik heb de monitor apex serie A10 en A40 staan als fronts en center. Verder is al het andere prima te verstaan en in balans.

Hebben jullie een idee wat ik kan doen? Ik heb nu HDMI kabels vervangen (niet echt nodig maar wilde uitsluiten dat signaal misschien niet goed doorkwam). Audyssey een drietal keer opnieuw verzorgd. Van den HUL snowline speakerkabel vervangen voor een normale kopere 2* 2mm speakerkabel  en zal dit ook nog proberen met een 2 *4mm speakerkabel..

Ik ben bang dat dit niet gaat helpen. Bij mijn voorgaande SR5004 heb ik dit nooit eerder ervaren. Let op, de receiver heeft een 125 wat RMS vermogen en de apex serie 100Watt RMS, maar ik heb nimmer het volume hoog opengedraaid gehad. ALs mijn centerspeaker apex A40 al een kapotte tweeter zal hebben, dan zal ik dat toch veel vaker en permanenter moeten horen...toch?

Kan dit aan de 7007 liggen? Dat de SR inperfectie vanuit de opname zo versterkt? Nogmaals, het komt enkel voor bij spraak als men hard en kortstondig een extra aanzet geeft bij spraak. (Vandaag weer als Rutte aan het woord was bij het uitleggen van het regeerakkoord, dan hoorde je zo nu en dan een kras...)  MIsschien hebben jullie dat ook gehoord.....dan ligt het iig niet aan de 7007 en de apex serie.,,....

Suggesties?

Gr. Bart
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

Exxar

Heb je dat alleen als je naar een tvuitzending kijkt, of ook bij dvd en blu-ray?

Marvin

Ik zou je kabels van je tv eens nalopen en als dat allemaal niets uithaalt gewoon de kabelmaatschappij bellen.

still life

Citaat van: Exxar op oktober 30, 2012, 09:27:01
Heb je dat alleen als je naar een tv uitzending kijkt,

:yes:

bij interviews/nieuws/live-uitzendingen heb ik ook wel eens vreemde bijgeluiden..

Citeerof ook bij dvd en blu-ray?

als het bij verzorgde/bewerkte opnames ook voorvalt heb je een probleem
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BCUS

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb nog eea gecheckt: bij mede8er content is het niet waar te nemen idd (ik heb geen bluray). Betreft enkel echt TV signaal en met name live opnamen. Maar eenmaal zo gefixeerd op het euvel moet je oppassen dat je niet op elke slak zout gaat leggen....Je hoort dan dingen die wellicht gewoon in de opname horen...!?

DUs:
@Still live/ Exxar: geen problemen verder denk ik.. goede checkvraag btw!
@marvin: ik zou niet weten wat ik aan een coaxale verbinding kan verbeteren naar de CISCO ziggo decoder..van daaruit gaat een nieuwe HDMI 1.4 naar de SR7007 ..

Maar de grootste vernadering, en wellicht is het flauwekul, maar ik heb nu 4mm2 speakerkabels en de "mooie witte high quality gelul" van der Hul speakerkabel Snowline voor normale kopere kabels vervangen en ik heb oprecht het idee dat het geluid nu voller en rustiger is en dus ook minder schel!

Mvg Bart
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

Exxar

Ik denk dat die snowline silver coated is, en dat durft nogal eens een scherp kantje geven. Bij mijn Monitor Audio luidsprekers is silver coated luidsprekerkabel ook een no go.

Marvin

Prachtig van die kabel, maar is het gekras nu ook weg?