Marantz SR5002 kapot? standby LED knippert 1x per seconde

Gestart door darkseas, november 22, 2015, 17:53:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

darkseas

Ik heb recent een tweedehands Marantz SR5002 gekocht. Deze viel echter na aan paar keer gebruiken uit. Toen een paar keer een software reset (multi+att) uitgevoert, maar deze valt nu echter nog steeds en zelfs steeds vaker/sneller uit. Op dit moment krijg ik deze zelfs niet meer aan.

HLP

Ik heb nu alle kabels losgehaald. Vervolgens sluit ik de stroomkabel aan. Dan zet ik de versterker aan. Ik hoor niets gebeuren en zie niets in het scherm, maar na ca. twee seconden gaat de rode standby LED met ca. 1 Hz (1x/seconde) knipperen.
Wanneer ik echter de versterker aanzet en dan meteen aan de input draaiknop draai, dan hoor ik een klik (van een relay vermoed ik) en een blauwe led rechtsboven in het schermpje gaat branden.
Na enkele seconden echter hoor ik weer een klik, gaat de blauwe led uit en gaat het rode standby led weer knipperen (met 1 Hz).
Iemand een idee wat ik kan doen?

Bij voorbaat hartelijk dank!!
Rogier

DansaN

Lijkt er op dat hij in de beveiliging springt en dus ergens sluiting maakt.

Wellicht dat een van de heren technici op dit forum je verder kan helpen (en/of hem even kan nakijken).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

darkseas

#2
Dank je! Ik vermoedde zoiets.
Ik ben echter niet super handig met elektronika. Ik heb een multimeter en een soldeerbout, weet het verschil nog net tussen een spoel, een transistor en een condensator, maar heel veel verder gaat het ook niet.
Ben heel benieuwd of iemand me verder kan helpen. Want anders moet ik weer terug naar mijn Onkyo en ik vinde deze Marantz toch wel echt mooier klinken...
HLP

darkseas

Overigens:
Ook wanneer ik de stekker er een paar minuten uithaal en weer in stop, vervolgens de versterker aanzet, gaat het rode standby lampje 1x per seconde knipperen.
De versterker reageert ook na wat langer wachten nog op het draaien van de input selector of op de aanknop op de afstandsbediening.
(Dan hoor ik een relay, rode standby led gaat uit en het blauwe ledje, rechtsboven in de display vlak onder de tekst "HDMI" gaat branden. Na enkele seconden later weer een relay, blauwe ledje uit en gaat het rode standby lampje weer knipperen.)