de blumenhofer zijn aan gekomen...

Gestart door viceadmiraal61, juli 06, 2011, 18:40:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx


jeetje prioriteit stellen is ook niet meer wat het was  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Echt wel, als ik nu alles ga vertellen heb jij al een idee hoe het klinkt vanavond en ga je niet onbevangen de luistersessie in  :yes:

lo

Heeeeeeel klein tipje van de sluier misschien  :-P
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

In het echt zien ze er veel beter uit dan op de foto's.
Fritz heeft de bruine uitvoering gekocht.



Klein tipje van de sluier: ze hebben een efficiency van 97 dB op één meter... dat merk je in de onvervormde geluidsnivo's die ze kunnen halen.
Zelfs Caro Emerald werd nog een CD die te pruimen is qua geluid, dit zegt zéér veel

drees62

Citaat van: jowa op augustus 04, 2011, 13:33:55
Echt wel, als ik nu alles ga vertellen heb jij al een idee hoe het klinkt vanavond en ga je niet onbevangen de luistersessie in  :yes:

Ik was er ook gisteravond (was weer gezellig Joost  :wink:).
Maar net als Joost wil ik geen "spoiler" zijn. Vind dat iedereen die nieuwsgierig is zelf maar moet gaan luisteren  :-D
De uitnoding van Fritz ligt er immers  :-P

Vanaf hier wil ik Fritz nog wel even bedanken voor de leuke avond die we toch weer hebben gehad!  HB

WimPeu

Kom op jongens...niet iedereen is in fysieke conditie of heeft de middelen om naar Fritz toe te gaan. We willen natuurlijk allemaal weten of het ook mooi klonk daar.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Hoi Wim(peu), ik heb ook niet gezegd dat ik geen verslag zou geven. Alleen niet tijdens het werken.
De mijne komt na achten, want dan zijn de volgenden aan de beurt voor een luistersessie.

Eerst eten  :kwijl:, even uitblazen  :gaap:, muziekje luisteren  8-), dan ga ik het verslag in elkaar zetten.

Dus nog even geduld aub.

WimPeu

Lees het dan wel Joost...Ga straks eerst even de Meredian set van Ronald eindelijk eens keuren... :-P Voor zover mijn oren dat nu kunnen beoordelen. nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jrm


jowa

Dan nu het verslag.

Gisteravond iets na achtend welkom geheten door Frits voor de luistersessie.
Als eerste vielen natuurlijk de nieuwe luidsprekers op van Frits, de Blumenhofer Genuin FS1 in vol ornaat.

De luidsprekers zelf
Wow, wat een luidsprekers. Schitterend afgewerkt, met een hele aparte lage toneneeheid van Pioneer (huh? O ja, die maken al sinds 1935 luidsprekers)  en een hoornloaded hogetonen eenheid. In het echt vind ik ze indrukwekkend, mooi afgewerkt en op één of andere manier blenden ze toch we goed in de ruimte. Foto's zijn van de site van Blumenhofer, waren er gister om te luisteren.


De beroemde set
Nog een keer de set bewonderd, de Marantz Reference serie in deze versie is en blijft zeer mooi. Daar vergeleken met de vorige keer geen veranderingen. Interlinks en powercables van Siltech, luidsprekerkabel van Van den Hul.
Dit blijft ook zo volgense Fritz, de VDH 3T the Mountains maakte de set toch te warm. Blijkt mijn conclusie dat de Siltech bij hem fijner klinkt toch te kloppen.

De luistersessie
Rond kwart over acht kwam Drees62 binnen met drie mede muziekliefhebbers. Na kennis met elkaar te hebben gemaakt, werd afgetrapt met de eerste CD/SACD (heb niet echt opgelet wat nu telkens wat was) en wel "Hatfield`s End, concierto de stonehenge".
Absoluut niet mijn muziek, het klonk wel erg mooi, maar deed me niets. Dat dit niet aan de set, maar aan de muziek lag bleek toen we Harry Belafonte "Live in Concert at the Carnegie Hall" opzetten.
Tracknummer weet ik niet meer, maar wat een muziek, wat een emotie. Dit was een kippevel momentje. Heb met een grote grijns op m'n gezicht zitten luisteren. Zat jammer genoeg niet in de hotseat, zat Drees (lucky one), even later geswitch en mocht ik ervaren hoe de set van die positie klonk.

We begonnen helaas met PatriSia Barber (yep, die met die veels te harde ess'en). Bij deze (SA)CD bleek hoe goed de set nu is met deze luidsprekers. Aan de ene kant waren de ess'en heel hard, maar beef de muziek boeien. Frits liet ook horen waar hij nu mee bezig is, muziek uit de jaren vijftig verdoeken naar (SA)CD en dit vond ik zeer mooi.

Vervolgens is nog van alles en nog wat gedraaid, waaronder Japanse Drummers. Wat heeft deze set met de Blumenhofer's toch een dynamiek. Gigantisch. Zelf zou ik dit thuis niet zo snel op zetten, niet mijn smaak.

Rond tien uur hebben we een korte break gehad, nog wat muziek van Fritz geluisterd en vervolgens hebben Drees en ik nog wat eigen muziek laten beluisteren.
Drees had o.a. Frank Boeien meegenomen. Iedereen vond dit lekkere muziek en zeer goed klinken, behalve Frits. Die had wat meer bite in de opnamen gewild. Ook nog een stuk moderne muziek (artiest is me even ontschoten), waarbij opviel dat de muziek zeer mooi was, maar de opname hard was opgenomen waardoor het hoog hard werd. Ondanks die beperking bleef het boeien.

