Auteur Topic: De set van Xander32  (gelezen 46950 keer)

ReVision en 3 gasten bekijken dit topic.

Online cz79

• Donateur!
  • Marantzofiel!
Re: De set van Xander32.
« Reactie #1095 Gepost op: januari 25, 2012, 19:59:21 »
Is dit een maandbedrag of een eenmalige donering, hoe werkt het en wat zijn de voordelen behalve het fourm 'live' houden?
Thule Audio Spirit PA/PR 150B
Marantz SA-15s1 vM
PMC FB1+ Art-speak Mod.
Art Speak / DNM Reson

Offline drees62

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Working on a dream!
« Reactie #1096 Gepost op: januari 25, 2012, 20:10:24 »
Is dit een maandbedrag of een eenmalige donering, hoe werkt het en wat zijn de voordelen behalve het fourm 'live' houden?

Per jaar en je behoort dan tot de 'blauwe' club. Daarnaast heb je inzage op het donateursgedeelte van de site waar hele waardevolle informatie staat.
HT:
Anthem MRX 500/Panasonic DMP-BD60/Mede8er 400X/Sanyo Z700 HD beamer
Stereo:
Marantz PM15 S2/Marantz SA11 S1/Rega P3-24 + TTPSU + Grado Gold1
Speakers:
Totem Acoustic Sttaf/Focal CC70S/Focal SIB/REL Strata III

Online lo

• Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Doe de dingen die je leuk vindt en geniet ervan
« Reactie #1097 Gepost op: januari 25, 2012, 20:11:07 »

Per jaar en je behoort dan tot de 'blauwe' club. Daarnaast heb je inzage op het donateursgedeelte van de site waar hele waardevolle informatie staat.

En je hebt een zo goed als ongelimiteerde PM box.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17. Dynaudio contour S3.4, audience 72. In opslag marantz CD17mk3KI

Online cz79

• Donateur!
  • Marantzofiel!
« Reactie #1098 Gepost op: januari 25, 2012, 20:24:33 »
Per jaar? Dat is lang niet gek! hello
Marantz SA-15s1 vM
PMC FB1+ Art-speak Mod.
Art Speak / DNM Reson

Offline xander32

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • Not that serious!
« Reactie #1099 Gepost op: januari 25, 2012, 20:28:45 »
Jij als handige amateur-handelaar hebt dat binnen 5 minuten terug verdient :-D.
Usher BE-718 DMD | Marantz PM 15S2 LE | Marantz SA 15S2 LE | Velodyne SPL-800 Ultra | Panasonic TX-P 46 G10 | Pioneer BDP-320 | Cardas Crosslink | Slinky Links

Offline jrm

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Marantz = emotie = genieten
« Reactie #1100 Gepost op: januari 25, 2012, 23:05:33 »
Jij als handige amateur-handelaar hebt dat binnen 5 minuten terug verdient :-D.

:schater: :schater:

Oeps cz men begint je al aardig te kennen  :-D

Online cz79

• Donateur!
  • Marantzofiel!
« Reactie #1101 Gepost op: januari 25, 2012, 23:10:26 »
hahahah, nou momenteel is het erg kalm met aankopen om weer door te verkopen, de markt ligt echt op zijn gat en mooie spullen verkopen gaat moielijker dan tevoren, aankopen daarentegen...... :angel:

Nee hoor ik doe het rustig aan en als ik weer een mooie deal tegenkom dan hap ik vanzelf weer, ik heb dat ook altijd gedaan om dingen te upgraden maar de enige upgrade is een Metrum DAC als deze bevalt en daar ga ik samen met Janver eind feb een test mee doen in mijn set, als dat bevalt ga ik weer handelaartje spelen clown1
Marantz SA-15s1 vM
PMC FB1+ Art-speak Mod.
Art Speak / DNM Reson

Offline jrm

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Marantz = emotie = genieten
« Reactie #1102 Gepost op: januari 25, 2012, 23:16:09 »
hahahah, nou momenteel is het erg kalm met aankopen om weer door te verkopen, de markt ligt echt op zijn gat en mooie spullen verkopen gaat moielijker dan tevoren, aankopen daarentegen...... :angel:

Nee hoor ik doe het rustig aan en als ik weer een mooie deal tegenkom dan hap ik vanzelf weer, ik heb dat ook altijd gedaan om dingen te upgraden maar de enige upgrade is een Metrum DAC als deze bevalt en daar ga ik samen met Janver eind feb een test mee doen in mijn set, als dat bevalt ga ik weer handelaartje spelen clown1

Leuk, ben benieuwd wat het gaat doen in je set.

