Tuner

Gestart door dafcf, december 24, 2010, 19:05:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wel of geen tuner aanschaffen

wel een tuner aanschaffen
10 (66.7%)
geen tuner aanschaffen
5 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 15

dafcf

Hallo,
Gisteren hebben we, na jaren plezier te hebben gehad van onze Yamaha installatie, een nieuwe hifi installatie aangeschaft en wel een Marantz.
Een versterker de PM7004, een blu-ray speler UD5005 en een set luidspreker van Focal Chorus.
Echter een set zonder tuner, want ons werd geadviseerd om dit via de tv (in dit geval UPC) te laten lopen. Dan heb je namelijk digitale radio ontvangst.
Komt jullie dit bekend voor en zo ja, hoe en wat is jullie ervaring hierin?

Mvgr,
Jan

Maurice

Zelf heb ik dit ook gedaan. Ik heb met gewone interlinks de upc decoder aangesloten op de tuner ingang van mijn versterker.
Nadeel is alleen dat je via de tv moet zien welke zender je opzet.

Gaat allemaal wat mij betreft prima. Mooier zal het denk ik zijn als je een eigen DA converter hebt, al dan niet in je versterker/receiver. Denk dat je qua geluid er dan op voorruit zou gaan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

#2
Ik zou wel een tuner nemen. Nog geen digitale antenne/decoder, tot nu toe ook nog geen behoefte aan.
Kennis van mij heeft het wel, radio gaat via de tv, vind ik een beetje lastig. De vele zenders is wel mooi, maar dat kan ook via de labtop.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Ik weet niet hoe de kwaliteit van digitale radio via UPC is, maar het geluid van FM en mijn Pure Evoke Flow is mooier dan dat via DAB. Dat zou best een beperking van het DAB-gedeelte kunnen zijn, maar ik vond het wel frappant.

joep

Zou zonder twijfel voor een NA 7004 gaan.

BitByter

Citaat van: dafcf op december 24, 2010, 19:05:40
Hallo,
Gisteren hebben we, na jaren plezier te hebben gehad van onze Yamaha installatie, een nieuwe hifi installatie aangeschaft en wel een Marantz.
Een versterker de PM7004, een blu-ray speler UD5005 en een set luidspreker van Focal Chorus.
Echter een set zonder tuner, want ons werd geadviseerd om dit via de tv (in dit geval UPC) te laten lopen. Dan heb je namelijk digitale radio ontvangst.
Komt jullie dit bekend voor en zo ja, hoe en wat is jullie ervaring hierin?

Mvgr,
Jan

Even een vraag, welke Focal Chorus luidspreker heb je hier voor gekocht?

kdt

Zou om 2 redenen een losse tuner aanschaffen, t.w.:
1: via UPC wel goed digitaal geluid, nadeel dat TV aan moet om zender te kunnen kiezen
2: het stroomverbruik van de UPC-mediabox is vrij hoog (tuner staat meestal erg lang aan)

Een losse tuner kost ook nog erg weinig.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

huub1

tv hoeft niet aan om zender te kiezen. heb een lijstje gemaakt met de digitale zenders en kan die verandere met de afstandsbediening. van mijn upc decoder. vind het geluid niet slechter als mijn vorige marantz st 17. grt.huub.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

gerard

Ik heb geen dig. decoder maar luister via een losse tuner (aan de kabel).
Een goeie tuner is zeker een meerwaarde; betere ruisverhouding en een betere kanaalscheiding.

Een aantal goeie zenders (klassiek, jazz, radio6 ed) doen bijna niet onder voor cd weergave.


Citaat van: kdt op december 25, 2010, 20:10:08
Een losse tuner kost ook nog erg weinig.

Dat kan inderdaad, maar een goeie kan wel degelijk een positief verschil maken.
Mijn huidige tuner was €700,- en gezien de weergave vind ik 'm dat zeker waard, ik luister veel radio.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

kdt

Ja, mee eens. Ik luister zelf ook veel naar de radio, en heb een ST 17 M. Erg mooie weergave. Ik vind overigens de UPC-mediabox voor digitale ontvangst ook niet slecht.
Maar voor alleen "achtergrond-behang"  :wink:    hoeft een tuner niet duur te zijn.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Marantz 81

Ik zou ook voor een losse Tuner gaan  :yes: ook omdat de geluidskwaliteit beter is  pompom

KLIKKERDEKLIK  byebye ze hebben hem ook in het zwart  :-)

Totofan

Ik heb een tunner en een digitale decoder(ziggo), ik gebruik altijd de tunner.
Ik vind  zelf de tunner gebruiksvriendelijker, en het geeft een mooi geluid weer, beter dan digitaal maar dat is mijn mening.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Dennis E36

Ik luister zelf nooit echt naar de tuner. Hij staat wel regelmatig aan, maar dan "luister" ik niet naar de muziek.
Ook omdat ik de geluidskwaliteit niet echt super vindt. Dit ligt aan de tuner, de kabel of beide.

Zit er wel aan te denken om de ST6001 te vervangen voor de ST-17. Je komt ze alleen niet zo heel vaak tegen 2e hands. Bij die van Huub was ik net te laat nopompom
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp