PM 14 na aankoop gemodificeerd naar KI?

Gestart door Sire, juli 11, 2009, 12:26:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

boss

Citaat van: Sire op juli 11, 2009, 12:26:13
Hoi Marantz fans,

Op Marktplaats staat een PM 14 te koop. Aanstaande maandag heb ik een afspraak om hem te beluisteren. Deze versterker is gekocht als een originele PM 14 MKI die pas later (in 2001, kosten duizen gulden) terug is gegaan naar de dealer om gemodificeerd te worden naar een KI versie. De versterker draagt geen signatuur, omdat de eigenaar dat op verzoek niet heeft laten plakken (te hoog bling bling gehalte). Ik heb tweemaal contact gehad met Marantz en die geven aan dat zij dat naar hun weten nog nooit gedaan hebben (achteraf naar KI upgraden). Wel zijn er vaak derden partijen die naar KI standaard modificeren, maar dan mag het geen KI signature dragen. Maandag spreek ik de verkoper (Obbink in Winterswijk) die mogelijk aan kan geven waar de modificatie gedaan is. Volgens de eigenaar was dat bij de destijds technische dienst van Marantz (mogelijk in Elst).

Wat is jullie mening? Heeft Marantz dit vroeger gedaan of is dit gewoon een modificatie door een derde partij dat het nog geen officiele KI maakt?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Ik weet het is al een tijd achter de rug maar ik wil even melden dat ik zelf mijn cd 16 heb laten upgrade voor ong 1500 gulden deze upgrade zorgde dat er een ringkern trafo in kwam en er kwamen allerlei koperen afscheidingen in enz enz. Dit was een officiele upgrade en ik heb er ook nog een certificaat van liggen.
Het zijn modificatie door KI geadviseerd (hij zal ze vast niet zelf hebben uitgevoerd). Ik kende toentertijd deze meneer helemaal niet maar hij klinkt nog steeds super die CD16. Helaas is mijn pm14 er even mee gestopt dus tijd voor een reparatie.
Dus als Marantz dat niet meer weet hebben ze hun geschiedenis niet goed bijgehouden.
Het is dus heel wel mogelijk dat ook bij de PM14 dit mogelijk is geweest.