Ik wou nog een kleine toevoeging geven aan het al eerder geleverde antwoord van Henk
Onderstaand citaat is afkomstig van:
http://www.hifi.nl/hivisit.php?id=118"Marantz werd verkocht aan Superscope dat niet alleen high end wilde leveren maar een breder pakket in de markt zetten. Daarom zocht eigenaar Joseph Tushinsky toenadering tot het Japanse Standard Radio Corporation. Goedkope modellen als de Model 22 en 28 werden toegevoegd. De productie van de goedkope types verhuisde naar Japan, de "A" modellen kwamen nog altijd uit de USA. Superscope kocht uiteindelijk 50% van de aandelen van Standard Radio Corporation in Japen en veranderde de naam in Marantz Japan Inc. Eind jaren '70 was de concurrentie moordend op audio gebied en Superscope verkocht de merkrechten op de naam Marantz aan Philips. Behalve voor de USA en Canada. Daar bleven Superscope producten onder de naam Marantz op de markt komen tot in 1992 Philips alle rechten kreeg. Marantz was immers een gevestigde naam en Superscope bleef daarvan maar wat graag gebruik maken. Al haalde het nooit meer het niveau uit de tijd van Saul."
Onderstaand citaat is afkomstig van:
http://www.hifi.nl/artikel/1511/De_Geschiedenis_van_Marantz.html"Tot in het midden van de jaren zeventig ging Marantz door met het produceren van uitstekende hifi-apparatuur voor het hoge marktsegment en het middensegment. Tegen het einde van de jaren zeventig had het bedrijf echter te kampen met een steeds zwaardere concurrentie en in 1980 verkocht Superscope de merkrechten van het merk Marantz, de verkooprechten en alle overzeese activa (behalve die in de VS en Canada) aan het Nederlandse consumentenelektronicaconcern Koninklijke Philips Elektronica. Onder het merk 'Marantz' van Superscope verschenen echter nog steeds voordelige producten op de markt in de VS en Canada, tot Philips in 1992 ten slotte ook de merk- en verkooprechten voor Noord-Amerika aankocht.."
Hoever een en ander waar is laat ik graag over aan de lezer.
Voor het hele verhaal zie bovenstaande linken.