Brom in luidsprekers door HDMI?

Gestart door cz79, juni 30, 2011, 08:32:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cz79

één stopcontact en twee stekkerblokken, de versterker en de CD speler zitten op een Cassiopeia Black Power X1 gefilterd stekkerblok en de Blu-Ray en Mediaplayer zitten op een Rital stekkerblok.

JohnWx

haal 1 voor 1 de stekkerblokken maar weg ? you never know
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Ik kan één stekkerblok weghalen maar ik kom in die hoek gewoon stopcontacten tekort dus uiteindelijk moet er iets voor terugkomen maar ik ga even aan de slag.

thepioneer

als je een met een filter gebruikt, kan het ook mis gaan. Gewoon een haspel er tussen doen om te testen.

Ik heb hier thuis 3 audio groepen en ook daar moest ik iets aanpassen om geen brom te krijgen
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 01, 2011, 16:32:56
Ik kan één stekkerblok weghalen maar ik kom in die hoek gewoon stopcontacten tekort dus uiteindelijk moet er iets voor terugkomen maar ik ga even aan de slag.

LO heeft nog wel een goedkope electricien uit Polen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Geen polen in mijn huis.
Een ongefilterd stekkerblok heb ik al eens geprobeerd maar dat mocht niets baten, ik zal dit weekend even de CAI kabel in zijn geheel losmaken (niet dat deze nu verbonden is met mijn versterker), maar evengoed wijs om te proberen, dan haal ik er een stekkerblok tussenuit en wissel ik een en ander met stroom. Als dat allemaal niet helpt dan maar mijn Mediaplayer en Blu-ray speler extern aarden (dat werkt zeker, dit heb ik namelijk al geprobeerd).

Mochten jullie nog meer dingen te binnen schieten dan hoor ik het graag, en bedankt voor alle input tot nog toe.

JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 01, 2011, 21:49:43
Geen polen in mijn huis.
Een ongefilterd stekkerblok heb ik al eens geprobeerd maar dat mocht niets baten, ik zal dit weekend even de CAI kabel in zijn geheel losmaken (niet dat deze nu verbonden is met mijn versterker), maar evengoed wijs om te proberen, dan haal ik er een stekkerblok tussenuit en wissel ik een en ander met stroom. Als dat allemaal niet helpt dan maar mijn Mediaplayer en Blu-ray speler extern aarden (dat werkt zeker, dit heb ik namelijk al geprobeerd).

Mochten jullie nog meer dingen te binnen schieten dan hoor ik het graag, en bedankt voor alle input tot nog toe.

vaag he dit soort dingen  :-o altijd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Iets heel anders, heb je misschien netkabels naast interlinks, hdmi of ls-kabels liggen? Probeer dit te vermijden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79

Had ikook al aan gedacht en anders gelegd maar dat hielp ook niet.

Maurice

Nog niets anders. Heb je het probleem ook als je de hdmi rechtstreeks op je tv aansluit? Komt er dan ook een brom uit de speakers van de tv?
Misschien zit het probleem wel in de voorversterker.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79


Maurice

Citaat van: cz79 op juli 02, 2011, 12:14:22
geen brom uit mijn televisie
Dan zou ik eens kijken of je je receiver naar een ander kan meenemen en of je op zijn set hetzelfde probleem hebt. Ik vermoed nu toch iets in je receiver zelf.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79

Mijn mediaplayer is enkel met HDMI aangesloten op de televisie, ik zou nog eens kunnen proberen een RCA kable er tussen te doen en dan kijken of ik een brom heb.

PS. Interesse in een M&G? iemand heeft laten weten dat hij niet komt dus ik heb nog een plaats vrij.

Maurice

Citaat van: cz79 op juli 03, 2011, 08:33:55
PS. Interesse in een M&G? iemand heeft laten weten dat hij niet komt dus ik heb nog een plaats vrij.
Wanneer?
Wil eigenlijk weer eens tijd gaan maken om bij anderen te gaan luisteren, is er de afgelopen jaren niet meer van gekomen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79

Beste Maurice,

ik hou 23 juli een M&G bij mij thuis, samen met Whisper, Jowa, JRM, misschien JWX. Ik heb nog een plaats vrij dus als je wilt komen ben je van harte welkom.

Laat me maar weten.


mvg,

Chris