Ik heb de speakers nu ook zo`n 50 cm van de achterwand, heel iets ingedraaid en zo`n 2.30 meter uit elkaar staan. Iedere cm schuiven hoor je nu, die ervaring heb ik dus ook.
Speakers weer een stukje terug geschoven. Het is zoeken naar een balans tussen een strakke bass en een aangenaam hoog. Echter ook in de huidige opstelling nog niet geheel tevreden betreft het hoog ...
Volgens mij wordt het de hoogste tijd dat ik weer aan het werk ga
.
Vreemd, er blijft een wat agressieve sss- en fff-klank, ondanks dat er buiten het schuiven met de speakers (aantal weken terug) niets is gewijzigd. Dat schuiven betrof slechts cm-werk. Komend weekend mij maar wederom richten op de plaatsing van de speakers. Heb gelukkig de voorgaande posities opgeschreven. Maar vreemd vind ik het wel; ik weet dat plaatsing veel kan doen maar een paar cm-verschil zou m.i. niet zo`n wijziging moeten geven ... Maar voorts kan ik mij niets bedenken waar het hem in kan zitten
. Ik heb ook het idee dat het vrij plots is ontstaan, strange ...
Geen wijzigingen in de kamer doorgevoerd? Bijv. meubels een stukkie verschoven of iets wel of niet aan de wand?
Enigste wat gewijzigd is, buiten de verplaatsing speakers, dat de kerstboom buiten is gezet. Allicht die weer optuigen en naar binnen halen

.
Zonder gekheid; voordien was het geluid ok, alleen een bass-boost tussen de 60 en 70 Hz., vandaar dat ik met de speakers aan het schuiven ben gegaan.
Komend weekend is hare maje een dagje weg en dan ga ik in alle rust alles wel ff nalopen, kan niet veel zijn.