Bekabeling voor Dynaudio

Gestart door the limp man, juni 05, 2011, 16:53:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_35&products_id=544   :yes:

hun verkopen ook interlink kabel van de rol ,heb je voor 30 euro een interlink waarvoor je in de winkel 80 euro betaald , het is wel belangrijk dat je goed kunt solderen  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 10, 2011, 20:12:20
http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_35&products_id=544   :yes:

hun verkopen ook interlink kabel van de rol ,heb je voor 30 euro een interlink waarvoor je in de winkel 80 euro betaald , het is wel belangrijk dat je goed kunt solderen  byebye

daar zit hem ook de kneep  :wink: goed solderen juiste temperaruur juiste hoeveelheid en juiste soldeermengsel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ja veel oefenen  :yes: ik heb ook MSD onderdelen gesoldeerd met een vergrootglas en dan een steun waar je de soldeerbout inplaatst omdat als je de soldeerbout in je handen houdt er al snel naast zit zo klein is het spul

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 10, 2011, 21:29:23
ja veel oefenen  :yes: ik heb ook MSD onderdelen gesoldeerd met een vergrootglas en dan een steun waar je de soldeerbout inplaatst omdat als je de soldeerbout in je handen houdt er al snel naast zit zo klein is het spul

klopt veel oefenen lijkt simpel maar is het niet

soms zie je wel is kabels met zo een mooi kleine druppel soldering perfectie gewoon als ik dan wel is naar mijn snelle diy kabel keek leek hetwel of ik aan het lassen was geweest
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ja juiste bout erin ,de goeie temperatuur goed soldeertin met de juiste diameter en kunde van de persoon  byebye

JohnWx

Ga het proberen, als het goed is komt de kabel uit vanaf dezelfde band lopen als Xindak of Weber & Maurer 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

the limp man

Ik kan absoluut niet solderen, dus die doe-het-zelf kabels gaat het niet worden.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

the limp man

ekabeling: Van Den Hull CS-122  vs Oehlbach 2,5mm Koper
Getest op:   Denon AVR2105.
      Asus D2X
      Dynaudio D2X

CS-122:

Hoog: Het hoog is rustig en warm.  Het detail is het hoog vind ik op deze setup niet zo goed. Er gaat te veel info verloren. Daar tegenover staat dat het geluid nooit vermoeiend is. Er is wel veel "air" rond de instrumenten.
Midden: Midden is kan wat helder klinken maar is verder goed en expressief en vermoeid niet.
Laag: Laag is strak met veel punch

Oehlbach 2,5mm

Hoog: Deze kabel is veel detailrijker in het hoog dan de CS-122, maar dat maakt de kabel ook veel feller in mijn setup. Het hoog is dus minder warm, maar wel informatiever. Slechte opnames zullen meer opvallen. Eri is iets minder "air " romd de instrumenten.
Midden: Stemmen klinken vrijer dan die op de CS-122. Heeft ook te maken met het feit dat deze kabel informatiever is. 
Laag: Laag is absoluut strak en direct, maar mist het volume  en punch van de CS-122

Conclusie: Al met al moet ik toch zeggen dat ik aan de Oehlbach de voorkeur geef. Op die paar albums na waar het hoog te  fel is dan.

cz79

Luidsprekerkabel van Canare is ook wel een hele aardige kabel, deze kun je kopen bij Hifisupply en deze kabel kost ook niet al teveel

contour

Hoi,

een tijdje van het forum afgeweest door verhuizing en dat soort zaken.
nu de hifi weer opgepakt(eindelijk tijd voor).
bekabeling blijft altijd wel een issue tussen mensen die geen verschil horen of mensen die de kleinste verschillen horen......
ik zit daar een beetje tussen in en wil even een tip geven:
het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat: al een tijdje met kabels aan het rommelen en nu ben ik er uit:
Luidspreker kabels de Chord Signature, interlink de Verastarr silver signature, nu de powercords: Verastarr silver signature op de versterker, powerlab op de cd speler.
voor mensen met de(fantastische combi) Marantz Dynaudio is dit heaven!!
persoonlijk vind ik vdHull Cs122 helemaal niets in combi met Marantz....
ik heb heel wat uitgeprobeerd: Andere Chords, Nordost, Audioquest........maar ben op boven staande terecht gekomen.

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

cz79

Ik heb sinds kort Siltech luidsprekerbekabeling liggen ipv MIT en de Siltech doet het op alle fronten veel beter dan de MIT, nu heb ik niet alles van Marantz (alleen CD) :angel: maar aan de siltech zit ook wel een prijskaartje.