Online cz79

• Donateur!
  • Marantzofiel!
« Reactie #1103 Gepost op: januari 26, 2012, 05:22:33 »
Ik ook na zoveel (ook internationale) lovende recensies van de Metrum DAC
Marantz SA-15s1 vM
PMC FB1+ Art-speak Mod.
Art Speak / DNM Reson

Offline xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1104 Gepost op: januari 26, 2012, 15:15:20 »
Ik heb de speakers nu ook zo`n 50 cm van de achterwand, heel iets ingedraaid en zo`n 2.30 meter uit elkaar staan. Iedere cm schuiven hoor je nu, die ervaring heb ik dus ook.
Speakers weer een stukje terug geschoven. Het is zoeken naar een balans tussen een strakke bass en een aangenaam hoog. Echter ook in de huidige opstelling nog niet geheel tevreden betreft het hoog ...
Volgens mij wordt het de hoogste tijd dat ik weer aan het werk ga :-D.
Vreemd, er blijft een wat agressieve sss- en fff-klank, ondanks dat er buiten het schuiven met de speakers (aantal weken terug) niets is gewijzigd. Dat schuiven betrof slechts cm-werk. Komend weekend mij maar wederom richten op de plaatsing van de speakers. Heb gelukkig de voorgaande posities opgeschreven. Maar vreemd vind ik het wel; ik weet dat plaatsing veel kan doen maar een paar cm-verschil zou m.i. niet zo`n wijziging moeten geven ... Maar voorts kan ik mij niets bedenken waar het hem in kan zitten  :roll:. Ik heb ook het idee dat het vrij plots is ontstaan, strange ...
Usher BE-718 DMD | Marantz PM 15S2 LE | Marantz SA 15S2 LE | Velodyne SPL-800 Ultra | Panasonic TX-P 46 G10 | Pioneer BDP-320 | Cardas Crosslink | Slinky Links

Online lo

• Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Doe de dingen die je leuk vindt en geniet ervan
« Reactie #1105 Gepost op: januari 26, 2012, 16:19:10 »
Ik heb de speakers nu ook zo`n 50 cm van de achterwand, heel iets ingedraaid en zo`n 2.30 meter uit elkaar staan. Iedere cm schuiven hoor je nu, die ervaring heb ik dus ook.
Speakers weer een stukje terug geschoven. Het is zoeken naar een balans tussen een strakke bass en een aangenaam hoog. Echter ook in de huidige opstelling nog niet geheel tevreden betreft het hoog ...
Vreemd, er blijft een wat agressieve sss- en fff-klank, ondanks dat er buiten het schuiven met de speakers (aantal weken terug) niets is gewijzigd. Dat schuiven betrof slechts cm-werk. Komend weekend mij maar wederom richten op de plaatsing van de speakers. Heb gelukkig de voorgaande posities opgeschreven. Maar vreemd vind ik het wel; ik weet dat plaatsing veel kan doen maar een paar cm-verschil zou m.i. niet zo`n wijziging moeten geven ... Maar voorts kan ik mij niets bedenken waar het hem in kan zitten  :roll:. Ik heb ook het idee dat het vrij plots is ontstaan, strange ...

Geen wijzigingen in de kamer doorgevoerd? Bijv. meubels een stukkie verschoven of iets wel of niet aan de wand?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17. Dynaudio contour S3.4, audience 72. In opslag marantz CD17mk3KI

Offline xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1106 Gepost op: januari 26, 2012, 19:00:32 »

Geen wijzigingen in de kamer doorgevoerd? Bijv. meubels een stukkie verschoven of iets wel of niet aan de wand?
Enigste wat gewijzigd is, buiten de verplaatsing speakers, dat de kerstboom buiten is gezet. Allicht die weer optuigen en naar binnen halen :-D.

Zonder gekheid; voordien was het geluid ok, alleen een bass-boost tussen de 60 en 70 Hz., vandaar dat ik met de speakers aan het schuiven ben gegaan.

Komend weekend is hare maje een dagje weg en dan ga ik in alle rust alles wel ff nalopen, kan niet veel zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2012, 19:03:20 door xander32 »

Offline drees62

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Working on a dream!
« Reactie #1107 Gepost op: januari 26, 2012, 19:09:57 »
Citaat

Enigste wat gewijzigd is, buiten de verplaatsing speakers, dat de kerstboom buiten is gezet. Allicht die weer optuigen en naar binnen halen :-D.

Denk dat je gewend bent geraakt aan de dempende werking van je Nordman. En die wilde je nog wel inruilen bij Wim  :-D
HT:
Anthem MRX 500/Panasonic DMP-BD60/Mede8er 400X/Sanyo Z700 HD beamer
Stereo:
Marantz PM15 S2/Marantz SA11 S1/Rega P3-24 + TTPSU + Grado Gold1
Speakers:
Totem Acoustic Sttaf/Focal CC70S/Focal SIB/REL Strata III

Offline xander32

• Donateur!
  • Not that serious!
« Reactie #1108 Gepost op: januari 27, 2012, 21:29:29 »
Citaat

Denk dat je gewend bent geraakt aan de dempende werking van je Nordman. En die wilde je nog wel inruilen bij Wim  :-D

:-D

Hij staat nog in de tuin, allicht toch een zinvolle tweak :-P.

Offline gerard

• Marantzofiel!
  • myfi
« Reactie #1109 Gepost op: januari 27, 2012, 21:54:58 »
Dat schuiven, ook minder dan een cm :roll:, heeft bij mij vooral invloed op een strakke bas en "diepte" in het muzikale plaatje, maar geen invloed op de scherpe klanken. Komt misschien omdat er bij mij gordijnen achter hangen?

Toch maar weer de stof frontjes op je luidsprekers plaatsen..?  violent1
Beter dan het hele jaar een kerstboom in je kamer  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes