De set van 100%

Gestart door 100%Marantz, oktober 10, 2013, 14:18:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Ik heb er niet veel gehad.
Eerst een Philips receiver (2 x 10w) Mijn eerste HIFI

Dan de ST450L heel kort

En onlangs een ST 520 (denk ik  :lol: 20€)
En nu terug de ST450L (35 €)

En heb er een in mijn HT receiver, maar gebruik hem nooit.
Zoals ik zei, vooral in de wagen.

Nu ook in de Consolette, maar die is van mevrouw  :wink: (internet radio)
marantz, what else?

jowa

Ik heb nu twee audio streamers voor internet radio:
- de Logitech SBT
- de Logitech Radio

Daarnaast iPeng met streaming functie op de iPhone, erg makkelijk.

100%Marantz

Ik heb gisteren de WD My Cloud 3TB gekocht.

Nu nog instaleren. Ben aan het kijken hoe ik het best kan instellen, wat betreft backups en dergelijke.

Een groot vraagteken wat betreft het copiëren van mijn muziek bestanden van mijn C: naar de NAS. Niet het copiëren zelf, dat is gemakkelijk, maar wat zal dat geven in iTunes met afbeeldingen en dergelijke.
Ik vrees dat daar wat werk aan zal gelinkt zijn om alles weer proper te krijgen.

Maar als dat eenmaal in orde is ben ik beter dan dit allemaal op mijn PC te hebben, met alle gevolgen vandien. Harde schijf C is bijna vol, aangezien ik het niet op mijn D/ heb gekregen, kan stuk gaan enz..
Heb wel af en toe een backup op een andere schijf.
marantz, what else?

100%Marantz

Wat backup betreft, weet iemand:

1. Gaat na een tijd de kwaliteit van de bestanden achteruit op een harde schijf?
2. Ik hoorde om dit te vermijden van af en toe een copie te maken, is dat zo?
3. Veliest men wat aan kwaliteit van de bestanden bij het copîëren?

Wat vraag 3. betreft: In theorie niet, alle l en 0 worden gecopiëerd,

4. maar is dat werkelijk zo in de praktijk? Hoeveel % zou men verliezen?
marantz, what else?

pameijer

Citaat van: 100%Marantz op januari 16, 2014, 10:17:26
Wat backup betreft, weet iemand:

1. Gaat na een tijd de kwaliteit van de bestanden achteruit op een harde schijf?
2. Ik hoorde om dit te vermijden van af en toe een copie te maken, is dat zo?
3. Veliest men wat aan kwaliteit van de bestanden bij het copîëren?

Wat vraag 3. betreft: In theorie niet, alle l en 0 worden gecopiëerd,

4. maar is dat werkelijk zo in de praktijk? Hoeveel % zou men verliezen?

De kwaliteit van je bestanden zal niet achteruit gaan, wel de kwaliteit van je harde schijf. Maar aangezien er altijd nog een stuk foutcorrectie is zal dat niet heel snel een probleem worden op bestandsniveau. Bestanden zijn enen en nullen, bij kopiëren gebeurt daar niets mee en krijg je absoluut 100% identieke kopieën. Je puntje 2 is voor mij nieuw, en is volgens mij ook niet correct. Ik kan me voorstellen dat er bij het kopiëren weer een stukje foutcorrectie optreedt, maar het is absoluut niet gebruikelijk om dit om deze redenen te doen. Sterker nog, een kopieeractie heeft altijd risico's in zich, hoe klein ook.

De enige optie om je bestanden veilig te stellen is het maken van een regelmatige back-up, het liefst geautomatiseerd. Dit kan op een externe USB-schijf of ergens op het internet (cloud). Eén en ander afhankelijk van de grootte van je mappen. Maar nogmaals: backup, backup, backup!!! en je bestanden gewoon met rust laten op je WD MyCloud.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

100%Marantz

Citaat van: pameijer op januari 16, 2014, 10:33:13
De kwaliteit van je bestanden zal niet achteruit gaan, wel de kwaliteit van je harde schijf. Maar aangezien er altijd nog een stuk foutcorrectie is zal dat niet heel snel een probleem worden op bestandsniveau. Bestanden zijn enen en nullen, bij kopiëren gebeurt daar niets mee en krijg je absoluut 100% identieke kopieën. Je puntje 2 is voor mij nieuw, en is volgens mij ook niet correct. Ik kan me voorstellen dat er bij het kopiëren weer een stukje foutcorrectie optreedt, maar het is absoluut niet gebruikelijk om dit om deze redenen te doen. Sterker nog, een kopieeractie heeft altijd risico's in zich, hoe klein ook.

De enige optie om je bestanden veilig te stellen is het maken van een regelmatige back-up, het liefst geautomatiseerd. Dit kan op een externe USB-schijf of ergens op het internet (cloud). Eén en ander afhankelijk van de grootte van je mappen. Maar nogmaals: backup, backup, backup!!! en je bestanden gewoon met rust laten op je WD MyCloud.

Over punt 2. heb ik gelezen dat aangezien het magnetisch was, na een tijd kan wat info (l en0) verdwijnen.
Ik weet niet of dat waar is.
marantz, what else?

100%Marantz

Ik heb dus een WD MyCloud gekocht zoals hoger vermeld.
Meestal heb ik weing problemen met IT en My Cloud wordt voorgesteld als iets zeer eenvoudig, maar het werkt niet.  :-(

Ik heb een account aangemaakt de SW geïnstalleerd, dus zou ik klaar moeten zijn om te beginnen.

Ik begin mijn muziekbestanden te copiëren en copieer dus heel mijn  iTunes folder.
Hij maakt alle folders aan, begint te copiëren en een vijftal minuten later blokkeerd het.

Ik heb een volledige reset gedaan en opnieuw begonne en opnieuw hetzelfde.  :oops:

Weet iemand wat er verkeerd gaat?
marantz, what else?

bas focal marantz

Citaat van: pameijer op januari 16, 2014, 10:33:13
Maar nogmaals: backup, backup, backup!!! en je bestanden gewoon met rust laten op je WD MyCloud.
Copieren is dat niet het zelfde als backup ?


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Citaat van: 100%Marantz op januari 22, 2014, 19:05:31
Ik heb dus een WD MyCloud gekocht zoals hoger vermeld.
Meestal heb ik weing problemen met IT en My Cloud wordt voorgesteld als iets zeer eenvoudig, maar het werkt niet.  :-(

Ik heb een account aangemaakt de SW geïnstalleerd, dus zou ik klaar moeten zijn om te beginnen.

Ik begin mijn muziekbestanden te copiëren en copieer dus heel mijn  iTunes folder.
Hij maakt alle folders aan, begint te copiëren en een vijftal minuten later blokkeerd het.

Ik heb een volledige reset gedaan en opnieuw begonne en opnieuw hetzelfde.  :oops:

Weet iemand wat er verkeerd gaat?
Mogelijk staat er een corrupt bestand tussen. Of een bestand met een 'raar' teken in de naam.
Deel het kopieren eens op in kleinere delen (per map bijv.). Je kan dan wat sneller pin pointen waar het probleem zit.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Faxe

Staan er ook grote bestanden in je Itunes biblioteek. Als de externe harde schijf FAT32 geformatteerd is kan dat een reden zijn waarom het niet lukt. In FAT32 is de max grens geloof ik 4 GB. Externe harde schijf formatteren naar NTFS zou dit probleem eventueel kunnen oplossen. Bij het formatteren raak je wel alle bestanden kwijt.

100%Marantz

Dat er bestanden zijn van meer dan 4GB, nee zeker niet. Het zijn muziek bestanden in MB. Een CD is in het totaal maar 750 MB.

Formateren en alles kwijt zijn is niets, aangezien er nog niets op staat  :-D

Ga vanavond nog eens grondig kijken.
marantz, what else?

100%Marantz

Heb het gevonden. Moest eerst de NAS "mappen" in Windows explorer.

Ik had ergens gezien dat je gewoon kon copiêren in de applicatie, maar nu lukt het.

Reeds 24 GB gekopieerd nog 56.
een paar uurtjes wachten.
marantz, what else?

100%Marantz

Ik heb het weer niet kunnen laten.

Heb een broertje voor mijn SC8 gekocht.  HB
marantz, what else?

100%Marantz

En hier is hem  :-)

Speelt op de SC 11 op dit moment
De SC8 op de foto is enkel voor de foto, staat trouwens niet aan en er op laten staan is niet aangeraden.
Herhinner me dat deze zeer heet werd.
marantz, what else?