Marantz 1090 kraakt

Gestart door Herfstblad, november 12, 2011, 14:44:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herfstblad

Hallo mede-Marantzliefhebbers,

Mijn heerlijke Marantz 1090-versterker laat sinds enkele dagen gekraak horen op het rechterkanaal. En er zijn nog wat kleinere dingetjes die ik wil laten nazien.

Ik woon in België, dus ben ik allicht aangewezen op het servicecenter in Deinze (http://www.scd.be/), maar een tweetal jaar geleden stuurde dat center al eens een 1090 met kapotte eindtrap terug zonder te herstellen, met de vermelding "geen componenten meer + oud toestel: herstelling economisch onverantwoord).

Ik ga binnenkort toch nog eens proberen, maar nu had ik graag geweten of hier op het forum klanten zijn van dit servicecenter, ivm vintage apparatuur, die hun ervaring willen delen?

Zijn er in België nog goede adressen voor herstelling van vintage Marantz?

Als forumlid HAL9000 dit leest, kan die me dan een bericht sturen met zijn locatie? Als het niet àl te ver over de grens is, kan ik misschien toch bij hem terecht.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

 :yes:
Wilde ik net vermelden maar je bent met net voor notworthy
(Stuk jonger dan ik en dat scheelt)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Herfstblad

O, Rotterdam. Dat is best wel een eindje rijden...

Benieuwd of ik iets dichterbij vind.

Bedankt alvast voor de snelle reacties!

lo

Waar zit je ergens dan? (ongeveer)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Ik  heb dit topic  net  even geleden!  Forumlid StadiumIII Heeft het al gemeld  Rotterdam.

Gekraak  is meestal een transistor,  nadeel bij de 1090 is  dat de eindtrappen een nogal vreemde behuizing hebben.
Als het goed is  kan ik ze wel vervangen,  even kijken hoe en wat  met de modificatie.  Mochten deze  uiteraard  defect zijn.  Ik denk eerder aan slechte  bindingen of  slechte  kleine  signaal transistoren.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!