Bekabeling voor Dynaudio

Gestart door the limp man, juni 05, 2011, 16:53:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: 211 op juni 07, 2011, 00:46:53
DIY recept wat ik zelf gebruik:

Prima resultaat met koper : 2 paar (4 aders totaal, elk 6mm), even "twisten" met behulp van de boormachine. Draadbindertje aan begin en eind ... en hupsakéé DIY luidsprekerkabel van uitmuntende kwaliteit...

Wel minder se-xy dan commerciele kabels...

Elke van de 4 aders van 6mm bestaat uit ca 770  X 0.1mm strings ter minimalisering van het 'Skin effect'...

Noodzakelijk ? Hoorbaar ? geen idee, maar dit klinkt erg tof en voor €5,= / meter ben ik een blij mens...

Kosten? reken even mee voor 1 setje kabels à 3 meter (bi-wired) :
2 kabels à 3 meter x 2 paar aders x 1.5 twistverlies = 18 meter x €5/m = 80 euries...

Oeps : nog even vergeten :
- 4 kabelbinders om te voorkomen dat de kabels weer "terug twisten" als ze losgehaald worden"
- 16 druppeltjes zilversoldeer om de gestripte uiteinden van de kabels bij elkaar te houden  (helemaal aan de tip) .

Allen de tip uiteraard want de rest van het gestripte deel willen we immers wel blank koper hebben voor in de "terminals" (anders hebben we weer een extra overgangsweerstand   )

Nog een (pl)eurootje extra dus... Daarmee kom ik op een zonnige €81,= totaal....   
Iets meer dan je budget... :-D
Hoi 211, ook namens mij bedankt voor deze interssante tips, ga ze zeker in de toekomst toepassen. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :no: Nu ben ik niet geheel een leek, maar weet ook niet alles. Kan iemand, van dit forum, mij vertellen waar de letters DIY voor staan? Ook Peter Gabriel heeft ooit een song geschreven met die letters als titel, moet dus wel iets bijzonders betekenen... Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

D I Y = Do It Yourself oftewel DoeHetZelf

Cornelis1921

 pompom
Citaat van: jrm op juni 07, 2011, 09:25:38
D I Y = Do It Yourself oftewel DoeHetZelf
jrm, thnx and grtz, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Ik geloof ook best wel dat het in de match zit van de onderdelen, maar ik heb al zoveel geprobeerd. Ander versterkers thuis op demo, speakers thuis op demo, dacs thuis op demo. Ik lijk het maar niet voor elkaar te krijgen om een voor mij goed klinkende set samen te stellen (ik ben erg tevreden over de Dynaudio X12, een goede basis)

Whisper.nl

Nog geen keuze gemaakt t.a.v. ls snoer lees ik.

Een aantal mannen hier hebben een paar metertjes Van Damme snoer aangeschaft.

Ik heb het ls snoer nu, naar tevredenheid, al een tijdje in gebruik.

Wil je een mooi laag , prima midden en een heel mooi hoog, tenminste zo klinkt ie op mijn set, dan zou je eens kunnen luisteren naar dit snoer.

Ik heb ze hier gekocht.

http://www.connect-audio.co.uk/products.php?cat=Van+Damme+Hi+Fi+Loudspeaker+Cables

Tevens een leuke site om eens rond te neuzen.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

als ik het zo lees gaan een paar andere speaker kabels denk ik niet helpen  :no:  het zijn maar kleine verschillen en is fine tuning van je set

wat bevalt je nu niet dan ?

hoe heb je de speakers opgesteld staan ,hoe is de acoestiek en oppervlakte van je kamer ?

welke apparatuur heb je thuis gehad heb je nu ?


the limp man

#22
Citaat van: Marantz 81 op juni 07, 2011, 21:36:39
als ik het zo lees gaan een paar andere speaker kabels denk ik niet helpen  :no:  het zijn maar kleine verschillen en is fine tuning van je set

wat bevalt je nu niet dan ? Met met andere kabels wordt het hoog blikkerig en soms scherp.

hoe heb je de speakers opgesteld staan ,hoe is de acoestiek en oppervlakte van je kamer ?

welke apparatuur heb je thuis gehad heb je nu ?

Wat ik nu heb:

Denon AVR2105
Asus D2x Geluidskaart
Dynaudio X12
RDAC




the limp man

#23
Onderstaande is thuis beluisterd met de X12 als speaker:

RDAC, Denon AVR-2105

De RDAC zet een heel mooi vol geluidsbeeld neer met goede detaillering. Hoog is zacht, maar zeker niet wollig, instrumenten komen echt tot leven. Het midden is zeker niet teruggetrokken, maar heel zacht en vol bij sommige opnames is er nu bijna geen s-klank te horen (of dat dit een probleem is of niet, laat ik even in het midden). Het laag is vol, strak maar niet overheersend.
Ik heb het idee alsof ik mis, maar ik kan niet uitleggen wat dat is. misschien wat attack in het midden, ik weet het niet.

RDAC, RA1520

De combinatie Rotel en RDAC is erg mooi te noemen. Het hoog is erg muziekaal met detaillering waar geen eind aan lijkt te komen, het geluid houd de luisteraar geboeid. Dankzij de Rotel is het midden niet meer zo wollig als met de Denon. Het midden heeft veel expressie en is precies goed. Het laag is erg strak, maar is wel overheersend als je het laag niet wat terugdraait,  Dit was tijdens de luister sessie niet aan de orde, er lijkt wat te veel punch/drive te zijn. Zonder de RDAC is er minder punch en laag, maar nog steeds niet wat het zijn moet.


RDAC, Arcam FJM-A28

Het stereobeeld van deze combinatie is geweldig en ook het laag is wat meer ingetogen dan bij de Rotel, niet zo forward. Maar het hoog is niet prettig om naar te luisteren. Alle oneffenheden  worden blootgelegd en het geluid is geen geheel. Het midden is erg goed, er is iets meer scherpte dan bij   de Rotel. De Rotel RA1520 doet het duidelijk beter.

RDAC, Marantz PM7004

Mooi stereobeeld, de Marantz is wel rustiger en betrekt de luisteraar niet zo bij de muziek. Het hoog is mooi met veel detail het midden is met de RDAC wat te aanwezig (op de D2X is dat wat minder). De marantz is niet zo smooth als de Rotel. Het laag is strak zonder de extra drive van de rotel


Wat mij altijd opvalt is dat het in de winkel altijd beter klinkt als thuis. De marantz had ik in de winkel beluisterd en klonk geheel anders (wel met mijn speakers en bron uiteraard).

Marantz 81

ik zou gewoon bij de koperen kabels van oehlbach blijven die je nu hebt ,die vdh cs-122 kan idd wel wat teveel van het goede zijn in het hoog , welke interlink gebruik je ?

je rechter speaker verder naar voren , ik zou een paar stands aansschaffen en ze voor je buro plaatsen  daarna eventueel opnieuw gaan luisteren met de Rotel

the limp man

#25
* Zie pagina 3 van dit topic voor een uitgebreid vergelijk tussen de twee kabels*

Whisper.nl

V D .

Hoeveel meter heb je nodig ??

Kun je in mijn vorige reactie precies op de site zien wat het kost. ex verzend kosten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

the limp man

2,5 Meter voor rechts, twee meter voor links

Whisper.nl

Citaat van: the limp man op juni 08, 2011, 21:28:47
2,5 Meter voor rechts, twee meter voor links

Wat ik altijd mee kreeg van de hifi mensen is het volgende: beide snoeren evenlang moeten zijn.
Ik kan dit niet hard maken maar hier heb ik me altijd aan gehouden.

Als je hier vanuit gaat kom je op lengte van (afname is per meter)  3 m x 2 = 74 pond.

Verzenden = 2,75 pond totaal dus 76,75 inclusief airlock bananen = 87 euri's.

Ik zie dat je dat niet gaat lukken. Las in het begin van het topic dat je een budget hebt van € 50,--

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

the limp man

Jammer, ik had gehoopt dat er voor dat bedrag toch wat te vinden was. Ik vind 90 euro voor twee kabels behoorlijk veel geld. Maar goed, the search goes on en ik heb weer wat geleerd.