Ik had de cd van Care Emerald meegenomen, omdat die bij verschillende mensen op dit forum en bij mij absoluut niet wil klinken, hoe aanstekelijk de muziek ook is.
Tot ieders verrassing, vooral bij mij, viel dit nog geen eens tegen. Je hoorde nu duidelijk hoe de opname is opgebouwd, plat en veel compressie en aftopping van het hoog, maar het swingde wel. Dus toch zo slecht nog niet die CD.

Daarna Tory Amos opgezet met "I can't see New York" om de testen hoe het nu gesteld het met de opbouwd van gelaagde complexere opnames op de set. Ook hier was duidelijk dat deze set iets heeft wat niet veel sets hebben, nl de combinatie van zeer hoge resolutie en analytisch vermogen koppelen aan een zeer hoge mate van muzikaliteit. De gelaagdheid kwam goed naar voren, de vleugel van Tory stond er. Wat nog wel werd gemist door iedereen was de woosh in het laag. Dit komt doordat de luidspreker gloednieuw zijn en de lage tonen eenheden nog niet los zijn gespeeld.

Hierna liet Frits ons nog wat spectaculaire film muziek horen, de set kan dus echt knallen zonder een krimp te geven.

Conclusie
Ik heb gister een heerlijke luister avond gehad en ben zeer onder de indruk van hoe de set van Frits nu met deze luidsprekers acteerd.
Ik ken de set al goed icm de Wilson Watt Puppy's, maar die combi word nu al voorbij gestreeft door de combi met de Blumenhofers.
De set is m.i. muzikaler geworden en ook heeft deze een hogere resolutie gekregen.

Frits bedankt voor de luister avond en ik kom graag nog een keer langs als de luidsprekers goed zijn ingespeeld.
Frits, Drees en mede muziek vrienden bedankt voor de gezellige avond.














pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

bij ons ook zo alleen andere muziek  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Weer terug thuis na het luisterbezoek bij fritz

ik zal morgen mijn bevindingen hier posten  byebye

Marantz 81

#73
Vanavond samen met Leo en Joep afgesproken langs de A27 ,vanwaar we na een lekker bakkie koffie gezamelijk zijn vetrokken naar frits zijn huis

Even kennis gemaakt met John  :-) die al aanwezig was

Hierna hebben we tijdje zitten babbelen met zijn allen en zijn we na een bakkie gaan luisteren  :yes:

Als eerste ging joep zijn cd erin , mooie klassieke muziek weet niet meer hoe de cd heten , als snel viel op hoe goed het klinkt ,frits vondt het geen fijne opname vanwege dat die vrij fel is

Hierna ben ik op de sweetspot gaan zitten en mocht mijn favoriete cd erin Vivere van Andrea Bocelli , ik was zeer verbaast hoe echt het geluid is superrealistisch met enorme snelheid dynamiek kracht plaatsing diepte galm en details waarbij je ook precies kunt horen hoe de stem klinkt en alle instrumenten , ik vondt het zo mooi dat ik bijna wegdroomde  :-)

Frits had deze cd ook uit hetzelde jaar alleen een ander serie nummer en die van hem klonk beter in het laag en de stem kwam nog wat beter naar voren

Wat ik met name opvallend vondt dat je zo precies kunt horen hoe de opname is stemmen klinken zo groots en je precies kunt horen wat degene met zijn stembanden doet ook de viool hoorde je precies zelfs het weerklinken van het hout ook het laag is zo krachtig maar toch heel beheerst

Hierna hebben we nog Enya beluisterd wat ook erg mooi was ,celine dion had ik ook meegnomen maar de SA7 kon hem niet lezen  :no: niet te begrijpen zo, dure speler en dan weigeren  :schater:

We hebben nog div andere albums beluisterd met klassieke muziek echt meegrijpend en zo puur echt ,en circul precision waarbij de boel lekker gaat schudden door het echt diepe laag en je precies kon horen wat ze aan het doen zijn en de vellen wapperen

Frits had ook nog een oude opname met klassieke muziek uit de jaren 50 wat van een bandrecorder is overgezet op een cd ,dit is wel het mooiste wat ik ooit gehoord heb op een muziek installatie en dat zal met name met de opname te maken hebben i.c.m frits zijn zeer hoogwaardige weergave

Ook heeft frits nog 2 opnames laten horen met het origineel en een germasterde ,bij de een vondt ik het orgineel mooier en bij de andere de geremasterde

We hebben nog een tijdje zitten praten hierna en om 11.30 zijn we weer naar huis gegaan

Heb nog even gekeken het zijn 16 inch woofers

Het was een geweldige luisterervaring en de beste set die ik gehoord heb kwa weergave ,persoonlijk vindt ik het niet de fijnste set om naar te luisteren die ik ooit gehoord heb omdat het zo niet vergevevings gezint en superrealistisch is

groeten Arjan  byebye

Cornelis1921

 :yes: :-)
Citaat van: pietjepc op augustus 04, 2011, 23:37:33
Mooi verslag jowa :yes:
Mag ik mij hier in 't geheel bij aansluiten? Juist een prima verslag: geeft een goede indruk, ook voor de mensen di3 er niet bij zijn geweest.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *