Het optimaliseren van opstelling boxen met laser + waterpas

Gestart door HiFi gek, december 31, 2009, 13:29:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Wat kan ik zeggen? Gewoon goed bezig Edwin.. notworthy
Kan dat soort dingen nooit in mijn huiskamer. Als ik de speakers verder naar voren zet lopen de kinderen of de honden ze gewoon omver. nopompom. Heb het wel eens geprobeerd s'avonds. Gaat het allemaal echt beter van klinken. Later...misschien.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

viceadmiraal61

ja was wel beter geweest maar de schone jonkvrouw aan de kassa zij.......high....en ik dacht nou dat zit
dus wel goed

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 14:52:50
er is op het oog iets vreemd ..ik dacht dat je bij elke luidspreker 5 cm zou doen...maar je heb alleen links gedaan
nu is op het oog het hifi rack niet meer in het midden ..is ook te meten aan de hand van je foto ..doe je dit
omdat je links de trap heb? ..mijn bedoeling naar aanleiding van mijn bezoek is dat je de luidsprekers breder zet
aan beide kanten ..ik kan alleen nu niet beoordelen of dit het beste is ..een ding is duidelijke geef luidsprekers
de ruimte om vooral ruimte(lees ambiance) te kunnen weer geven


Fritz

Ik heb doelbewust aleen de linker box 10 cm naar buiten verplaatst , rechts staat nog op dezelfde afstand van de zij muur als voorheen .

De reden hiervoor is .

De rechtse box stond altijd al 10 cm dichter naar de zijmuur dan mijn linker box .
Nu ik dus enkel de linker box 10 cm naar buiten verschoven hebt , heb ik dus nu voor zowel de recher als de linker box dezelfde afstanden tot beide zij muren .

Met andere worden , beide boxen staan nu eigenlijk pas symetrisch t.o.v. beide zij muren .




Groeten   EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 15:21:41
ja was wel beter geweest maar de schone jonkvrouw aan de kassa zij.......high....en ik dacht nou dat zit
dus wel goed
altijd fijn vriendelijk personeel dat er goed uitziet en ouderwetsch dienstbetoon tentoonspreidt

viceadmiraal61

maar ik zelf kan er niet tegen dat het hifi rack nu niet in het midden staat.....weet je nog dat jij het zo mooi vond
dat de aan/uit schakelaar van mijn marantz sacd 7 precies in het midden stond van de sweetspot

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 15:19:29
vergeet nog wat type lifetime  tools in stelbaar een streep horizontaal een streep vertikaal een ster en een punt


Helaas Fritz , dat had ik eerder moeten weten .
Je verwacht dat ook niet bij de Blokker voor maar 10 euro .

En dan nog eens al die verschillende instellingen die je ermee kunt doen .
Mijn Laser van Black & Decker - BDL 120 geeft enkel een vertikale streep , er kan niets aan de laser stral afgesteld worden helaas .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 15:26:05
maar ik zelf kan er niet tegen dat het hifi rack nu niet in het midden staat.....weet je nog dat jij het zo mooi vond
dat de aan/uit schakelaar van mijn marantz sacd 7 precies in het midden stond van de sweetspot


Ik erger mij daar uiteraard ook sterk aan , mijn bedoeling is dat ik het rack weer exact in het midden tussen de boxen plaatst .
Dit wilde ik eigenlijk gisteren al gaan doen , maar ik had er gezien het vele test werk en het vele boxen schuiven geen zin meer in .

Vandaag heb ik er ook geen zin in , de versterker en de cd speler moeten eerst uit het rack gehaald worden omdat het geheel anders veel te zwaar is om te verschuiven .
De versterker + cd speler wegen opgeteld al 46 kilo , het audiorack weegt ongeveer 40 kilo , en dan ook + tuner + cd recorder erbij ruim 100 kilo totaal gewicht .

Dat komt wel een keer als ik er zin in hebt .
Maar dat ik het doe staat i.i.g.vast .



Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

je weet voor tweaks ga ik voor low cost....zo heb ik nu een bass trap gemaakt van een was mand van jawel
weer blokker ze zijn van metaal voorzien van heel veel gaten rondom ..daar in gestopt oude kussens en nog
wat baf uit de wilson ..en......geweldig...was ook nodig met mijn nieuwe stekkerblok kreeg ik meer bass
en dat was nu voor het eerst in mijn ruimte te veel ..maar nu opgelost ..kosten 50,- 2 stuks

viceadmiraal61

mister jwx zou je mijn eens kunnen helpen met het plaatsen van foto.s op mijn forum blok
je woond zo dicht bij afoort

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 15:40:35
je weet voor tweaks ga ik voor low cost....zo heb ik nu een bass trap gemaakt van een was mand van jawel
weer blokker ze zijn van metaal voorzien van heel veel gaten rondom ..daar in gestopt oude kussens en nog
wat baf uit de wilson ..en......geweldig...was ook nodig met mijn nieuwe stekkerblok kreeg ik meer bass
en dat was nu voor het eerst in mijn ruimte te veel ..maar nu opgelost ..kosten 50,- 2 stuks


Een andere tip van mijn kant voor een bass trap is .

Neem een rol met geplastifiseerd groen gaas van de bouwmarkt .
Buig deze in een ronde cirkel en maak de uit einden vast aan elkaar met bijvb ; Tie raps , of dun ijzerdraad , dun touw .
Gooi daar dan allerlei absorberend materiaal in .
Om de ronde koepel van gaas dan netjes af te werken span je daar katoen of luidspreker doek overheen .



Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

he donders toch weer iemand..en wel een hifi gek die mijn kan verslaan in een low cost oplossing
goed voorstel voor de doe het maar zelf..je kent mijn twee linker handen ..kan helaas niet mee
in deze opzet ..oke jou win

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 16:02:16
he donders toch weer iemand..en wel een hifi gek die mijn kan verslaan in een low cost oplossing
goed voorstel voor de doe het maar zelf..je kent mijn twee linker handen ..kan helaas niet mee
in deze opzet ..oke jou win


Hé hé , ben ik hem eindelijk een keer de baas . :-D
Mijn dag kan niet meer stuk Fritz  :lol:



Groenten    EDWIN  B

Roland65

Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 15:44:50
mister jwx zou je mijn eens kunnen helpen met het plaatsen van foto.s op mijn forum blok
je woond zo dicht bij afoort

Dat wil ik graag en misschien dat ik die tweaks en andere abracadara wat meer zal kunnen in zien en vooral luisteren en begrijpen.
Want je moet mijn antwoorden maar met een beetje lucht nemen en soms heeelll veel.
Maar dat hebben meer borderliners, dan is nee weer ja zwart iswit en links is rechts en niet waar is wel waar met bijwijze van spreken tot de .... er op volgd zo stellig dan.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.