De set van VANZOMERENG

Gestart door VANZOMERENG, januari 15, 2011, 13:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: VANZOMERENG op april 07, 2013, 21:55:33
Ik had eens een Project Headbox, TYPE ?  koste toen ca. 100 euro
Nu heb ik 1 koptelefoon Sennheiser 590 op de Music Hall Dac en de AKG701 op een Musical Fidelity Headcan
G.J., thnx voor je respons! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#76
Heden ochtend ben ik in mijn roetbak gestapt om af te reizen naar het wonderschoon gelegen Groesbeek. Iets later dan gepland, vele rijdende chicanes kwamen op mijn pad :x, kwam ik bij G.J. aan.

Begin dit jaar was ik nog bij G.J. om kennis te maken met zijn set en in het bijzonder met zijn toenmalige SF Liuto`s;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2344864#msg2344864


... maar nu er daar recent een switch heeft plaatsgevonden aangaande de speakers, kon ik geen `nee zeggen` tegen het aanbod van G.J. om nogmaals te komen luisteren. Zoals allicht  een ieder al weet, betreffen zijn nieuwste weergevers een set Dynaudio Focus 260. Speakers die ook op mij shortlist stonden om te beluisteren. En voor mij was het vele male gunstiger om dat bij G.J. te doen dan in een willekeurig inloopwinkel, daar ik de ruimte en de rest van zijn keten al enigszins ken vanuit mijn voorgaande bezoek. Bovendien speelt hij net als ik met Marantz componenten, hetgeen evenzeer een pré betreft.

Na een gastvrij onthaal werd ik direct naar de voor mij reeds bekende living gedirigeerd, alwaar de set op een bescheiden volume stond warm te draaien. En waar voorheen SF speakers stonden, staat nu een setje 260`s mooi te wezen. Mijn eerste kennismaking met betreffende speakers en dat viel in het geheel niet tegen; zwarte hoogglans zuilen, slank en huiskamervriendelijk met een strakke bouw en afwerking. Enig verbeterpuntje betreft het fysiek, zijn m.i. diens frontjes welke enigszins fragiel oogden.

Na een goede bak koffie mèt, werd het volume opgeschroefd en de playlist welke de gastheer de afgelopen week in overleg met mij had opgesteld (wat een top-service van G.J.!), vanaf de NAS opgestart. Het luisteren is begonnen.

Mijn ervaren daarvan zal ik hier in zo min mogelijk woorden, met steekwoorden proberen weer te geven;

* een diep laag (!) met ook de nodige slam/druk,
* een gedetailleerd en ietwat warm middengebied,
* een evenzeer gedetailleerd en zijdezacht hoog,
* een meer dan behoorlijke dynamiek,
* het geluid staat geheel los van-, en m.n. tussen de speakers, met een realistische hoogte, echter is er wat weinig diepte te bekennen in het geluidsbeeld, net zoals ik dat destijds bij de Liuto`s heb ervaren; allicht de ruimte werking ?
* het geluid bevat verder wel veel ruimte informatie (echo/galm), hetgeen veel goeds doet voor de beleving daarvan.

De set van G.J. is m.i. nu veel meer in balans dan met de Liuto`s. De Dyn`s harmoniëren vele malen beter met de ruimte en dat geeft een groot, positief verschil :yes:.

Zucht ... heb ik alsnog vele woorden in gezet  :-P...
Maar als ik mijn ervaren dan alsnog in een paar woorden probeer samen te vatten; toegankelijk, niets dat zich negatief manifesteer, niets specifiek opvallends, maar een heerlijke en gedegen set, welke op een hoog niveau muziek maakt en waarmee het uren achtereen genieten is. En genoten heb ik.

Rest mij nog om G.J. en vriendin te bedanken voor hun gastvrijheid en gezelligheid, waarin het mij net als de voorgaande keer, aan niets ontbrak. Top  notworthy!

WilliamB

mooi verslag Robert. :yes:
Zo te lezen erg gezellig.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: wbrands op mei 09, 2013, 21:30:16
mooi verslag Robert. :yes:
Zo te lezen erg gezellig.
Het was en gezellig, en ik heb genoten van mooie muziek :yes:.

AndreC

Mooi verslag en eindelijk heb je de 260 gehoord.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

retriever

versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Cornelis1921

#81
 stupid ....aan het twijfelen gebracht Robert? Exit Dynaudio 260?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

VANZOMERENG

De Marantz SA15S2, Music Hall Dac + Squeezebox-Duet hebben het veld moeten ruimen
en hebben plaats gemaakt voor een Pioneer Streamer+Dac N70-A

Set is dus redelijk uitgedund en ook de kabelsalade is met 30% afgenomen.
Dit nu ook allemaal verpakt in een kleiner en fraaier meubel.
Optisch in ieder geval een vooruit gang !

M.b.t. de weergave/ervaringen... hier kom ik later op terug.
Moet nog e.e.a. instellen op de Nas om te kunnen streamen.
Als Dac zijn de 1e ervaringen zeer fraai en zeer veelbelovend

Mijn set bestaat uit:
-  Versterker: Marantz PM11S2
-  DVD-player: Denon DVD-3800BD
-  Luidsprekers: Dynaudio Focus 260
-  Streamer/Dac: Pioneer N-70A-S
-  Koptelefoon AKG K701




Marvin

Ziet er strak en verzorgd uit. Stoere set!!

xander32

#84
Fraaie set zo G.J. :yes:.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de N70, die heeft ook mijn interesse.

Wellicht helpt dit jou met het instellen van de NAS;

http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=116.0

VANZOMERENG

Zo ziet een Pioneer Streamer N-70A er van binnen uit  (11,5 kg)


erik62


xander32




...met zo'n zwarte zou ik best gelukkig kunnen worden naast de Marantz componenten.
Maar dat gaat enkel gebeuren wanneer die een duidelijke upgrade blijkt op mijn huidge combi van SBT over de dac van de SA15.

Daarnaast kan ik mij aangaande de synergie het voorstellen, dat een NA11 het net wat lekkerder zal doen. Gelukkig heb ik de tijd om e.e.a. uit te gaan vogelen.

Rob46

Er blijkt iets nieuws te zijn van Coctail Audio, de X40.....voordat je gelijk een oordeel velt, lees de specificaties en mogelijkheden eens.......nu zeggen specificaties niet altijd iets...........

xander32

Zag die een tijdje terug al voorbij komen op een Deutsch forum en in een audio/hifi blad.

Citaat van: Rob46 op maart 22, 2015, 15:49:23
Er blijkt iets nieuws te zijn van Coctail Audio, de X40.....voordat je gelijk een oordeel velt, lees de specificaties en mogelijkheden eens.......nu zeggen specificaties niet altijd iets...........